Etiket: amp

  • Google mobil endekslemesi

    Google mobil endekslemesi

    Google artık cihazların web’i nasıl taradığını temel alan mobil bir  endeks kullanıyor.

    Google Mobil Endeksleme Nedir?

    Bütün  cihazlarda arama yapabilen kullanıcılar için en iyi deneyimi sunma çabası taşıyan bu yöntem mobil cihazlar için dizine ekleme Googlebot’un bir sayfanın sadece mobil sürümünü tarayarak,dizine ekleyeceği anlamına gelir.

    Bu, Googlebot  günlüklerinde çok daha fazla bir trafikle karşı karşıya kalabileceğiniz anlamına gelmektedir. Ayrıca, bu snippet’lerin Google Arama sonuçlarında da içeriğinizin mobil sürümünden oluşturulduğunu görebilirsiniz.

    Google Mobil endekslemesi,google,amp,google mobil endeksleme nedir,seo,mobil ilk dizinleme,ilk mobil dizinleme
    Google Mobil endekslemesi,google,amp,google mobil endeksleme nedir,seo,mobil ilk dizinleme,ilk mobil dizinleme

    Göründüğü kadar endişe verici olan bu durum Google’da aynı  değildir. Google ,  mobil sitelerde sıralama yapmak için bir sitenin masaüstü sürümünü kullandığını, bununla birlikte herhangi bir büyük tutarsızlığı kontrol etmek için ikisini karşılaştırdığını doğrulamıştı (örnek vericek olursak, yalnızca yüksek sıralama hedefi ile spam amaçlı bir masaüstü web sitesi oluşturan kullanıcılar ).

    Geçtiğimiz  yıllarda, masaüstü sayfalarının , gelecek mobil ilk dizinde belirli durumlarda AMP‘ye ( Hızlandırılmış Mobil Sayfalar ) göre sıralanabileceği ortaya çıktı .

    Google Site Sahiplerini Bilgilendiriyor

    Google, ilk mobil endeksleme sürecinin başladığının duyurulmasından bu yana ilk kez, SEO’lar ve web sitesi sahiplerine sitelerinin ‘mobil ilk dizinlemeye’ geçirilmeleriyle alakalı Google arama konsolu aracılığıyla bilgilendirmede bulundu.

    Google ‘ilk mobil endeksleme’güncellemesi sonrasında web sitesine ait olan kişileri bilgilendiriyor

    Mobil öncelikli endeksleme ile beraber  siteler bundan sonra mobil uyumluluğa daha fazla önem vermek zorunda kalacak. Çünkü, internet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu sitelere mobil cihazlarından giriş yapmaktadır  ve zamanlarının bir  çoğunu mobilde harcamaktadır.

     

  • AMP ve Google Algoritmaları Arasındaki İlişki

    AMP ve Google Algoritmaları Arasındaki İlişki

    AMP ve Google Algoritmaları

    Mobil uyumluluk Google tarafından bir sıralama kriteri olarak kabul edilmektedir, ancak AMP bir sıralama kriteri değildir bu sebepten uygulanması zorunlu olmamaktadır. Fakat AMP mobil uyumluluk açısından bir adımdır ve ayrıca mobil sayfa yükleme hızı Google tarafından bir sıralama kriteri olarak kabul edilmektedir; bu açıdan AMP mobil sayfaların oldukça hızlı yüklenmesini sağladığı için iki önemli sıralama kriterinde avantajlı olmanızı sağlayabilir. Bu bakımdan baktığımızda AMP kullanmak bir zorunluluk olmamaktadır, sitenizdeki bütün mobil sayfaları AMP olarak oluşturmanız gerekmemektedir, fakat yükleme hızı avantajını göz önünüzde bulundurduğunuzda , kullanmanızı tavsiye etmekteyiz. Mobil sitenizin yükleme hızına güveniyorsanız, AMP yüklemek zorunda kalmazsınız.

    Google AMP,Google AMP nedir,Google AMP ne işe yarar,google amp nedir,google amp test,google amp wordpress,google amp doc,google amp viewer,google amp bildirme,google amp generator, what is amp
    Google AMP,Google AMP nedir,Google AMP ne işe yarar,google amp nedir,google amp test,google amp wordpress,google amp doc,google amp viewer,google amp bildirme,google amp generator, what is amp

    Tek bu iki konuda değil, içerik kalitesi konusunda da AMP etkili bir öğe haline geliyor. Geçtiğimiz sene, Google, AMP ile hizmet veren sayfaların  AMP olan ve olmayan sayfaların içeriklerinin uyuşması gerektiğini bildiren bir güncelleme yayımladı. Yani AMP ile sunulan sayfalar ile AMP olmayan sayfalar arasında içerik farkı varsa, bu durum kalite yönergelerine aykırı olarak kabul edilebilir. Ayrıca kullanıcı AMP ile oluşturulmuş bir sayfaya geldiğinde, sayfa içeriğinin tamamını görebilmesi için başka bir sayfaya yönlendirmek de aynı şekilde kalite yönergelerine aykırı bir durum olarak kabul edilmektedir.

  • SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    Mevcut eğilimler aramanın yönü hakkında ne söylüyor ve nasıl hazırlanabilirsiniz?

    SEO sürekli değişen ve büyüyen bir endüstridir. Artık arama motoru optimizasyonu internet “kara büyü” olarak görülmüyor, ancak şimdi ciddi bir dijital pazarlama stratejisinin önemli bir parçası olarak kabul ediliyor. Geçen yıl , işletmelerin SEO hizmetlerine 65 milyar dolardan fazla yatırım yaptıkları ve bu sayının 2018 yılına kadar 70 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor.

    Bir endüstri olarak uzun bir yol kat ettik  ve bunun görünümünden, en iyi günlerimiz hala önümüzde. Arama dünyasındaki en zor şey daha sonra ne olacağını tahmin etmektir. Büyük motorlar algoritmalarını ve SERP ekranlarını güncellemeye ve hassaslaştırmaya devam ettikçe, sahada sadece tepki vermek için beklememeliyiz. Proaktif olmamız gerektiğine ve bize yol göstermesi için geçmiş trendlere bakmamız gerektiğine inanıyorum.

    Bu ruhla, bir adım atıp SEO endüstrisinin geleceği hakkında üç öngörüde bulunacağım.

    UX daha büyük bir rol oynayacak

    Geçmişte, SEO BT ekibi için bir iş olarak görülüyordu. Yaratıcı bir pozisyondan çok teknik bir rol olarak görülüyordu. SEO’da birçok teknik unsur varken, özünde bir sanat formu var. Günümüzün SEO profesyonellerinin, web sitelerini ve arama motorları için farklı türdeki içeriği nasıl optimize edeceklerine dair teknik bir anlayışa sahip olmalarının yanı sıra, insanların web ile nasıl etkileşime girdiklerini de anlamaları gerekir.

    Ama bilmek savaşın sadece yarısı. Bu bilgilerin pratikte nasıl uygulanacağını anlamak, “profesyonelleri” “Joes” den ayırmaya devam edecek olan şeydir.

    Google kullanıcıya takıntılı – ve siz de olmalısınız. Arama sonuçları gittikçe daha fazla kişiselleştikçe, kullanıcı deneyimi (UX) aramada daha büyük bir rol oynayacaktır. İçeriğiniz kullanıcılarınızı etkilemiyorsa, bilgileriniz ne kadar büyük olursa olsun kaybedersiniz.

    Sitenizi şimdi daha iyi konumlandırmak için kullanıcılarınızı içeride ve dışarıda öğrenmek için zaman harcayınız. O zaman sadece onlara yardım etmekle kalmayıp aynı zamanda onları da ilgilendiren bir içerik yaratacağım. Bunu, kullanıcılarınızın ne yaptığını izleyen ve öğrenen ücretsiz analiz araçlarını kullanarak yapabilirsiniz.

    Şu anda çevrimiçi pazarlama çabalarınızı takip etmiyorsanız, yalnız değilsiniz. Ama bu hala iyi bir bahane olmamalı…

    • Pazarlamacıların yüzde 45’i hala analitik niteliklerini kalite ve doğruluk açısından değerlendirmiyor (veya daha da kötüsü, yapıp yapmadıklarını bilmiyor).
    • Küçük işletmelerin yüzde 30’undan azı web sitesi analitiği, çağrı izleme veya kupon kodları kullanır; Küçük işletmelerin yüzde 18’i hiçbir şeyi takip etmediğini itiraf ediyor.

    Sırf diğerleri bunu ciddiye almıyor, fakat yapmamalısın demek değil. Yüzde 100 ücretsiz olan Google Analytics ve Arama Konsolu gibi araçlar, başlamak için yeterli bilgiye sahiptir. Hangi içeriğin çalıştığını ve nedenini öğrenin, ardından bundan daha fazlasını oluşturun. Kullanıcılarınızın, markanızla çevrimiçi olarak etkileşimde bulunduklarını istediklerini düşünün ve onlar için benzersiz bir deneyim oluşturun.

     AMP bir sıralama faktörü olacak

    seo, seo uzmanı, Google Optimizasyon,Şimdi bölünmüş bir dünyada yaşıyoruz. Geleneksel olarak, Google, arama sorgularını çekerken tek bir doküman dizininden işlemektedir. Bugün, biri mobil, diğeri masaüstü için iki dizin oluşturma sürecinde  mobil birincil dizin haline geliyor.

    Mobil ilk dünyaya geçtiğimizde, arama, etkileşim ve satın alma yöntemlerimiz değişti. Mobil bizim baskın cihazımız oldu ve Google beklemeyecekti.  Hitwise tarafından yayınlanan yeni bir  rapor(kayıt gerekli) ABD’de mobil aramanın toplam arama sorgusu hacminin yaklaşık yüzde 58’ini oluşturduğunu savunuyor.

    Ancak kullanıcılar sadece mobil cihazlarda güzel görünen bir şey istemiyorlar – aynı zamanda hız istiyorlar. Aslında, Google’ın kendi araştırması, insanların yüzde 53’ünün üç saniye veya daha kısa sürede yüklenemeyen bir siteden ayrılacağını gösteriyor . Bu, Google ve diğerlerinin Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) projesini başlatmasının en büyük nedenlerinden biri .

    Bu noktada bildiğimiz kadarıyla AMP bir sıralama sinyali değildir , ancak bunun arama ya da web sitenizin performansı üzerinde hiçbir etkisi olmadığı anlamına gelmez. AMP içeriği, genellikle organik listelerin üstünde bulunan mobil arama sonuçlarında belirgin bir şekilde öne çıkıyor. İçeriğinizin orada görünmesini istemez miydiniz? Ek olarak, kullanıcılar mobil cihazlarda yavaş yüklenen siteleri terk ediyorlarsa, zaten en üstteki organik noktaya sahip olsanız bile mobil sayfa hızına öncelik vermek mantıklı olacaktır.

    Ayrıca, AMP’yi uygulamadan önce resmi bir sıralama sinyali olmasını beklerseniz, bu gerçekleştiğinde bundan yararlanmak için çok geride olacaksınız. Öyleyse, içeriğiniz için şimdi AMP sayfaları oluşturmaya başlayın! AMP‘yi şirketimizin blogunda etkinleştirdiğinden beri, mobil arama ziyaretlerinde yüzde 12’lik bir artış gördük – ve sonuçları gören sadece biz değiliz. Bu istatistiklere göz atın:

    • Washington Post  – yedi gün içinde geri dönen mobil arama kullanıcılarında yüzde 23 artış.
    • Arduvaz  – aylık benzersiz ziyaretçilerde yüzde 44 artış ve aylık benzersiz ziyaretçi başına ziyaretlerde yüzde 73 artış.
    • Gizmodo  – AMP sayfalarından Gizmodo trafiğinin yüzde 80’i yeni trafik, gösterimlerinde yüzde 50 artış.
    • Kablolu – Arama sonuçlarında tıklama oranlarında yüzde 25 artış, AMP’deki reklamlarda TO’nun yüzde 63 oranında artması.