Etiket: Google

  • İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    SEO başarısı söz konusu olunca ifadeyi tekrar tekrar duyacaksınız. Gerçekten de, bu yüzden SEO başarı faktörlerinin periyodik tablosu  içerik unsurları ile başlar, ilk unsur içerik kalitesi ile ilgilidir. İçeriğinizi doğru alın ve diğer tüm SEO çalışmalarınızı desteklemek için sağlam bir temel oluşturdunuz.

    Cq: İçerik kalitesi

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Ziyaretçilere başka yerde bulamayacakları benzersiz, farklı ve kullanışlı gerçek bir değer, önemli bir şey sunuyor musunuz ?

    Her şeyden çok kaliteli içerik üretiyor musunuz? Bir şey satıyorsanız, yüzlerce başka sitede bulunabilecek aynı bilgileri içeren basit bir broşür olmanın ötesine geçiyor musunuz?

    Kullanıcıların sayfalarınızı okumak için birkaç saniyeden fazla zaman harcamasına neden oluyor musunuz?

    Ziyaretçilere başka yerde bulamayacakları benzersiz, farklı ve kullanışlı gerçek bir değer, önemli bir şey sunuyor musunuz ?

    Bunlar, kaliteli içerik sağlayıp sağlamadığınızı değerlendirirken kendinize sormanız gereken sorulardan sadece birkaçıdır. Burası, neredeyse tüm diğer faktörlerin bağlı olduğu köşe taşı olduğu için eksikliğin yeri değil.

    Cr: İçerik araştırması / anahtar kelime araştırması

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Örneğin, “Melanomdan Kaçınmak” ile ilgili bir sayfa cilt kanserini önlemenin yollarını tanımlamak için teknik jargon kullanabilir.

    İyi içerik oluşturduktan sonra belki de en önemli SEO faktörü iyi anahtar kelime araştırmasıdır. Bu anahtar kelimeleri, insanların kullandığı gerçek arama terimlerini kullanarak içerik oluşturmak istiyorsunuz, böylece bu sorguyu etkili bir şekilde “yanıtlayan” içerik üretebilirsiniz.

    Örneğin, “Melanomdan Kaçınmak” ile ilgili bir sayfa cilt kanserini önlemenin yollarını tanımlamak için teknik jargon kullanabilir. Ancak, kullanıcılar “cilt kanseri önleme ipuçları” yerine arama yapıyorsa, bir arama motoru bu sayfayı atlayabilir veya sıralamıyor olabilir. İçeriğinizin doğru dilde (arama yaparken müşterinizin veya kullanıcınızın kullandığı dil) yazılması gerekir.

    Cw: İçerik kelimeleri / anahtar kelime kullanımı

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Alt satırda, sayfalarınızın sadece belirli kelimeler için bulunmasını istiyorsanız, bu kelimeleri kopyanızda kullanmak çokiyi bir fikirdir.

    Anahtar kelime araştırmanızı yaptıktan sonra (bunu yaptınız, değil mi?), aslında bu kelimeleri içeriğinizde kullandınız mı? Veya araştırma yapmadan önce bazı kaliteli içerikler oluşturduysanız, belki de bu materyali tekrar ziyaret etme ve düzenleme yapma zamanı gelmiştir.

    Alt satırda, sayfalarınızın sadece belirli kelimeler için bulunmasını istiyorsanız, bu kelimeleri kopyanızda kullanmak çokiyi bir fikirdir.

    Ne sıklıkla? Bulmak istediğiniz her kelimeyi en az beş kez tekrarlayın veya en iyi sonuçlar için yüzde 2,45 anahtar kelime yoğunluğu arayın.

    Hayır hayır hayır, bu bir şakaydı! Kesin sayı yok. “Anahtar kelime yoğunluğu” bilimsel gibi görünse bile, bazı “ideal” yüzdelere ulaşmış olsanız bile, bu kesinlikle hiçbir şeyi garanti etmez.

    Sadece sağduyunuzu kullanın. Bir sayfanın bulunmasını istediğiniz kelimeyi ya da kelimeleri, anahtar kelime araştırmanızla ilgili olduğunu düşündüğünüz kelimeleri düşünün. Sonra bunları doğal olarak sayfada kullanın. Genellikle ikinci ve sonraki referanslarda zamirlere geçerseniz, bir zamir yerine gerçek ismi burada ve orada tekrar kullanabilirsiniz.

    Cf: İçerik tazeliği

    Arama motorları yeni içerikleri sever. “Taze” dediğimizde genellikle bunu kastediyoruz.

    Sayfalarınızı (veya yayınlanma tarihini) her gün “yeni” ve sıralanma olasılığı daha yüksek olacak şekilde güncelleyemezsiniz. Ne de sadece yeni sayfalara sahip olmak için sürekli yeni sayfalar ekleyemezsiniz ve bunun tazelik artışı sağladığını düşünebilirsiniz.

    Bununla birlikte, Google‘ın ” Sorgu Hakkı Tazelik (QDF) ” olarak adlandırdığı bir şeye sahiptir . Normal etkinliğine kıyasla aniden çok popüler olan bir arama varsa, Google bu terime QDF uygulayacak ve bu konuda yeni bir içerik olup olmadığını görecektir. . Varsa, bu yeni ya da yeni içeriğe arama sonuçlarında bir destek verilir.

    Bunu düşünmenin en iyi yolu, “kasırga” gibi bir terimle ilgilidir. Aktif bir kasırga yoksa, arama sonuçları büyük olasılıkla hükümet ve referans sitelerine girişler içerecektir. Ancak aktif bir kasırga varsa, sonuçlar değişir ve aktif kasırga ile ilgili hikayeleri, haberleri ve bilgileri yansıtabilir.

    Doğru içeriğe sahipseniz, QDF isabet ettiğinde doğru konuda, günlerce veya haftalarca en iyi sonuçlarda olmaktan keyif alabilirsiniz. Bundan sonra, sayfanızın arama sonuçlarında karıştırılabileceğini unutmayın. Yanlış bir şey yapmış değilsiniz. Sadece tazelik artırma yıpranmış.

    Siteler, endüstrilerinin gerçek zamanlı nabzıyla eşleşen alakalı içerik üreterek bu tazelik artışından yararlanabilir.

    Cv: Dikey arama

    Bu tablodaki diğer etkenler, arama motorlarındaki web sayfası içeriğinin başarısını kapsar. Ancak bu web sayfası listelerinin yanı sıra genellikle “dikey” sonuçlar da elde edilir. Bunlar resim, haber, yerel ve video gibi konulara ayrılmış “dikeyarama motorlarından gelir. Bu alanlarda ürettiğiniz bir içeriğiniz varsa, arama sonuçları sayfasının özel bölümlerinde görünme olasılığı çok daha yüksek olabilir.

    Dikey arama” ya da “yatay arama” yı bilmiyor musunuz? Google’ı örnek olarak ele alalım. Düzenli arama motoru, geniş bir konu yelpazesinde birçok genel sorguyu eşleştirme umuduyla, web’den içerik toplar. Bu bir yatay aramadır, zira odak çok çeşitli konular arasındadır.

    Google ayrıca resimlere, haberlere ya da yerel içeriğe odaklanan özel arama motorları da çalıştırır. Bunlara dikey arama motorları denir, çünkü geniş bir ilgi alanını kapsamak yerine, bir segmente, genel ilgi spektrumunun dikey bir dilimine odaklanırlar.

    Google’da arama yaptığınızda web listelerini alırsınız. Ancak, sonuçlarda genellikle alakalı olduğu düşünülen dikey sonuçları gösterebilecek özel bölümler de alırsınız.

    Dikey aramada yerinde performans gösteren içeriğe sahip olmak, web sayfası içeriğiniz başarılı olmadığında başarılı olmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, bir web sayfasının en iyi sonuçları almasını sağlamanın yanı sıra başarılı olmanıza da yardımcı olabilir. Bu sebeple, sizinle ilgili önemli dikey alanlarda içerik oluşturduğunuzdan emin olun.

    Ca: Doğrudan cevaplar

    Arama motorları, arama sonuçlarında doğrudan yanıtlar göstermeye çalışmaktadır. “Gökyüzü mavi neden” veya “başkan kaç yaşında” gibi sorular, bir web sayfasına tıklamanıza gerek kalmadan size cevap verebilir.

    Arama motorları bu yanıtları nereden alıyor? Bazen menüler veya müzik sözleri gibi onları lisanslarlar. Diğer zamanlarda, bunları doğrudan web sayfalarından çekerek kredi şeklinde bir bağlantı sağlarlar.

    İçeriğinizin doğrudan yanıt olarak kullanılmasının başarılı olup olmadığı konusunda bazı tartışmalar vardır. Sonuçta, birisi ihtiyaç duyduğu cevabı alırsa, tıklamayabilir ve bunun başarısı nedir?

    Şu anda doğrudan cevap kaynakları olarak kullanılan sitelerin iki ana nedenden dolayı başarılı olduğunu düşünüyoruz. İlk olarak, bir sitenin diğer sorgu türleri için yardımcı olabilecek bir güven belirtisidir. İkincisi, endişe olsa da , doğrudan bir cevap olmanın gerçekten trafik gönderebileceğine dair bazı kanıtlar da var .

  • Google Cezaları Nelerdir?

    Google Cezaları Nelerdir?

    Google Cezaları Nelerdir?

    Yanlış beyan

    Kullanıcıların reklamlar tarafından yanlış yönlendirilmesini istemeyiz. Bu sebeple, bütün  çabamız açık ve dürüst olma ile kullanıcıların bilinçli kararlar verebilmek için ihtiyaç duydukları bilgileri sağlama yönündedir. Ürünler, veya hizmetler  işletmelere ait ilgili  bilgileri vermeyerek ya da  onları yanıltacak  bilgiler vererek kullanıcıları aldatmayı hedefleyen  reklam veya hedeflere izin vermeyiz.

    Eksik bilgi

    Aşağıdaki maddelere izin verilmez:

    Ödeme yöntemini ve kullanıcının üstleneceği masrafların bütününü açık ve net bir şekilde açıklamamak

    Örnek vericek olursak: Fiyat, gönderim ücretleri ve faturalandırma ile ilgili diğer bilgiler, faiz oranları, geç ödeme cezaları veya yinelenen abonelik maliyeti, telefon uzantılarında kullanılan  ek ücret ödemesini gerektiren telefon numaraları kullanmak

    Mali hizmet veren  işletmelerde yasal açık iletişim bilgilerinin sağlanmaması, kısa vadeli krediler veya kredi değişiklikleri hakkında gerekli bilgileri vermemek.

    Örnek ile açıklayacak olursak: Açık adresini göstermeyen bir banka, aylık faiz oranını veya geç ödeme cezasını belirtmeyen bir kredi şirketi gibi açıklayabiliriz.

    Hayır kurumları için veya siyasi amaçlarla bağış toplarken gerekli bilgileri  vermeyi sağlamamak

    Örnek olarak: Hayır kurumlarına yönelik olan bağışlarda, hayır kurumu veya vergi muafiyeti numarasını göstermemek ve siyasi amaçlarla toplanan bağışların vergiden muaf olup olmadığını belirtmemek gibi örnekler verebiliriz.

    Kullanılamayan teklifler

    google,google cezaları,google cezaları nelerdir,eksik bilgi,yanlış beyan,kullanılamayan teklifler
    google,google cezaları,google cezaları nelerdir,eksik bilgi,yanlış beyan,kullanılamayan teklifler

    İzin verilemeyen maddeler aşağıdaki gibidir;

    Açılış sayfasında kolay biçimde bulunamayan ürün, hizmet veya promosyon teklifleri vaat etmek

    Örnek olarak: Stokta olmayan ürünleri, geçerlilik süresini  bitirmiş  teklifleri vermek, doğru olmayan bir fiyatla tanıtım yapmak, reklamda açılış sayfasından kolay bir biçimde  erişilemeyen bir harekete geçirici mesaj bulundurmak

    Konu ile ilgili örnek: Reklamda “1400 tl ‘den başlayan fiyatlarla telefonlar” yazmasına rağmen, kullanıcının sayfayı tıkladığında 1400 tl satılan telefon bulamaması

    Not: Teklifleriniz değiştikçe reklamlarınızı güncelleyemiyorsanız, belirli teklifler için reklam oluşturmaktan kaçınmanız gerekmektedir. Örnek vermek gerekirse, sadece bir gün geçerli olan  bir promosyon indirimini tanıtmak için reklam oluşturuyorsanız, reklamı teklifin artık geçerli olmadığı bir sonraki gün güncellemeyi veya kaldırmayı unutmamanız gerekir. Envanteriniz veya sitenizdeki fiyatlar sık sık değişiyorsa, web sitenizin içeriğine göre otomatik olarak gösterilen Dinamik Arama Ağı Reklamlarınından kullanım sağlayabilirsiniz

     

  • Google sıralama faktörleri Nelerdir?

    Google sıralama faktörleri Nelerdir?

    Google sıralama faktörleri Nelerdir?

    Günümüzde teknolojik gelişmeler hayatımıza hâkim olmuş durumdadır. İnsanların hayatını kolaylaştıran en önemli teknolojik araçlardan biri de bilgisayarlardır.nternet, her türlü bilgiye ulaşılan koca bir ansiklopedi olmasının yanında, birçok insana da iş imkânı sağlamaktadır

    Alan Adı Etkenleri

    Domain yaşı Google için çok üst düzeyde bir kriter değildir. Sadece alan adının uzun vadeli alınması daha sağlıklı olacaktır.

    Domain’de Anahtar Kelime Geçirmek

    Anahtar kelimelerin domain isminizde yer alması google sıralama kriterleri içerisinde oldukça değerli bir yere aittir.Google arama motoru anahtar kelimenin domain içerisinde yer almasının hala bir tesiri vardır. Anahtar kelime olarak domaini idrak eder ve sıralarda anahtar kelime seçilmiş domainlere biraz daha öncelik sağlamaktadır.

    Alan Adının Başında Anahtar Kelimenin  yer alması

    Bu konuda kanıtlanmış bilgiye moz dan ulaşım sağlayabilirsiniz. Her iki yılda bir yapmış olduğu  analizler sonucunda bu bilgiye ulaşmak mümkün. Anahtar kelimeler domainin ilk dizesinde yer alıyorsa sıralamada daha fazla  etkili olduğu kesinleşmiştir..

    Domainin Geçmişi

    Bir sitenin sahibinin devamlılık arz etmemesi ya da çokça el değitirmesi  domaine yönlendirilmiş linklerin de olumsuz olarak değerlendirilmelerine neden olmaktadır.

    Cezalandırılan Domain Sahibi : Eğer Google bireyin spamci olduğuna inanırsa, o bireye ait diğer siteleri de daha dikkatli takip edecektir.

     Başlık Etiketinde Anahtar Kelime Kullanılması: Başlık etiketi bir web sitesinin ikinci en önemli içerik yeridir. Bu nedenle güçlü bir on-page SEO (sayfada SEO) sinyali gönderir.

    Meta Açıklama Etiketinde Anahtar Kelime Olmalıdır: Başlık ile aynı şekilde doğal çalışmalarda ister istemez anahtar kelimeniz açıklama kısmında geçecektir.

    google sıralama kriterleri,google sıralama algoritması,google sıralamada yükselmek,google,seo,google sıra bulucu,seo maddeleri,Google sıralama faktörleri,Google sıralama,Google sıralama nedir,Google sıralamada nelere dikkat etmeliyiz,google sıralama algoritması,google arama kriterleri nelerdir,google sıralama faktörleri,google arama sonuçları sıralaması
    google sıralama kriterleri,google sıralama algoritması,google sıralamada yükselmek,google,seo,google sıra bulucu,seo maddeleri,Google sıralama faktörleri,Google sıralama,Google sıralama nedir,Google sıralamada nelere dikkat etmeliyiz,google sıralama algoritması,google arama kriterleri nelerdir,google sıralama faktörleri,google arama sonuçları sıralaması

    Sitenizde yayınlanan yazıların uzun olması da sizler için bir yarardır. Yapılan istatistiklere göre 2000-2500 kelimelik yazılar Google ‘da daha önde avantajlı gözükmektedir.

    Sitenizin bağlanma hızı da oldukça önemlidir. Siteniz ne kadar hızlı bağlanırsa o kadar iyi sonuçlar  elde edersiniz

    Yazınızın içeriği kesinlikle özgün olması gerekmektedir. Özgün olmayan içerikler Google tarafından kopya içerik olarak algılanır.

    Sitenizin daha kolay ve hızlı şekilde indexlenmesi için site haritanızın olması gerekmektedir.

    Sitenizin gizlilik politikası olması, google tarafından işinizi ciddiye aldığınızın bir göstergesi olarak algılanır.

    Sitenizin mobil uyumlu olması konusunda dikkatli olmalısınız.

    Aldığınız backlinkler doğal bir dağılımda olmalıdır.

    Google backlink etrafında bulunan kelimelere dikkat etmektedir. Eğer backlink çevresinde bulunan kelimeler artı anlamlı ise, bu siteniz için yararlı bir durum olacaktır

  • Arama Motoru Nedir?

    Arama Motoru Nedir?

    Arama Motoru Nedir?

    Arama motoru, internet üzerinde bulunan herhangi bir içeriği bulmak için kullanılan bir sistem olarak açıklayabiliriz. Fakat arama sonuçları çoğunlukla sık tıklanan internet sayfalarından oluşan bir liste olarak iletilmektedir. Arama motoru üç temel unsurdan meydana gelmiştir. Bunlar; web robotu, arama indeksi ve kullanıcı arabirimi olarak açıklanabilir.

    Web robotu, arama motoru için web sayfalarını bulur, tarar ve içerikleri ile birlikte arama motorunun dizinine (arama indeksine) yani veri tabanına kayı etmesini sağlar. Arama motoru kullanıcısı, arama motorunun kullanıcı ara yüzünde ihtiyaç duydukları ile ilgili anahtar kelime girerek arama yapar. Arama motoru, kullanıcının aradığı anahtar kelime ile ilgili olan web sayfalarını filtreler, sıralama faktörlerine en uygun olan sayfa en üstte yer alacak şekilde sıralamasını sağlar.

    arama motoru nedir ne işe yarar,arama motoru nedir nasıl çalışır,arama motoru nedir, nasıl çalışır kısaca,Spider/Crawler,Yandex,Google,Yahoo,Arama motoru,web robotu,arama indeksi,kullanıcı arabirimi,arama indeksleme
    arama motoru nedir ne işe yarar,arama motoru nedir nasıl çalışır,arama motoru nedir, nasıl çalışır kısaca,Spider/Crawler,Yandex,Google,Yahoo,Arama motoru,web robotu,arama indeksi,kullanıcı arabirimi,arama indeksleme

    Günümüzde en popüler arama motorlarından bir tanesi olan Google,  yazılmış olan anahtar kelimeleri sistem üzerinde araştırmasını yaparak tüm dökümanları kullanıcılara iletir. Milyarlarca web sitesinin bulunduğu internet ortamında, istenilen sitenin veya bilginin bulunması  bireylere bırakılmamıştır.

    Günümüz teknoloji döneminde işlemler daha kolay hale getirilerek arama motorları geliştirilmiştir. En fazla kullanılan arama motorlarından biri de Yandex olarak karşımıza çıkmaktadır. İhtiyacınız olan her bilgiye kolay bir şekilde ulaşmış oluyorsunuz.

    Arama Motorları Ne İşe Yarıyor? Nasıl Çalışır?

    Dünya’da genel olarak en fazla Google kullanılmış olsa da, Yandex gibi arama motorları da fazlasıyla gelişmiştir. İnternetteki her bilgiyi kodlar aracılığı ile okuyan arama motorları, HTML biçiminde bu bilgileri iletmektedir.

    Son zamanlarda fazlası ile gelişen ve popülerleşmiş olan Yahoo sayesinde de istediğiniz bilgilere ulaşım sağlayabilirsiniz. Arama motorlarında kelime dışında görüntü ve video arama işlemi de yapabilirsiniz. Web sitelerin arama sonuçlarına göre daha üst sıralarda yer alması ve bu sayede daha fazla insana ulaşım sağlayarak kar oranını artırması, arama motoru optimizasyonu sayesinde olmaktadır.

    Arama motorlarının botları dediğimiz “Spider/Crawler” internet üzerinde yer almış olan milyonlarca internet sayfası içinde dolaşıyor. Daha sonrasında bu web sitelerini algoritma yapılarına göre inceleyerek kendi veritabanı içerisine almaktadır. En son kısımda ise belirlenmiş olan algoritmalara göre bu siteleri puanlayarak istenilen sonuçlar arasında derecelendirilmiş şekilde kullanıcılara sunuyor.

     

  • Google mobil endekslemesi

    Google mobil endekslemesi

    Google artık cihazların web’i nasıl taradığını temel alan mobil bir  endeks kullanıyor.

    Google Mobil Endeksleme Nedir?

    Bütün  cihazlarda arama yapabilen kullanıcılar için en iyi deneyimi sunma çabası taşıyan bu yöntem mobil cihazlar için dizine ekleme Googlebot’un bir sayfanın sadece mobil sürümünü tarayarak,dizine ekleyeceği anlamına gelir.

    Bu, Googlebot  günlüklerinde çok daha fazla bir trafikle karşı karşıya kalabileceğiniz anlamına gelmektedir. Ayrıca, bu snippet’lerin Google Arama sonuçlarında da içeriğinizin mobil sürümünden oluşturulduğunu görebilirsiniz.

    Google Mobil endekslemesi,google,amp,google mobil endeksleme nedir,seo,mobil ilk dizinleme,ilk mobil dizinleme
    Google Mobil endekslemesi,google,amp,google mobil endeksleme nedir,seo,mobil ilk dizinleme,ilk mobil dizinleme

    Göründüğü kadar endişe verici olan bu durum Google’da aynı  değildir. Google ,  mobil sitelerde sıralama yapmak için bir sitenin masaüstü sürümünü kullandığını, bununla birlikte herhangi bir büyük tutarsızlığı kontrol etmek için ikisini karşılaştırdığını doğrulamıştı (örnek vericek olursak, yalnızca yüksek sıralama hedefi ile spam amaçlı bir masaüstü web sitesi oluşturan kullanıcılar ).

    Geçtiğimiz  yıllarda, masaüstü sayfalarının , gelecek mobil ilk dizinde belirli durumlarda AMP‘ye ( Hızlandırılmış Mobil Sayfalar ) göre sıralanabileceği ortaya çıktı .

    Google Site Sahiplerini Bilgilendiriyor

    Google, ilk mobil endeksleme sürecinin başladığının duyurulmasından bu yana ilk kez, SEO’lar ve web sitesi sahiplerine sitelerinin ‘mobil ilk dizinlemeye’ geçirilmeleriyle alakalı Google arama konsolu aracılığıyla bilgilendirmede bulundu.

    Google ‘ilk mobil endeksleme’güncellemesi sonrasında web sitesine ait olan kişileri bilgilendiriyor

    Mobil öncelikli endeksleme ile beraber  siteler bundan sonra mobil uyumluluğa daha fazla önem vermek zorunda kalacak. Çünkü, internet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu sitelere mobil cihazlarından giriş yapmaktadır  ve zamanlarının bir  çoğunu mobilde harcamaktadır.

     

  • Googlebot şimdi en Son sürümde Çalışıyor

    Googlebot şimdi en Son sürümde Çalışıyor

    Googlebot yükseltildi ve şimdi daha az sorunla daha modern web sitelerini tarayabilmeli..

    Google , Google I / O geliştirici konferansında  web tarayıcısı Googlebot’un yeni bir sürümünün piyasaya sürüleceğini duyurmuştu . Googlebot şimdi “heryer yeşil” olacak; bu, Google’ın popüler Chrome web tarayıcısının kurulu olduğu açık kaynaklı tarayıcı olan Chromium’un en son sürümünde tarayıcının her zaman güncel olacağı anlamına gelmektedir.

    Chrome  Googlebot; Chromium işleme motoru sürüm 74’ü destekleyecek şekilde güncellendiği açıklandı. Aslında Google’ın bunu birkaç hafta önce test ettiğini görüldü.

    Daha da önemlisi de bu Googlebot’un çoğu modern web sitesini tarayabileceği ve modern bir tarayıcının ES6 ve daha yeni JavaScript özellikleri tembel yükleme için IntersectionObserver ve Web Components v1 API’leri dahil erişebileceği binlerce özelliğe erişebileceği anlamına gelmektedir.

    Google,Google güncelleme,Google bot,google bot çağırma, google bot nedir,google bot user agent,googlebot test,google bot discord,google bot çağırma 2019,call google bot,google crawl
    Google,Google güncelleme,Google bot,google bot çağırma, google bot nedir,google bot user agent,googlebot test,google bot discord,google bot çağırma 2019,call google bot,google crawl

    Googlebot, içeriğinizin daha fazlasını görebilmektedir. Bu güncellemeyle birlikte Google özel geçici çözümler oluşturmadan içeriğinize daha fazla erişebilmeli ve bu içeriklerden daha fazla yararlanabilmelidirler. Bu Google’ın içeriğinizi dizine eklemesi ve zamanınızı daha fazla içerik oluşturarak geçirmesi için çözümler üzerinde çalışmak için fazla zaman harcamanıza gerek olmadığı anlamına gelmektedir. Google, “Özellikle Googlebot için kopyalayıp aktarmadığınızı kontrol etmeli veya özellikle de Googlebot için polyfill kullanmalı ve bu durumda hala gerekli olup olmadığını değerlendirmelisiniz” dedi. Gerekmiyorsa bunları kaldırmayı düşünebilirsiniz!

    Ancak, Googlebot hala her şeyi göremiyor. Google, “Hala bazı sınırlamalar var ve bu yüzden JavaScript ile ilgili sorunlar ve JavaScript SEO’daki video serileri için sorun gidericimizi kontrol edin” dedi.

    Neden umursuyoruz? Bu güncelleme SEO‘ların izleyicilerimiz için faydalı ve faydalı içerik oluşturmaya daha fazla odaklanabileceği ve Google’ın tarayıcısı için teknik geçici çözümler üzerinde çalışmaya daha az zaman ayıracağımız anlamına geliyor. Bununla birlikte Google’ın içeriğinizi nasıl taradığını ve dizine eklediğini unutabileceğiniz anlamına gelmezyecektir. Web sitenizin arama motoruyla uyumlu bir şekilde oluşturulduğundan ve Google’ın web sitenizi taradığından ve dizine eklediğinden emin olmanız gerekmektedir. Ancak Googlebot’un her zaman Chromium’un en son sürümünü kullanacağından bu işlemle ilgili endişeleriniz biraz daha az olacaktır.

  • AMP ve Google Algoritmaları Arasındaki İlişki

    AMP ve Google Algoritmaları Arasındaki İlişki

    AMP ve Google Algoritmaları

    Mobil uyumluluk Google tarafından bir sıralama kriteri olarak kabul edilmektedir, ancak AMP bir sıralama kriteri değildir bu sebepten uygulanması zorunlu olmamaktadır. Fakat AMP mobil uyumluluk açısından bir adımdır ve ayrıca mobil sayfa yükleme hızı Google tarafından bir sıralama kriteri olarak kabul edilmektedir; bu açıdan AMP mobil sayfaların oldukça hızlı yüklenmesini sağladığı için iki önemli sıralama kriterinde avantajlı olmanızı sağlayabilir. Bu bakımdan baktığımızda AMP kullanmak bir zorunluluk olmamaktadır, sitenizdeki bütün mobil sayfaları AMP olarak oluşturmanız gerekmemektedir, fakat yükleme hızı avantajını göz önünüzde bulundurduğunuzda , kullanmanızı tavsiye etmekteyiz. Mobil sitenizin yükleme hızına güveniyorsanız, AMP yüklemek zorunda kalmazsınız.

    Google AMP,Google AMP nedir,Google AMP ne işe yarar,google amp nedir,google amp test,google amp wordpress,google amp doc,google amp viewer,google amp bildirme,google amp generator, what is amp
    Google AMP,Google AMP nedir,Google AMP ne işe yarar,google amp nedir,google amp test,google amp wordpress,google amp doc,google amp viewer,google amp bildirme,google amp generator, what is amp

    Tek bu iki konuda değil, içerik kalitesi konusunda da AMP etkili bir öğe haline geliyor. Geçtiğimiz sene, Google, AMP ile hizmet veren sayfaların  AMP olan ve olmayan sayfaların içeriklerinin uyuşması gerektiğini bildiren bir güncelleme yayımladı. Yani AMP ile sunulan sayfalar ile AMP olmayan sayfalar arasında içerik farkı varsa, bu durum kalite yönergelerine aykırı olarak kabul edilebilir. Ayrıca kullanıcı AMP ile oluşturulmuş bir sayfaya geldiğinde, sayfa içeriğinin tamamını görebilmesi için başka bir sayfaya yönlendirmek de aynı şekilde kalite yönergelerine aykırı bir durum olarak kabul edilmektedir.

  • Google Benim İşletmem Ücretli mi?

    Google Benim İşletmem Ücretli mi?

    Google, Benim İşletmem listelerim için ücret almaya başlarsa, Google’ın ücretsiz / organik listelerini nasıl savunduğuna ilişkin bazı problemler ortaya çıkarabilir.

    Google, şu anda arama motoru şirketinden ücretsiz olarak aldıkları bazı özellikler için para ödeyeceklerini görmek için bazı yerel işletmelere anketler yolluyor. Google My Business , Google’a işletmelere bilgilerini güncelleme olanağı sağlayan ücretsiz bir hizmettir ve karşılığında Google, arama yapanlara doğru ve alakalı yerel arama sonuçları sağlamaktadır.

    Google,Google My business,yerel işletme,küçük işletmeler için seo
    Google,Google My business,yerel işletme,küçük işletmeler için seo

    Google My Business nedir? Google My Business, işletme profilinizi Google Haritalar’da ve Google aramada listelemek için Google’dan ücretsiz bir hizmettir. Google’ın arama yapanlara doğru yerel bilgiler sağlamasına izin verirken, Google Arama’da ve Haritalar’da yerel müşterilere ulaşmanıza ve onlarla bağlantı kurmanıza yardımcı olmaktadır. Haziran 2014’te başlatıldı ve o zamandan beri birçok kez geliştirildi ve geliştirilmeye devam ediyor

    Ankete göre özellikle yerel işletmelere, Google My Business’ta bulunan birçok hizmet için her ay ne kadar ödeme yapacaklarını sormaktadır. Google, bu ankete göre Google yerel sonuçlarında listelenmek için aylık 10 ABD Doları ile aylık 70 ABD Doları’nın üzerinde ücret alabilir.

     

  • Google yerel İşletme kullanıcıları kısa adlar ve URL’ler oluşturabilecek

    Google yerel İşletme kullanıcıları kısa adlar ve URL’ler oluşturabilecek

    Yeni özellik henüz Google tarafından yayınlanmamıştı, ancak Google My Business’ta doğrulanmış bazı işletmeler için zaten mevcut olduğunu bildirdi.

    Google My Business,  Google’ın Yerel Kılavuzu verilen bir rapora göre, işletmelerin kısa bir ad ve kısa URL oluşturmalarına olanak sağlayan bir özellik sunmaktadır. Bu özellik, Google My Business hesaplarına potansiyel müşterileri için profillerini Google Business‘ta daha erişilebilir kılmak için basit bir yol sağlamak üzere tasarlanmıştır.

    İşletmeler, müşterilerin işletmeleri kolayca bulmalarına ve incelemelerden ayrılmalarına, iletişim bilgilerine erişmelerine, yol tariflerini almalarına ve daha pek çok konuda yardımcı olmak amacıyla, kartvizit, afiş, broşür vb. Gibi materyaller üzerindeki kısa URL’yi kullanabilirler.

    URL’nin biçimi, isim için beş karakterlik bir gereksinim olan g.page//popyourcustomname] şeklindedir. Kullanıcılar kısa URL’ye girdiklerinde, Google Haritalar’daki Google işletme listesine yönlendirilirler.

    küçük işletmeler için seo,google,google işletme,google işletme girişimleri,google my business,kısa isim nedir,kim kısa bir isim alabilir,kısa isim nasıl alınabilir?
    küçük işletmeler için seo,google,google işletme,google işletme girişimleri,google my business,kısa isim nedir,kim kısa bir isim alabilir,kısa isim nasıl alınabilir?

     

    Kısa isim nedir? Kısa bir ad, “işletme adınızı, markanızı, konumunuzu veya diğer tanımları temsil etmek için kullanılan” benzersiz bir kısa addır ”dedi. Örneğin, Google’ın yardım belgesinde , işletme adınızı bulunduğunuz yerle, bulunduğunuz şehir veya mahalle gibi kullanabilirsiniz  .

     

    Kim kısa bir isim alabilir? Google My Business’ta doğrulanmış herhangi bir işletme, kısa bir ad veya özel bir ad oluşturabilir. Bu özelliğin hala yayılmakta olduğunu unutmamalısınız, bu sebeple bütün işletme hesaplarına henüz erişilememektedir.

    Kısa bir isim nasıl alabilirim? Bilgisayarınızdan Google My Business’a giriş yapıp ardından kısa bir ad oluşturmak istediğiniz yeri seçebilirsiniz. Sol taraftaki menüden “Bilgi” sekmesini ve ardından “Profil kısa adı ekle” yi tıklayabilirsiniz. Oradan, kısa adınızı beş karakterden az ve 32 karakterden fazla girebilirsiniz. Başvurduktan sonra, kısa adınız “Beklemede” olarak görünecektir. Hazır olduğunda, kısa URL İş Profilinizde görünecektir.

    Mobil cihazınızdan Google My Business uygulamasını açın, “Profil” ve ardından “Profil kısa adı ekle” yi seçin. Değişiklikleri kaydedin; kısa adınız profilinizde görünmesi onaylanıncaya kadar Beklemede olarak görünecektir.

    Not: Toplu kullanıcılar için, kısa adların liste başına tek tek talep edilmesi gerekir.

    Neden önemsemeliyiz? Birçok işletme, müşterilerinin onları bulmalarına, işletmeleri hakkında daha fazla bilgi edinme ve yorumlarını okumalarına yardımcı olmak için Google Haritalar’ı kullanır. Bir müşteri işinizi bir daha aradığında, onları g.page/yourshortname adresine yönlendirebilir; bu sayede insanların sizinle ilgili bilgi edinmesini ve Google’da yorum bırakmasını kolaylaştırmaktadır.

  • Google, yerel paneldeki mesajlaşma seçeneği

    Google, yerel paneldeki mesajlaşma seçeneği

    Dikkat edin, Google yerel arama sonuçlarında mesajlaşma özelliğini daha belirgin bir şekilde test ediyor. İşletmeniz müşterilerinizden gelen metin mesajlarını yönetmeye hazır mı?

    Google, yerel paneldeki mesajlaşma seçeneği için daha büyük bir itme testi yapıyor. Google mesajlaşma başlattı içinde Google My Business Google şimdi daha büyük bir mesaj düğmesini kullanarak yerel panelde aramalarla daha mesajlaşma tanıtmak için bir yol test ediyor

    google,yerel arama,yerel arama testi,google my business,mesajlaşma özelliği,google benim işletmem
    google,yerel arama,yerel arama testi,google my business,mesajlaşma özelliği,google benim işletmem

    İşte normal arayüz. Testte bulunmayanlar bunun yerine aramanın, yol tariflerinin, web sitesinin ve diğer harekete geçirme simgelerinin yanında bir “mesaj” simgesi göreceklerdir.

    Neden önemli? Google, mesajlaşma özelliğini yerel panelde tanıtmak için yeni arayüzü açarsa ve birçok işletme kullanmaya başlarsa, müşteriler de işletmenizin onu kullanmasını bekleyebilir. Google My Business içindeki mesajlaşmayı sürdürme ve yönetme, yeni Google My Business uygulamasını kullanarak, Google My Business web portalını veya telefonunuzun metin mesajlaşma uygulamasını kullanarak yapılabilir. Daha fazla iş almanız için yeni bir fırsat ekleyebilir, ancak aynı zamanda zaten yoğun iş gününüze daha fazla iş yükü ekleyin.