Facebook Reklamları Hakkında
2,27 milyardan fazla aktif kullanıcısı olan Facebook, dünyadaki en büyük ve en güçlü sosyal medya reklam platformu haline gelmiştir.. Platformun yapısı gereği, kullanıcılardan topladığı verilerden faydalanarak çeşitli filtreleme olanakları sunar. Facebook hedefleme seçenekleri İlgi, demografi, konum, davranış vb. gibi filtrelemeler ile en ilgili kitleye ulaşmanızı sağlamaktadır.Günümüz sosyal medya kullanım oranlarını ve reklam mecraları göz önüne alındığında düşük maliyetler ile yüksek performans alabileceğiniz alanın Facebook reklamları olduğunu belirtebileriz.

Facebook reklamlarını hedeflemenin birden fazla seçeneği vardır.En temel strateji olarak, yaş, cinsiyet veya ilgi alanı gibi kategori seçimleri yaparak hedeflemek iyi sonuçlar olabilir. Fakat kampanyalarınızdan en iyi şekilde yararlanabilmek için, kullanıcıları şirketiniz için daha fazla kar elde edecek şekilde özel filtrelemeler oluşturmak en mantıklısıdır.
Özel bir hedef oluşturma sürecine hız kazandırmak için potansiyel müşterilerinizin listesini veya müşteri e-posta adreslerini yükleme sağlayabilirsiniz.
Facebook’u etkili bir şekilde yeniden hedefleme platformuna dönüştürmek, pazarlama yönetiminizi güçlendirmenin oldukça güzel bir yöntemidir.
Özel kitleniz için eklenmiş olan veritabanınızı, veritabanınızdakilerle benzer profil özelliklerine ait kullanıcıları hedefleyen “benzeyen” bir kampanya oluşturmak için kullanım sağlayabilirsiniz. “Benzer”bir kampanya, yüksek dönüşüm potansiyeli olan yeni trafiği sağlamaya oldukça önemli bir biçimde etki sağlayabilir.
Facebook reklam hedeflemelerine uygun bir reklam fikri ortaya çıkarmak, sektöre uygun hedef kitle seçmek ve hedef kitleye göre ilgili bir facebook reklam metni oluşturmak da oldukça önem sağlamaktadır. Ayrıca kullanılan görsel ve bu görsellerin üzerinde varsa içerik oranı gibi hassas noktalar da bulunmaktadır. Bu ve benzeri diğer detaylara dikkat etmemek facebook reklamlarınızın durdurulmasına ve hesabın askıya alınmasına dahi sebep olabilmektedir.
Sık Kontrol, Doğru Optimizasyon
Doğru oluşturulmayan hedef kitle veya diğer filtreleme seçenekleri gereksiz maliyetler harcamanıza ve olumsuz sonuçlar ile karşılaşmanıza yol açabilir. Kadın ürünleri tanıtımı yapmış bir mağazanın erkek kullanıcıya görünmesi ne kadar mantıklı olabilir? Bu sebeple hedeflemelerinizi kontrol ve optimize sini yapmalısınız
Facebook Reklam Kampanyalarının Optimize Edilmesi
Doğru hedef kitleyi belirlemenin yanında kampanyalarınızı dönüşüm için ayarlamak oldukça önemlidir. Genel olarak konuşacak olursak, farklı reklamlara ve tanıtılan içeriğe sahip olmak en iyisidir. Bazen beklenmedik şeyler kitlenizin ilgisini çekebilir, bu sebeple neyin işe yaradığını anlayana kadar farklı reklamları test etmeye devam etmek mantıklı bir işlemdir.
Ayrıca açılış sayfalarınızın tıklamaları mümkün olduğunca verimli bir şekilde dönüşümlere dönüştürdüğünden emin olmak önemlidir. Kampanyalarınızdan sadece sitenize trafik sağlamak yeterli olmamaktadır. Müşteriyi dönüşüme çevirecek tutarlı bir deneyim oluşturmak gerekmektedir.
Bir yanıt yazın