Etiket: Anahtar kelime

  • İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    SEO başarısı söz konusu olunca ifadeyi tekrar tekrar duyacaksınız. Gerçekten de, bu yüzden SEO başarı faktörlerinin periyodik tablosu  içerik unsurları ile başlar, ilk unsur içerik kalitesi ile ilgilidir. İçeriğinizi doğru alın ve diğer tüm SEO çalışmalarınızı desteklemek için sağlam bir temel oluşturdunuz.

    Cq: İçerik kalitesi

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Ziyaretçilere başka yerde bulamayacakları benzersiz, farklı ve kullanışlı gerçek bir değer, önemli bir şey sunuyor musunuz ?

    Her şeyden çok kaliteli içerik üretiyor musunuz? Bir şey satıyorsanız, yüzlerce başka sitede bulunabilecek aynı bilgileri içeren basit bir broşür olmanın ötesine geçiyor musunuz?

    Kullanıcıların sayfalarınızı okumak için birkaç saniyeden fazla zaman harcamasına neden oluyor musunuz?

    Ziyaretçilere başka yerde bulamayacakları benzersiz, farklı ve kullanışlı gerçek bir değer, önemli bir şey sunuyor musunuz ?

    Bunlar, kaliteli içerik sağlayıp sağlamadığınızı değerlendirirken kendinize sormanız gereken sorulardan sadece birkaçıdır. Burası, neredeyse tüm diğer faktörlerin bağlı olduğu köşe taşı olduğu için eksikliğin yeri değil.

    Cr: İçerik araştırması / anahtar kelime araştırması

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Örneğin, “Melanomdan Kaçınmak” ile ilgili bir sayfa cilt kanserini önlemenin yollarını tanımlamak için teknik jargon kullanabilir.

    İyi içerik oluşturduktan sonra belki de en önemli SEO faktörü iyi anahtar kelime araştırmasıdır. Bu anahtar kelimeleri, insanların kullandığı gerçek arama terimlerini kullanarak içerik oluşturmak istiyorsunuz, böylece bu sorguyu etkili bir şekilde “yanıtlayan” içerik üretebilirsiniz.

    Örneğin, “Melanomdan Kaçınmak” ile ilgili bir sayfa cilt kanserini önlemenin yollarını tanımlamak için teknik jargon kullanabilir. Ancak, kullanıcılar “cilt kanseri önleme ipuçları” yerine arama yapıyorsa, bir arama motoru bu sayfayı atlayabilir veya sıralamıyor olabilir. İçeriğinizin doğru dilde (arama yaparken müşterinizin veya kullanıcınızın kullandığı dil) yazılması gerekir.

    Cw: İçerik kelimeleri / anahtar kelime kullanımı

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Alt satırda, sayfalarınızın sadece belirli kelimeler için bulunmasını istiyorsanız, bu kelimeleri kopyanızda kullanmak çokiyi bir fikirdir.

    Anahtar kelime araştırmanızı yaptıktan sonra (bunu yaptınız, değil mi?), aslında bu kelimeleri içeriğinizde kullandınız mı? Veya araştırma yapmadan önce bazı kaliteli içerikler oluşturduysanız, belki de bu materyali tekrar ziyaret etme ve düzenleme yapma zamanı gelmiştir.

    Alt satırda, sayfalarınızın sadece belirli kelimeler için bulunmasını istiyorsanız, bu kelimeleri kopyanızda kullanmak çokiyi bir fikirdir.

    Ne sıklıkla? Bulmak istediğiniz her kelimeyi en az beş kez tekrarlayın veya en iyi sonuçlar için yüzde 2,45 anahtar kelime yoğunluğu arayın.

    Hayır hayır hayır, bu bir şakaydı! Kesin sayı yok. “Anahtar kelime yoğunluğu” bilimsel gibi görünse bile, bazı “ideal” yüzdelere ulaşmış olsanız bile, bu kesinlikle hiçbir şeyi garanti etmez.

    Sadece sağduyunuzu kullanın. Bir sayfanın bulunmasını istediğiniz kelimeyi ya da kelimeleri, anahtar kelime araştırmanızla ilgili olduğunu düşündüğünüz kelimeleri düşünün. Sonra bunları doğal olarak sayfada kullanın. Genellikle ikinci ve sonraki referanslarda zamirlere geçerseniz, bir zamir yerine gerçek ismi burada ve orada tekrar kullanabilirsiniz.

    Cf: İçerik tazeliği

    Arama motorları yeni içerikleri sever. “Taze” dediğimizde genellikle bunu kastediyoruz.

    Sayfalarınızı (veya yayınlanma tarihini) her gün “yeni” ve sıralanma olasılığı daha yüksek olacak şekilde güncelleyemezsiniz. Ne de sadece yeni sayfalara sahip olmak için sürekli yeni sayfalar ekleyemezsiniz ve bunun tazelik artışı sağladığını düşünebilirsiniz.

    Bununla birlikte, Google‘ın ” Sorgu Hakkı Tazelik (QDF) ” olarak adlandırdığı bir şeye sahiptir . Normal etkinliğine kıyasla aniden çok popüler olan bir arama varsa, Google bu terime QDF uygulayacak ve bu konuda yeni bir içerik olup olmadığını görecektir. . Varsa, bu yeni ya da yeni içeriğe arama sonuçlarında bir destek verilir.

    Bunu düşünmenin en iyi yolu, “kasırga” gibi bir terimle ilgilidir. Aktif bir kasırga yoksa, arama sonuçları büyük olasılıkla hükümet ve referans sitelerine girişler içerecektir. Ancak aktif bir kasırga varsa, sonuçlar değişir ve aktif kasırga ile ilgili hikayeleri, haberleri ve bilgileri yansıtabilir.

    Doğru içeriğe sahipseniz, QDF isabet ettiğinde doğru konuda, günlerce veya haftalarca en iyi sonuçlarda olmaktan keyif alabilirsiniz. Bundan sonra, sayfanızın arama sonuçlarında karıştırılabileceğini unutmayın. Yanlış bir şey yapmış değilsiniz. Sadece tazelik artırma yıpranmış.

    Siteler, endüstrilerinin gerçek zamanlı nabzıyla eşleşen alakalı içerik üreterek bu tazelik artışından yararlanabilir.

    Cv: Dikey arama

    Bu tablodaki diğer etkenler, arama motorlarındaki web sayfası içeriğinin başarısını kapsar. Ancak bu web sayfası listelerinin yanı sıra genellikle “dikey” sonuçlar da elde edilir. Bunlar resim, haber, yerel ve video gibi konulara ayrılmış “dikeyarama motorlarından gelir. Bu alanlarda ürettiğiniz bir içeriğiniz varsa, arama sonuçları sayfasının özel bölümlerinde görünme olasılığı çok daha yüksek olabilir.

    Dikey arama” ya da “yatay arama” yı bilmiyor musunuz? Google’ı örnek olarak ele alalım. Düzenli arama motoru, geniş bir konu yelpazesinde birçok genel sorguyu eşleştirme umuduyla, web’den içerik toplar. Bu bir yatay aramadır, zira odak çok çeşitli konular arasındadır.

    Google ayrıca resimlere, haberlere ya da yerel içeriğe odaklanan özel arama motorları da çalıştırır. Bunlara dikey arama motorları denir, çünkü geniş bir ilgi alanını kapsamak yerine, bir segmente, genel ilgi spektrumunun dikey bir dilimine odaklanırlar.

    Google’da arama yaptığınızda web listelerini alırsınız. Ancak, sonuçlarda genellikle alakalı olduğu düşünülen dikey sonuçları gösterebilecek özel bölümler de alırsınız.

    Dikey aramada yerinde performans gösteren içeriğe sahip olmak, web sayfası içeriğiniz başarılı olmadığında başarılı olmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, bir web sayfasının en iyi sonuçları almasını sağlamanın yanı sıra başarılı olmanıza da yardımcı olabilir. Bu sebeple, sizinle ilgili önemli dikey alanlarda içerik oluşturduğunuzdan emin olun.

    Ca: Doğrudan cevaplar

    Arama motorları, arama sonuçlarında doğrudan yanıtlar göstermeye çalışmaktadır. “Gökyüzü mavi neden” veya “başkan kaç yaşında” gibi sorular, bir web sayfasına tıklamanıza gerek kalmadan size cevap verebilir.

    Arama motorları bu yanıtları nereden alıyor? Bazen menüler veya müzik sözleri gibi onları lisanslarlar. Diğer zamanlarda, bunları doğrudan web sayfalarından çekerek kredi şeklinde bir bağlantı sağlarlar.

    İçeriğinizin doğrudan yanıt olarak kullanılmasının başarılı olup olmadığı konusunda bazı tartışmalar vardır. Sonuçta, birisi ihtiyaç duyduğu cevabı alırsa, tıklamayabilir ve bunun başarısı nedir?

    Şu anda doğrudan cevap kaynakları olarak kullanılan sitelerin iki ana nedenden dolayı başarılı olduğunu düşünüyoruz. İlk olarak, bir sitenin diğer sorgu türleri için yardımcı olabilecek bir güven belirtisidir. İkincisi, endişe olsa da , doğrudan bir cevap olmanın gerçekten trafik gönderebileceğine dair bazı kanıtlar da var .

  • Arama Motoru Sıralamaları

    Arama Motoru Sıralamaları

    Arama Motoru Sıralamaları

    Arama motoru sıralamaları çok önemlidir. Nihayetinde, içerikleriniz Google’ın ilk sayfasına ulaştığında kayda değer trafik çeker. Bu büyük bir zafer anlamına gelir. Maalesef, sıralamada her an ani düşüşler olabilir. Bu düşüşlerin kesin nedenleri yok, birçok sebebi olabilir.

    Arama motoru sırlamalarındaki sorunların kaynağını tanımlamak için birçok şeyi gözden geçirmelisiniz.

    Bu yazı, arama motoru sıralamaları ve trafikteki ani düşüşlere neyin sebep olabileceğini, ve bunların nasıl iyileştirilebileceğini gösterir.

    Açıkçası, söz konusu SEO olunca, bir sorunun tek bir çözümü, ya da bir amacın tek bir yolu olmuyor. Site trafiğinizde ani düşüşlerle yüzleştiğinizde, bu aslında buzdağının görünen kısmıdır. Arama motoru sırlamalarındaki sorunların kaynağını tanımlamak için birçok şeyi gözden geçirmelisiniz.

    SerpTesti

    Öncelikle SERP testi yapın. SERP teriminin açılımı Search Engine Results Page. Arama motoru sonuç sayfası anlamına gelir. Arama motorunda bir kelime arattığınızda, karşınıza çıkan ilk sayfaya verilen isimdir. SERP test edilmeli çünkü, sıralaması değişen tek site sizinki olmayabilir. Böyle keskin değişiklikler, Google kendi algoritmalarını test ettiğinde meydana gelebilir. Böyle bir durumda, herhangi bir değişiklik yapmanıza, herhangi bir önlem almanıza gerek yoktur, çünkü sonuçlar bir süre sonra kendiliğinden eski haline dönecektir.

    Sıralamalarınızı Serpstat ile incelerseniz, rakiplerinizin sıralamalarını da kontrol altında tutabilirsiniz. Bu yöntem, belirli bir zaman dilimi içerisinde SERP’in büyük ölçüde değişip değişmediğini anlamanıza da yardımcı olur. Yeni bir proje yarattığınız anda, Serpstat, seçilen anahtar kelimeler için ilk 100 sıralamasını ve geçmişini takip etmeye başlar. “Storm Graph”, “Fırtına Grafiği” arama sonuçlarında meydana gelen değişiklikleri ve sonuçlarını grafik olarak gösterir. Bu grafikte ani bir düşüş görüyorsanız ve bir iki gün içerisinde sıralamalar normale geldiyse, hemen bir SERP analizi yapmalısınız. Yüksek bir SERP puanınız varsa tek yapmanız gereken biraz beklemek olacaktır.

    Eğer rakiplerinizin sıralamasını kontrol ettiğinizde, bir hareketlilik görmüyorsanız yapmanız gereken adımları inceleyelim.

    Teknik Sorunlar

    Web sitenizi teknik olarak optimize etseniz bile, her dosya veya sayfa eklediğinizde, bir takım sorunlar oluşma ihtimali vardır.

    Teknik SEO, arama robotlarının sitenizin içeriğini nasıl taradığınız ve dizine nasıl eklediğini etkiler. Web sitenizi teknik olarak optimize etseniz bile, her dosya veya sayfa eklediğinizde, bir takım sorunlar oluşma ihtimali vardır. Bu sebeple, sitenizdeki teknik SEO sorunlarının farkında olduğunuzdan emin olun.

    Google’ın URL İnceleme Aracı ile, arama motorlarının sitenizi nasıl gördüğünü kontrol edebilirsiniz. Sıralamanız için en önemli faktörler şunlardır.

    1. Sunucuya aşırı yüklenme

    Eğer sunucunuz, yoğun dalgalanmalar için hazırlıklı değilse, sunucuya aşırı yüklenme meydana gelebilir ve siteniz her an devre dışı kalabilir. Bu sorunu çözmek için,web sitenize bir CDN ekleyebilir, içeriğinizi önbelleğe alabilir, load balancer (yük dengeleyici) kurabilir veya bulut saklanama alanı kullanabilirsiniz.

    1. Sayfa Hızı

    İçeriklerinize ne kadar resim, dosya, açılır pencereler eklerseniz, sayfa hızı etkilencek ve sayfanızın açılması o kadar zaman alacaktır. Sayfa hızı sadece bir sıralama etkeni değildir, aynı zamanda kullanıcı deneyimini de etkiler.  Hızlı bir şekilde sorunu tespit edebilmek için Google PageSpeed Insights aracını kullanabilirsiniz. Web sitenizi hızlandırmak için şunları yapabilirsiniz.

    • HTTP isteklerini en aza indirmek
    • Dosyaları küçültmek ve birleştirmek
    • CSS ve JavaScript dosyaları için asenkron yükleme kullanmak
    • Javascript yüklemesini ertelemek
    • Sunucu yanıt süresini düşürmek
    • Tarayıcı önbelleklemesini etkinleştirmek
    • Görsel boyutlarını düşürmek
    • CDN kullanmak
    • CSS dağıtımını optimize etmek
    • Ekranın üst kısmındaki içeriklere öncelik vermek (tembel yükleme)
    • Sitenizde kullandığınız eklenti sayısını azaltmak
    • Yeniden yönlendirmeleri ve harici komut dosyalarını azaltmak
    • Mobil sayfa hızını gözlemlemek
    1. Yeniden Yönlendirmeler

    Sıralama kaybının en yaygın sebebi yeniden yönlendirmelerdir. Yeni bir sunucuya geçtiğinizde ya da sitenizin yapısını değiştirdiğinizde, 301 yeniden yönlendirmelerini kurmayı unutmayın. Aksi halde, arama motorları sitenizin yeni sayfalarını indeksleme konusunda başarısız olabilirler ya da sitenizi yinelenen içerik için cezalandırabilirler.

    Site hatalarını tespit etmek oldukça zor olabilir. Özellikle hata sadece bir sayfada bulunuyorsa daha da zorlaşacaktır. Her sayfanın incelenmesi zaman alır. Ayrıca, bir işletmeyi yönetiyorsanız oldukça maliyetin artmasına sebep olur. Bu tür hataları tespit etme sürecinin hızlandırmak için, Serpstat, OnCrawl gibi farklı SEO araçlarını ve site denetim araçlarını kullanabilirsiniz.

    Yanlış Anahtar Kelimeler

    Doğru anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olmalısınız. Anahtar kelimeleri toplarken kullanıcıların niyetinin göz önüne alınmaması bazı sorunlara neden olmuş olabilir. Siteniz bu sorgular için bir süredir üst sıralarda olsa bile, Google, sitenizin amacını anlama şeklini değiştirebilir.

    İşletme amaçlarınıza uygun doğru anahtar kelimeleri seçebilmek için KWFinder’ı kullanabilirsiniz. Bu araç ile, kolayca üst sıralara çıkabileceğiniz ilgili anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.

    Güncel Olmayan İçerikler

    Güncel içerikler önemlidir çünkü içerikleriniz artık taze ve güncel değilse, insanlar uzun süre sitenizde kalmayacaklardır. Ayrıca eski içerikler paylaşım ve bağlantı çekmez. Tüm bunlar, arama motorlarında sıralamanızın gerilemesine sebep olabilir. Bu durumu düzeltmenin kolay bir yolu var. İçeriğinizi düzenli olarak güncelleyin ve trafik kaybetmesini engelleyin. Trendler sürekli değişiyor. Belirli bir konu hakkında kapsamlı bir rehberiniz varsa ve bu içerik güncelliğini kaybetmesin istiyorsanız, yeni içerik yaratmak yerine, eski verileri yenileri ile güncelleyebilirsiniz. Böylece hala güncel içeriklere sahip olacaksınız.

    Kayıp Linkler

    Linklerinizi, kayıp linkler için sürekli kontrol altında tutmalısınız. SEO için sitenizdeki link profilleri çok önemlidir. Web sitesi sahipleri, yeni içeriklere kaliteli linkler kurmak için çaba harcarlar. Ancak çok sayıda link kazanmayı başardığınızda, link profillerini gözlemlemeyi bırakmamalısınız. Link profillerinizin belirli bir zaman diliminde, herhangi bir değişikliğe uğrayıp uğramadığını test etmek için, Moz ya da Majestic gibi araçlar kullanabilirsiniz. Bu araçlar, seçilen dönem için keşfedilen ya da kayıp linkler hakkında veri sağlayacaklardır.

    Güvenilir kaynaklardan gelen linkleri kaybettiğinizi fark ederseniz, bu linkleri neden kaybettiğinizi anlamaya çalışın. Linklerin bozulmuş olması durumunda, onları yeniden düzenleyebilirsiniz. Web sitesi sahipleri bu linkleri tesadüfen kaldırmışlarsa, bağlantıları geri yüklemelerini isteyin. Kasten yaptılarsa, yeniden inşa edebilirsiniz. Her şekilde kayıp linklerle başa çıkabilirsiniz.

    Zayıf Kullanıcı Deneyimi

    Sitenizin sıralaması için kullanıcı deneyimi en önemli noktalardan biridir. Eğer arama motoru, sayfanızın sıralamasını yükseltmeye başladıysa ve sonradan kullanıcı deneyimi açısından, istek ve beklentilerini karşılamadığını fark ettiyse, sıralamanız ani bir düşüş yaşayabilir. Arama motorları, tıklanma oranları, sayfanızda geçirilen süre, hemen çıkma oranı, ziyaretçi sayıları gibi birçok ölçüte göre karar verirler. Bu yüzden sitenizi düzenlerken ve optimize ederken, belirli kuralları takip etmeli ve kullanıcı deneyimini ön planda tutmalısınız.

    Diğer Siteler ile Rekabet

    Bunların hiç biri işe yaramadıysa, arama motoru sıralamalarınızın düşmesinin sebebi, rakiplerinizin performansının artmış olması olabilir. Rakiplerinizin sıralamalarını Serpstat ve Moz gibi araçlarla analiz edip gözlemleyebilirsiniz. Bu araçlarla, backlink kaynaklarını, anahtar kelimelerini en iyi içeriklerini keşfedebilirsiniz. Rakiplerinizin stratejilerini izleyerek, kendi siteniz için nasıl stratejiler geliştirmeniz gerektiğini fark edebilirsiniz.

    Takibi Asla Bırakmayın

    İş işten geçmeden, trafik kaybetmeden ne kadar önce fark ederseniz, sizin için o kadar iyi olacaktır.

    Sıralamalarınızın ne zaman düşeceğini tahmin edemezsiniz. İş işten geçmeden, trafik kaybetmeden ne kadar önce fark ederseniz, sizin için o kadar iyi olacaktır. Bunun için, her zaman arama motoru sıralamanızı kontrol edin ve bir değişiklik fark ederseniz hemen müdahale edin.

  • Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

    Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

    Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler

    Uzun kuyruklu anahtar kelimeler nedir?

    uzun kuyruklu anahtar kelime
    anahtar kelime seçimi nasıl yapılmalıdır?

    Uzun kuyruklu anahtar kelimeler 3 ve üzeri kelimeden oluşan anahtar kelimelerdir. Kullanıcı ne kadar belirli bir anahtar kelime kullanıyorsa, o kadar harekete yakındır. Bu tür özel aramalar, tüketiciler için satın alma kararına yakın oldukları anlamına gelir ve bu aramaların satışa dönüşme olasılığı çok yüksektir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, araştırmaları sitenize yönlendirmek için mükemmel bir araçtır.

    Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Bulmanın 5 Kolay Yolu

    Yüksek rekabet olmadan, geniş kitlelere ulaşmak için çözüm, uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmaktır. Hayali SEO güneş sisteminin üzerinde uçan kuyruklu yıldızlar düşünün.  En popüler anahtar kelimeler de kuyruklu yıldızların başı olsun. (Örneğin, akıllı telefon). Her kuyruklu yıldız “akıllı telefon markaları” gibi daha belirli anahtar kelimelerden oluşan bir kuyruk taşır. Stratejik olarak, doğru uzun kuyruklu anahtar kelimeleri takip etmek, birden çok avantaj sağlayabilir.

    Daha düşük hacme sahip oldukları için daha az rekabete sahip olacaklar ve arama motorlarının sonuçlarında, markanızın daha üst sıralara çıkmasını kolaylaştıracaktır. Ayrıca uzun kuyruklu anahtar kelimelerin özgünlüğü, genellikle harekete geçmeye hazır araştırmacıları siteye yönlendirir. Sonuç olarak bu anahtar kelimeler daha fazla geri dönüş oranına sahiptir. Bu nedenle, uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmak sitenizin, kritik karar verme aşamasında hedef kitleler tarafından daha çok keşfedilmesini sağlar.

    Eğer müşterilerinizin belirli arama amaçlarını gerçekten anlar ve bu isteklere cevap verirseniz büyük rakipler size engel olamayacaklardır. Ama uzun kuyruklu bir SEO stratejisine ihtiyacınız olduğunu bilmek, işin sadece yarısıdır, bulmanız gereken anahtar kelimeler her zaman bu kadar belirli olmayacaktır. Kullanacağınız uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmak için neler yapabilirsiniz?

    İşletmenizi Ön Plana Çıkarabilmek İçin Kullanabileceğiniz Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Bulmak İçin 5 Basit Teknik

    1. Bırakın Google otomatik doldurma önerileri, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri sizin için bulsun

    Bu yöntem, gerçekten göründüğü kadar kolay, Google arama çubuğuna, geniş anlamlı bir terim yazın, bu terimle uyuşan ve kullanıcılar tarafından kullanılan popüler uzun kuyruklu anahtar kelimelerden oluşan uzun bir Google otomatik doldurma önerileri listesi göreceksiniz. SEO kampanyanıza ya da işletmenize uyan daha fazla öneri için, bu uzun kuyruklu anahtar kelimeler (ya da size çağrıştırdıklarını) arama çubuğuna yazarak daha fazla uzun kuyruklu anahtar kelime bulabilirsiniz.  Örneğin “akıllı telefon” yazarak, “akıllı telefon markaları”, bu kelimeleri yazarak da “akıllı telefon markaları ve fiyatları” gibi daha da uzun anahtar kelimeler bulunabilir. Google otomatik doldurma önerileri ile her konuda popüler arama terimleri bulabilirsiniz.

    uzun kuyruklu anahtar kelimeler
    uzun kuyruklu anahtar kelimeler nelerdir?
    1. Google ilgili aramalar bölümünden yararlanın

    Otomatik doldurmaya benzer ve yine tamamen ücretsiz bir teknik, Google ilgili aramalar bölümüne bakarak, Google arama motorundan yararlanabilirsiniz. Basitçe bir anahtar kelime yazın ve arama sonuçları sayfasının en altına kaydırın. Birçok uzun kuyruklu anahtar kelime önerisi Google ilgili aramalar bölümünde sizi bekliyor olacak.+

    3. Ubersuggest, LSIGrap, Quora ve Answer The Public sitelerinden öneriler alın.

    Bu siteler, hedeflediğiniz anahtar kelimeler için uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olacaktır. Ubersuggest, LSIGrap, Quora ve Answer The Public siteleri soru şeklinde uzun kuyruklu anahtar kelime bulmanıza, anahtar kelime sayınızı çoğaltmanıza, görsel bulmanıza, markanıza ilişkin soruları doğrudan cevaplayan içerik yaratmanıza yardımcı olacaktır.

    4. Online forum sitelerindeki kullanıcı tartışmalarına göz atın.

    Online forum siteleri diğer yöntemlere ek olarak, potansiyel müşterilerinin odaklandığı sorulara ve ilgi alanlarına dair başka bir bakış açısı sunacaktır. Buradaki belirli konulardan ve en çok merak edilen sohbetleri seçerek uzun kuyruklu anahtar kelimeler çıkarabilirsiniz. Bu forum sitelerini bulmak için ”[geniş arama terimi] + forum” yazıp aratarak online forum sitelerini bulabilirsiniz.

    5. Anahtar Kelime Zorluk Aracı Kullanın

    Hedef terimin, Anahtar Kelime Zorluk Aracına girilmesi, birden çok ilgili anahtar kelimesi sunacak be bunlardan birçoğu uzun kuyruklu anahtar kelimeler olacaktır.

    Anahtar kelime zorluğunu kontrol eden araçlar, genellikle hangi uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanacağınıza karar vermenize ve hangi anahtar kelimelerin hedef kitle için daha fazla anlam ifade ettiğini anlamanıza yardımcı olacak ölçümler sunacaktır. Bu ölçümler, orijinal anahtar kelimeyle alaka düzeyini, arama teriminin popülaritesini, üstesinden gelmeniz gereken rekabet seviyesini ve bu anahtar kelime için üstesinden gelmeniz gereken rekabetin sizin rekabet gücünüze uygun olup olmadığını gösterir. Kısacası, Anahtar Kelime Zorluk Aracı size, en uygun anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olacaktır.

    uzun kuyruklu anahtar kelime
    Yüksek rekabet olmadan, geniş kitlelere ulaşmak için çözüm, uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmaktır. Hayali SEO güneş sisteminin üzerinde uçan kuyruklu yıldızlar düşünün.  En popüler anahtar kelimeler de kuyruklu yıldızların başı olsun. (Örneğin, akıllı telefon). Her kuyruklu yıldız “akıllı telefon markaları” gibi daha belirli anahtar kelimelerden oluşan bir kuyruk taşır.

    Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri SEO başarısına nasıl çevirebilirsiniz?

    Öncelikle SEO için, incelemek üzere, hedefleyebileceğiniz uzun kuyruklu anahtar kelimeler için bir aday listesini çıkarın. Listedeki bu anahtar kelimelerin iki koşulu sağlaması gerekecektir.

    ·         Rekabet edip başarılı olabilmeniz için anahtar kelimelerdeki rekabet düşük olmalı.

    ·         Zamanınıza değecek kadar popüler ve sıklıkla aranan kelimeler olmalı.

    Seçtiğiniz anahtar kelimelerin, doğru anahtar kelimeler olduğundan emin olduktan sonra, her sayfanın arama motoru sonuçlarında en üst düzeye çıkması için bu anahtar kelimeleri içeriklerinize ekleyin ve en iyi SEO uygulamalarını takip edin.

    Uzun kuyruklu anahtar kelimelerden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için;

    ·İçeriğin yazı başlığında ve meta başlıkta

    ·Sayfanın SEO meta tanımında

    ·İçeriğin ilk paragrafında

    ·İçerik boyunca doğallık (%2 civarı anahtar kelime yoğunluğu)

    ·En az bir alt başlıkta

    ·çeriğin sonuna yakın bir kısımda

    ·İçerikteki bir resim için resim alt etiketinde

    Uzun kuyruk anahtar kelimeler kullanan, ne istediğini bilen ve müşteriye dönüştürülmeye hazır hedef olan bu kitleye ulaşmak için, odaklanmış içerik sunan çeşitli SEO stratejilerini takip etmek akıllıca olacaktır.

     

  • SEO İçin Kaliteli Backlink Oluşturma

    SEO İçin Kaliteli Backlink Oluşturma

    Backlinkler SEO İçin Neden Önemlidir?

    İçerik, Google’ın web sitenin ne konuda  olduğuna ve konu hakkında otorite sahipliğini incelemesi açısından yapmış olduğu incelemelerden sadece bir tanesidir. Diğer sitelerde backlinklere sahip web siteleri bunlara sahip olmayan web sitelerine göre çoğunlukla  daha fazla yüksek  kalitede ve daha önemli otorite olarak görünmektedir. Bu durum web sitenizin sıralamasını yükseltmeniz için güçlü bir link oluşturma olayına  ihtiyacınız olduğunu gösteren temel sebeplerden bir tanesidir. Her backlink, eklenen web sitesinin Google profiline ekleme sağlanır. Profil linkin yönlendirdiği sayfaya, linkin metnine ve linke ait sitenin sıralamasına bakmaktadır. Bir sitenin link profili sitenin sıralamasını yükselten oldukça önemli  ögelerden bir tanesidir.

    backlink programı full,backlink,otomatik backlink ekleme programı,ücretsiz backlink,backlink oluşturmak,kalıcı backlink,en iyi backlink

    Kaliteli Backlink Oluşturma Stratejileri

    Yüksek Hacimli ve Popüler Bir İçerik Bulun:

    Doğal backlink çalışması için size ilk gereken şey: Yüksek hacimli ve popüler bir içerik olacaktır. Yani kimsenin aramadığı bir konu hakkında bir içerik oluşturmak sizi zaten arama sonuçlarında hemen birinci sıraya çıkmanızı sağlar. Önemli olan en çok aranan bir konuda zirveye ulaşmaktır.

    Örneğin, Google ilk sayfada çıkmak istediğiniz anahtar kelime “network marketing nedir” olsun. Bu kelimenin aylık arama hacmini Google anahtar kelime planlayıcısından kontrol ettiğimizde sonuca ulaşmış olursunuz

    Rakipten Link Alma

    Sırada ise en etkili ve en önemli backlink alma çözümlerinden  bir tanesi olan rakip yazıdan backlink alma yöntemi vardır.

    Rakip yazıdan backlink almak en zor backlink alma yöntemlerindendir, fakat  rakip yazının önüne geçmek, o yazıyı elemek istiyorsanız, bunu yapmanın en etkili yollarından bir tanesi de rakip yazının size backlink vermesini sağlamaktır

    Özgün Araştırma

    Araştırma yazıları, doğru biçimde  yapılırsa, sektörünüze kattığı değer biçiminden  fazla  sayıda yüksek kaliteli bağlantı getirebilir. Buradaki fikir, endüstri sorularına cevap veren veya hedef kitlenizin merak ettiği soruları daha iyi anlamalarına yardımcı olacak verileri toplamak için anketler veya farklı  yollar ile araştırma yapmaktır. Yeteri kadar ilginç araştırma verisine sahip olduğunuzda, içerik yazabilir ve web sitenizde yayınlama yapabilirsiniz

    Medyanın Peşini Bırakmayın

    Haber siteleri her zaman hikayeye meraklıdırlar. Eğer kendi sektörünüzde  bulunan gazetecilere ulaşıp ilgilenen bireyleri  bulursanız bu tip sitelerde bulunacak backlinklerinizle oldukça başarı sağlayabilirsiniz.

    Anahtar Kelime Çeşitliliğini Yakalayın

    En çok yapılan hatalardan ve ceza almaya neden olgulardan bir tanesi de hep aynı anahtar kelime üzerinden backlink alınmasıdır.

    Backlink alırken ana keyword ile birlikte diğer yan keywordlerden de backlink almayı unutmayın.

  • PPC ipucu ve taktikleri

    PPC ipucu ve taktikleri

    E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri

    PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan bir tanesidir. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve markalara birden fazla  avantaj sağlamaktadır.

    Planlamalarınızı yapın

    Reklam kampanyası oluşturmadan önce hangi hedef ile  bu reklamları çıkacağınızı belirlemeniz gerekmektedir. Ürün tanıtımı, marka bilinirliği, web siteye trafik çekmek gibi birden çok  amaçlar ile reklam kampanyalarını oluşmasını sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de öncelikle amaçlarınızı belirleyin ve hangi ürünler üzerinde ne şekilde  içerikler hazırlayacağınız, eyleme çağrı ifadelerinizi ve meta açıklamalarınızı belirlemeniz ve planlamanız önem sahibidir.

    Sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak zorunda değilsiniz

    Reklam kampanyalarınızı oluştururken, kullanıcıları sadece ana sayfanıza yönlendirmek zorunda değilsiniz. Başka varış sayfalarına da yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi, ürünlerle ilgili reklam kampanyaları oluşturuyorsanız bu reklamları ürün sayfalarına da yönlendirme sağlayabilirsiniz. Bu nedenle  de yönlendirme linklerinizi de doğru bir biçimde  seçmeniz önem sahibidir.

    Kötü performans gösteren anahtar kelimelerinizi analiz edin

    Dijital reklamlara yeni başlıyorsanız, birkaç farklı deneme yapmanız gerekecektir. Bu denemeler sonrasında da sizin için iyi performans göstermeyen anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bu kelimeleri belirleyerek, ilerleyen zamanlardaki reklam kampanyalarınızda bu anahtar kelime grupları haricindeki kelimelere odaklanabilirsiniz.

    PPC,PPC ipuçları,PPC ipuçları nelerdir,pay per click nedir, cpc nedir, ppc reklam, dijital pazarlama terimleri
    PPC,PPC ipuçları,PPC ipuçları nelerdir,pay per click nedir, cpc nedir, ppc reklam, dijital pazarlama terimleri

    Negatif anahtar kelimelerden yararlanın

    Özellikle Adwords üzerindeki reklam kampanyalarınızda, negatif anahtar kelimeler belirlemeniz, reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarında görülmesini sağlayacağı gibi reklam bütçenizin de daha iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır. Negatif anahtar kelime kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

    Mobil reklamları unutmayın

    Mobil reklamlar da günümüzde oldukça önemli bir yere sahiptir. Mobil kullanıcı sayısının artmasından dolayı kullanıcılar büyük bir kısmı  mobil cihazları üzerinden ürün araması sağlayabiliyor. Mobil trafiğiniz fazlaysa ya da potansiyeli varsa, reklam bütçenizin bir kısmını mobil reklamlara ayırabilirsiniz ve reklam bütçenizi daha iyi yöneterek, reklamlarınızın da performansını yükseltebilirsiniz.

    Potansiyeli olan kampanyalarınızı büyütün

    İyi geri dönüş aldığınız ve satışa dönüşen reklam kampanyalarınızın bütçesini artırmak da önemli bir yere sahiptir. Böylelikle daha uzun süre bu kampanyalardan geri etkileşim alabilirsiniz. Bu nedenle de reklamlarınızı yakından takip ederek, hangilerinin sizler  için iyi bir performans verdiğini incelemeniz gerekir. Potansiyeli olan kampanyalarınızın ortalama bütçesini artırarak süresini uzatmak, satışlarınıza da olumlu bir şekilde etkilemiş olacaktır

    Reklamlarınızda sayılara yer verin

    Reklam içeriklerinizi oluştururken, kullanıcıların dikkatini çekmek için rakamlardan ve sayılardan faydalanabilirsiniz. Örnek vericek olursak  bir indirimle ilgili kampanya çıkıyorsanız, reklam metninizde %30 indirim gibi, belli bir sayı belirten ifadelerin kullanımını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde  sayılar kullanmak, reklamınızın da içeriğini daha iyi ifade edeceği için, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşler sağlayabilirsiniz

    Hangi kanallar üzerinden reklam çıkacağınıza karar verin

    PPC modeli birçok değişik  kanal üzerinde kullanılabiliyor. Bu sebeple de hangi kanallar üzerinden reklam kampanyaları çıkacağınıza da karar vermeniz gereklidir. Adwords sizin için doğru bir yer olmayabilir ya da Adwords’le ilgili çok fazla deneyiminiz olmayabilir. Bu durumda da sosyal medya platformlarını  tercih edebilirsiniz. Bunun yanında hedef kitlenizin en çok hangi kanalları kullandığını da analiz etmeniz, reklamlarınızı hangi kanallar üzerinden çıkacağınız konusunda size bir takım fikirler oluşmasını sağlayacaktır.

  • PPC bütçe stratejisi

    PPC bütçe stratejisi

    Hedeflemeye odaklanın

    Kampanya hedeflemesini daha yakından incelemek, reklamlarınızın hedef kitlenizle alaka düzeyini yükseltirken tasarruf etmenizi sağlar.

    Kampanyanız yalnızca belirli bir konumdan yol göstericiyle ilgilenmekle ilgileniyorsa, örneğin, global bir izleyici kitlesini hedefleme harcamalarını boşa harcamamak için PPC kampanyanızı coğrafi olarak hedefleyebilirsiniz .

    Coğrafi hedefleme, dönüşümleri artırmak için yerel pazarlamaya odaklanmak istiyorsanız, kampanyanızın başarı şansını artırır.

    ppc nedir,ppc nedir tıp,ppc boya,ppc hammadde,ppc hammadde nedir,ppc reklam,ppc kağıt,ppc türkiye,PPC bütçe,PPC bütçe stratejisi,az bütçede başarı,ipuçları
    ppc nedir,ppc nedir tıp,ppc boya,ppc hammadde,ppc hammadde nedir,ppc reklam,ppc kağıt,ppc türkiye,PPC bütçe,PPC bütçe stratejisi,az bütçede başarı,ipuçları

    Ayrıca, anahtar kelime hedeflemesi, işletmeniz için daha iyi sonuç veren reklamlar için ödeme yapmanıza yardımcı olur. Geniş eşlemeli anahtar kelimeler veya yalnızca bütçenizi boşa harcayan rakip anahtar kelimeler için ödeme yapmanız gerekmez . Bunları negatif anahtar kelimeler olarak ekleyerek, dönüşümleri artırmak için en etkili olanlara odaklanabilirsiniz.

     

    Kalite Puanınızı Artırın

    Kişisel AdWords Kalite Puanı tıklama başına maliyet değil, aynı zamanda dönüşüm hem de etkiler. Google, Kalite Puanını çok önemli görüyor ve EBM’niz buna bağlı.

    İşlem başına daha düşük bir maliyet hedefliyorsanız, Kalite Puanınızı artırdığınızdan emin olmanız gerekir.

    Bunu yapmanın en iyi yolları:

    • Hedef kitleniz için alakalı reklamlar oluşturun
    • Doğru anahtar kelimelere odaklanın
    • Reklam gruplarınızı düzenli ve yapılandırılmış halde tutun
    • Açılış sayfalarınızı her bir reklamla ilgili yararlı ve alakalı olacak şekilde hassaslaştırın
    • TO’nuzu geliştirmek için reklam metnine odaklanın
    • İtibarınızı geliştirmek için AdWords hesap performansınızı oluşturun

    Kalite Puanıyla ilgili iyi bir şey, itibarınızı oluşturmaya başladığınızda anahtar kelime tekliflerinde tasarruf edebileceğinizdir. Bu sayede, mutlaka rakiplerinizden daha fazla harcama yapmadan daha üst sıralara çıkabilirsiniz.

    Reklam gruplarınızı daha iyi çalışacaklarını sağlamak için zaman zaman tekrar ziyaret etmekte fayda var. En başarılı reklam kümelerine odaklanın ve bütçenizi düşük dönüşümlü olanlara yatırmayı bırakın.

    Genel bakış

    Kampanyanızın başarısını belirleyen bütçe değil, stratejinizdir. PPC bütçe stratejiniz, kaynakları en etkili yollarla paylaştığınızdan emin olmak için performansı sürekli gözden geçirirken en iyi performans gösteren reklamlara odaklanmakla ilgilidir.

    Bütçenizle sınırlı hissediyorsanız, hangi stratejilerin işletmeniz için en iyi şekilde çalıştığını öğrendikten sonra küçükten başlamak ve erişiminizi genişletmek yararlı olacaktır.

    Hedef kitlenin, alakalı anahtar kelimelerin ve yapılandırılmış bir PPC stratejisinin iyi anlaşılması, kampanyanızın potansiyelini küçük bir bütçeyle bile en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olabilir.

  • SEO yeni başlayanlar için Taktikler

    SEO yeni başlayanlar için Taktikler

    SEO konusunda yeniyseniz veya birincil odak noktanız değilse, işinize yarayacak taktikleri ihmal ediyor olabilirsiniz.Yapmanız gereken 5 şeyi ana hatlarıyla açıklıyoruz ve bu görevleri yerine getirmenize yardımcı olacak araçları paylaşıyoruz..

    Kabul etmeyebilirsiniz, ancak Arama Motoru Optimizasyonunu hem sanat hem de bilim olarak görüyorum. Sağlam araştırma ve analitik temelli stratejiler uygularken, motorları ve rakipleri zekâsı aramak için yaklaşımlarınızda yaratıcı olmanız gerekir.

    Bunu yapmak için çeşitli teknikler ve araçlar kullanmanız gerekir. Ancak ne yazık ki, çoğu insan bildiklerine bağlı kalmaya meyillidir. Arama motorları sürekli olarak aradıklarını ve sonuçları nasıl gösterdiklerini ayarladıklarından, hızla gelişen SEO alanında tehlikeli olabilir.

    Aşağıda SEO verimliliğinizi artırmak için alabileceğiniz bazı önemli – ama bazen unutulmuş – kaldıraçlar bulunmaktadır.

     

    Anahtar kelime gruplaması

    Anahtar kelime gruplaması, anahtar kelimelerin çeşitli amaçlar için kümeler halinde düzenlenmesi anlamına gelir – sitenizin bilgi mimarisini bilgilendirmek, açılış sayfalarını optimize etmek, içerik geliştirme fırsatı potansiyel alanlarını ve daha fazlasını belirlemek için.

    Ancak, arama anahtar kelimelerinizi en değerli gruplara göre düzenlemek, deneyimli bir guru için bile zor bir iş olabilir. Farklı SEO’lar ve araçlar çeşitli yaklaşımlar alırken, bunları kullanan sorguların Google’da en iyi 10 sonuçta görünen benzer URL’lerle sonuçlanıp sonuçlanmamasına bağlı olarak anahtar kelimeleri kümeler halinde birleştirmenin en iyi yolu olduğunu düşünüyorum.

    Çalışılacak pek çok açılış sayfanız varsa, SEO projelerinizi raporlamak, optimize etmek ve yönetmek ağır bir görev olabilir. Anahtar kelime alanı sürekli değiştiğinden, zorluklarla başa çıkmak için bir araca ve sağlam bir stratejiye ihtiyacınız var.

    Anahtar kelime gruplamanın faydaları

    • Bir anahtar kelime gruplama stratejisi, SEO ve PPC iş akışınızı geliştirmenize ve bir anahtar kelimenin her türünün sizin için nasıl çalıştığını daha iyi anlamanıza olanak sağlar.
    • Sayfada SEO optimizasyonu, metin yazarlığı, konu seçimi ve web sitenizin mimarisini düzenlemenize yardımcı olur.
    • En umut verici anahtar kelime gruplarının ne olduğuna göre açılış sayfası oluşturma işleminize öncelik verebilirsiniz.

    Sayfa değişikliği izleme

    Sayfa değişikliklerini izlemek benim için yeni bir taktiktir, ancak SEO için kesinlikle çok önemli olduğunu düşünüyorum. Sayfa değişikliği izleme araçlarıyla, optimize ettiğiniz sayfalarda yapılan değişiklikler hakkında uyarılar alabilirsiniz. Sayfalarınıza dokunan tek kişi olan küçük bir işletme sahibiyseniz, bu ipucu sizin için değildir. Ancak, büyük pazarlama ekipleri ve ajanslarında çalışanlar için web sitesine birçok webmaster, pazarlama uzmanı veya müşteri tarafından erişilen projeler için paha biçilmez olacaktır.

    Sayfaları izlediğinizde, müşterinizin veya bir web yöneticisinin sıralamanızı etkileyecek bir web sitesi değişikliği yaptığını her zaman bilirsiniz – ve sıralamalarınız düşmeden veya Google tarafından cezalandırılmadan önce gerekli düzeltmeleri yapabileceksiniz. Küçük değişikliklerin bile ciddi sonuçları olabileceğini hepimiz biliyoruz, bu yüzden sayfaların arama motorları tarafından indekslenmeden önce ayarlanması gerektiğini bilmek çok önemlidir.

    Herhangi bir sayfa değişikliği için uyarı ayarlamak için çeşitli araçlar ve uygulamalar kullanabilirsiniz. Bunlara  VisualPing  ve  ChangeDetection.com dahildir .

    SE Ranking’in  Sayfa Değişikliği İzleme  ayrıca SEO uzmanlarının bir tarama sıklığı ayarlamasına ve her tarama arasında meydana gelen değişiklikleri izleyip analiz etmesine izin veriyor. Web siteniz saldırıya uğradığında, özellik kötü amaçlı kodları ve kötü bağlantıları da algılar ve gösterir. Herhangi bir sayfayı – sizin, müşterilerin veya rakiplerin ”izlemesini sağlayabilirsiniz.

    seo,anahtar kelime gruplaması,seo rakip araştırması,uzun kuyruk anahtar kelime,anahtar kelime,mobil sıralama takip

    Rakip SEO araştırması

    Rekabetçi ortamda akıllı kalmak SEO ve pazarlamacılar için kritik öneme sahiptir. Rakiplerinizin pazarlama faaliyetlerini takip ederek, arama sıralarından başlayarak yeni içerik ve bağlantılara kadar kendinizi bilgilendirmeniz gerekir.

    Birçok araç, rakiplerin organik arama anahtar kelimelerini keşfetmenize yardımcı olabilir. SpyFu , SEMrush ,  BuzzSumo ve  Ahrefs  favorilerimden sadece birkaçıdır.

    Yukarıda kısaca bahsettiğim gibi, genellikle gözden kaçan bir taktik, rakiplerin sitelerinde yaptıkları değişiklikleri (yeni bağlantılar veya yeni içerikler gibi) gözetlemek için bir izleme aracı kullanmaktır. Bu, kaliteli trafik oluşturmak için neler yaptıklarını keşfetmenize ve bu bulgulara dayanarak kendi üstünlük stratejilerinizi geliştirmenize imkan sağlamaktadır.

    Uzun kuyruk anahtar kelime

    Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanmak, organik Google aramalarında üst sıralarda yer almak isteyen çevrimiçi işletmeler için büyük bir öneme sahiptir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha az trafik aldıkları için ihmal edilmektedir, fakat bu terimleri arayanları geliştirerek uzun vadede daha iyi sonuçlar alırsınız. Çünkü bu arama yapanlar – çok düşük huni sorgularıyla – tam da aradığınız hedef kitlenizdir.

    Buradaki zorluk niş ve web siteniz için karlı ve kullanışlı uzun kuyruklu anahtar kelime varyasyonları bulmaktır. Neyse ki, birçok anahtar kelime önerme aracı, sayfalarınızı optimize etmede kullanım için bu özelliği sağlar. Daha iyi bilinenlerden bazıları Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı  (AdWords’te) ve WordStream’in ücretsiz anahtar kelime aracıdır

    Mobil sıralama takibi

    Mobil cihazların herkesin günlük yaşamındaki etkilerini görmezden gelmek imkansız, bu nedenle mobil ölçümler giderek daha önemli hale gelmektedir.

    Google mobil ilk dizini henüz tam olarak açmamış olsa da , yolda, ve mobil uyumlu algoritma zaten bunun içinde. Bu sebeplerden dolayı, mobil sıralamalarınıza, ve ortaya çıkan mobil dalgalanmalara ve değişikliklere yakından incelemek isteyeceksiniz.

    Google Arama Konsolu’nu kullanarak, Search Analytics raporunu kullanarak mobil sıralamaları kontrol edebilirsiniz. Burada, masaüstü sıralamalarını ve mobil sıralamalarını karşılaştırabilir, zaman aralıklarına, gösterimlerin ve mobil sıralamaların tıklamalarına bakabilirsiniz.

    Yerel anahtar kelime sıralaması

    Ürünleriniz veya hizmetleriniz coğrafi bölgenizdeki kişilerin ilgisini çekiyorsa, yerel aramalar için de optimize ettiğinizden emin olun. İnsanlar akıllı telefonlarını taşıdıklarında ve dışarıdayken arama yaptıkları için, yerel arama – mobil gibi – giderek daha önemli hale geliyor.

    Buradaki zorluk, yakınlığın yerel arama sıralamalarında anahtar bir faktör olarak tanımlanmasıdır ; bu, farklı yerlerdeki farklı kişilerin aynı sorgular için farklı sonuçlar alacağı anlamına gelir. Bu nedenle, özellikle bu görevi üstlenmek için tasarlanmış araçlar kullanmanız gerekir.