Google Adwords İpuçları
Günümüzde, İnternet’in güncelliği ile müşteriler satın almadan önce bilgi, ürün, hizmet veya indirim aramak için internette dolaşıyor. Herhangi biri, teklifinizi arayacak potansiyel müşteriniz olabilir. İş yapıyorsanız, Google’ın ilk sayfasında bulunmak istiyorsanız dijital pazardaki fırsatlardan faydalanmanız gerekir.
Google,günümüze göre, en popüler arama motorudur ve bütün bu işletmeleri için birden fazla avantaj sunmaktadır ve ürünlerinden biri Google AdWords. Google AdWords, reklamverenlerin Google’ın arama sonuçlarında görünmeleri için belirli anahtar kelimeleri kullanarak tıklanabilir reklamlarını teklif ettiği en etkili reklam sistemidir.
Google AdWords’ün size sunmuş olduğu hizmetler;
Hedeflenen erişim
Artık Google’da arama yapan kişilere yönelik reklam vermeyi sağlayabilirsiniz. Hatta, Google’ın arama sonuçlarında zaten görünüyorsanız, AdWords, Google’da yeni hedef kitleleri ve reklamcılık ağımızı hedeflemenize yardımcı olabilir
Ölçülebilir değer
Minimum harcama gerekliliği veya zaman şartı yoktur. Ayrıca, tıklama başı maliyet seçeneği ile sadece reklamlarınız tıklandığında borçlandırılırsınız. Buda, bütçenizin sadece size yeni müşteri adayları kazanmak için kullanılacağı anlamına gelmektedir.
Maliyetler konusunda endişeniz varsa merak etmeyin. AdWords, harcamalarınız üzerinde tam kontrol sağlamasını sunar.
Daha fazla denetim
İstediğiniz sonuçları alana kadar reklamlarınızı düzenleyip bütçenizde ayarlama yapabilirsiniz. Ayrıca, birçok reklam şeklini görüntüleyebilir, hatta reklamlarınızı belirli dillere ve coğrafi bölgelere göre hedeflenmesini sağlayabilirsiniz.
Bütçenizi belirleyin
Minimum harcama zorunluluğu yoktur; AdWords için ödediğiniz tutarını kendiniz belirlersiniz. Öernek vericek olursak , reklamınıza on TL’lik bir günlük bütçe ve her tıklama için yirmi kuruşluk bir maksimum maliyet belirmelesi sağlayabilirsiniz.
Denemenizde fayda olan Google Adwords ipuçları:

Cihaz Bazlı Açık Arttırmayı Kullanın
Özellikle mobil ve masaüstü açık arttırmaları edindiğiniz dönüşüm oranı, tıklama başı maliyetleri göz önüne alarak optimize etmelisiniz
RLSA ile Hedefleyemediğiniz Kelimeleri hedeflemesini sağlayın
Sadece bayan ayakkabı sattığınızı düşünün. Performans ve bilinmezlikden dolayı “ayakkabı”, “ayakkabı al” şeklinde cinsiyeti belli olmayan kelimelerin hedeflenmesini sağlayamazsınız. Fakat RLSA yani arama reklamlarında yeniden pazarlama listelerini kullanarak bu şekilde kelimeleri hedeflemesini yapabilirsiniz.
Lokasyon Bazı Açık Arttırmayı Kullanın
Hedef tanımlaması yapıyor veya bir e-ticaret kampanyası yapıyorsanız, kesinlikle dönüşüm oranı metriğiyle birlikte lokasyon bazlı açık arttırmaları kullanın. Google Analytics veya başka bir web analiz aracılığıyla mevcut datanızı analiz edebilir ve teklifleri buna göre ayarlama yapabilirsiniz
Farklı Dil Seçeneklerini Test Edin
Özellikle çok fazla dil konuşulan bir yeri hedefliyorsanız, tek dil hedeflemesinden kaçınıp konuşulan diğer dilleri de hedeflemeniz sizin için yararlı olacaktır bunu test edin. Hedeflediğiniz sektöre göre Türkiye için İngilizce, Almanca ve Arapça’yı test etmenizi önermektey,z. Özellikle İnşaat kampanyalarında Arapça mutlaka test edilmelidir.
Bir yanıt yazın