Etiket: google analytics

  • SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    Mevcut eğilimler aramanın yönü hakkında ne söylüyor ve nasıl hazırlanabilirsiniz?

    SEO sürekli değişen ve büyüyen bir endüstridir. Artık arama motoru optimizasyonu internet “kara büyü” olarak görülmüyor, ancak şimdi ciddi bir dijital pazarlama stratejisinin önemli bir parçası olarak kabul ediliyor. Geçen yıl , işletmelerin SEO hizmetlerine 65 milyar dolardan fazla yatırım yaptıkları ve bu sayının 2018 yılına kadar 70 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor.

    Bir endüstri olarak uzun bir yol kat ettik  ve bunun görünümünden, en iyi günlerimiz hala önümüzde. Arama dünyasındaki en zor şey daha sonra ne olacağını tahmin etmektir. Büyük motorlar algoritmalarını ve SERP ekranlarını güncellemeye ve hassaslaştırmaya devam ettikçe, sahada sadece tepki vermek için beklememeliyiz. Proaktif olmamız gerektiğine ve bize yol göstermesi için geçmiş trendlere bakmamız gerektiğine inanıyorum.

    Bu ruhla, bir adım atıp SEO endüstrisinin geleceği hakkında üç öngörüde bulunacağım.

    UX daha büyük bir rol oynayacak

    Geçmişte, SEO BT ekibi için bir iş olarak görülüyordu. Yaratıcı bir pozisyondan çok teknik bir rol olarak görülüyordu. SEO’da birçok teknik unsur varken, özünde bir sanat formu var. Günümüzün SEO profesyonellerinin, web sitelerini ve arama motorları için farklı türdeki içeriği nasıl optimize edeceklerine dair teknik bir anlayışa sahip olmalarının yanı sıra, insanların web ile nasıl etkileşime girdiklerini de anlamaları gerekir.

    Ama bilmek savaşın sadece yarısı. Bu bilgilerin pratikte nasıl uygulanacağını anlamak, “profesyonelleri” “Joes” den ayırmaya devam edecek olan şeydir.

    Google kullanıcıya takıntılı – ve siz de olmalısınız. Arama sonuçları gittikçe daha fazla kişiselleştikçe, kullanıcı deneyimi (UX) aramada daha büyük bir rol oynayacaktır. İçeriğiniz kullanıcılarınızı etkilemiyorsa, bilgileriniz ne kadar büyük olursa olsun kaybedersiniz.

    Sitenizi şimdi daha iyi konumlandırmak için kullanıcılarınızı içeride ve dışarıda öğrenmek için zaman harcayınız. O zaman sadece onlara yardım etmekle kalmayıp aynı zamanda onları da ilgilendiren bir içerik yaratacağım. Bunu, kullanıcılarınızın ne yaptığını izleyen ve öğrenen ücretsiz analiz araçlarını kullanarak yapabilirsiniz.

    Şu anda çevrimiçi pazarlama çabalarınızı takip etmiyorsanız, yalnız değilsiniz. Ama bu hala iyi bir bahane olmamalı…

    • Pazarlamacıların yüzde 45’i hala analitik niteliklerini kalite ve doğruluk açısından değerlendirmiyor (veya daha da kötüsü, yapıp yapmadıklarını bilmiyor).
    • Küçük işletmelerin yüzde 30’undan azı web sitesi analitiği, çağrı izleme veya kupon kodları kullanır; Küçük işletmelerin yüzde 18’i hiçbir şeyi takip etmediğini itiraf ediyor.

    Sırf diğerleri bunu ciddiye almıyor, fakat yapmamalısın demek değil. Yüzde 100 ücretsiz olan Google Analytics ve Arama Konsolu gibi araçlar, başlamak için yeterli bilgiye sahiptir. Hangi içeriğin çalıştığını ve nedenini öğrenin, ardından bundan daha fazlasını oluşturun. Kullanıcılarınızın, markanızla çevrimiçi olarak etkileşimde bulunduklarını istediklerini düşünün ve onlar için benzersiz bir deneyim oluşturun.

     AMP bir sıralama faktörü olacak

    seo, seo uzmanı, Google Optimizasyon,Şimdi bölünmüş bir dünyada yaşıyoruz. Geleneksel olarak, Google, arama sorgularını çekerken tek bir doküman dizininden işlemektedir. Bugün, biri mobil, diğeri masaüstü için iki dizin oluşturma sürecinde  mobil birincil dizin haline geliyor.

    Mobil ilk dünyaya geçtiğimizde, arama, etkileşim ve satın alma yöntemlerimiz değişti. Mobil bizim baskın cihazımız oldu ve Google beklemeyecekti.  Hitwise tarafından yayınlanan yeni bir  rapor(kayıt gerekli) ABD’de mobil aramanın toplam arama sorgusu hacminin yaklaşık yüzde 58’ini oluşturduğunu savunuyor.

    Ancak kullanıcılar sadece mobil cihazlarda güzel görünen bir şey istemiyorlar – aynı zamanda hız istiyorlar. Aslında, Google’ın kendi araştırması, insanların yüzde 53’ünün üç saniye veya daha kısa sürede yüklenemeyen bir siteden ayrılacağını gösteriyor . Bu, Google ve diğerlerinin Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) projesini başlatmasının en büyük nedenlerinden biri .

    Bu noktada bildiğimiz kadarıyla AMP bir sıralama sinyali değildir , ancak bunun arama ya da web sitenizin performansı üzerinde hiçbir etkisi olmadığı anlamına gelmez. AMP içeriği, genellikle organik listelerin üstünde bulunan mobil arama sonuçlarında belirgin bir şekilde öne çıkıyor. İçeriğinizin orada görünmesini istemez miydiniz? Ek olarak, kullanıcılar mobil cihazlarda yavaş yüklenen siteleri terk ediyorlarsa, zaten en üstteki organik noktaya sahip olsanız bile mobil sayfa hızına öncelik vermek mantıklı olacaktır.

    Ayrıca, AMP’yi uygulamadan önce resmi bir sıralama sinyali olmasını beklerseniz, bu gerçekleştiğinde bundan yararlanmak için çok geride olacaksınız. Öyleyse, içeriğiniz için şimdi AMP sayfaları oluşturmaya başlayın! AMP‘yi şirketimizin blogunda etkinleştirdiğinden beri, mobil arama ziyaretlerinde yüzde 12’lik bir artış gördük – ve sonuçları gören sadece biz değiliz. Bu istatistiklere göz atın:

    • Washington Post  – yedi gün içinde geri dönen mobil arama kullanıcılarında yüzde 23 artış.
    • Arduvaz  – aylık benzersiz ziyaretçilerde yüzde 44 artış ve aylık benzersiz ziyaretçi başına ziyaretlerde yüzde 73 artış.
    • Gizmodo  – AMP sayfalarından Gizmodo trafiğinin yüzde 80’i yeni trafik, gösterimlerinde yüzde 50 artış.
    • Kablolu – Arama sonuçlarında tıklama oranlarında yüzde 25 artış, AMP’deki reklamlarda TO’nun yüzde 63 oranında artması.
  • Sitenizin Ziyaretçi İstatistikleri ve Takibi

    Sitenizin Ziyaretçi İstatistikleri ve Takibi

    Her site sahibi sayfasını oluşturduktan, açtıktan sonra geri dönüşleri değerlendirebilmek adına Ziyaretçi İstatistikleri gibi araçlara ihtiyaç duyarlar. Verilen hizmet, satılan ürün ya da paylaşılan bilginin ne kadar ilgi çektiğini, ilgi çekmediğini görebilmek ve analiz edebilmek her zaman önemlidir. Site sahibi olarak içinde bulunduğu sektörde tüketicileri, internet kullanıcılarını çekmenin yollarını arayıp strateji oluşturmak ana hedeflerindendir. Dolayısıyla dijital ortamda internet kullanıcı alışkanlıkları olarak değiştirebileceğimiz tüketici alışkanlıkları kriter oluşturmaktadır. Öyle ki değişen toplum ve teknoloji normlarına göre beğenileri, talepleri değişen insanların hangi bakış açısıyla sitelere veya sayfalara yönlendiğini keşfetmek gerekir. Bunu çözerken de Ziyaretçi İstatistikleri ön plana çıkmaktadır. Bu araçla site sahibi sunmuş olduğu ürün ve hizmetlerin görülme, beğenilip beğenilmeme durumuna göre kampanyalarını ya da stratejilerini tekrar revize ederek daha çarpıcı ve hit çeken sayfalar haline getirebilir. Sitelerinin gelişimi ve SEO açısından da ipuçları yer alacaktır.

    Ziyaretçi İstatistikleri ile bahsettiğimiz gibi ziyaretçilerinizin kullanım alışkanlıkları ya da tercihleri hakkında birçok farklı açıdan bilgi edinebilirsiniz.  Ziyaretçi sayınızdan tutun, hangi sayfaları ziyaret ettiklerine kadar görebilirsiniz. Ziyaretçilerinizin hangi sayfada ne kadar süre geçirdiğini, sitenize hangi referans noktasından geldiğini dahi görmeniz mümkündür. Bununla yetinmeyip hangi anahtar kelimeler üzerinden sitenize ulaştıklarını görebilir ve yoğunluğu olan anahtar kelimeleriniz üzerinde daha fazla çalışabilirsiniz.

     

    Ziyaretçi İstatistikleri Siteniz ile İlgili Gerçek Değerlendirme Yapmanızı Sağlayacaktır

     

    google analytics, site trafiği, ziyaretçi istatistiği, ziyaretçi istatistikleri
    Ziyaretçi İstatistikleri ile site sahibi olarak sunmuş olduğunuz ürün ve hizmetlerin görülme, beğenilip beğenilmeme durumuna göre kampanyalarınızı ya da stratejilerinizi tekrar revize ederek daha çarpıcı ve hit çeken sayfalar haline getirebilirsiniz.

     

    Siteniz için Ziyaretçi İstatistikleri analizi yapabilmek adına ücretsiz hizmet siteleri bulunmaktadır. Özellikle Google Analytics istatistik aracı olarak sitenizin ziyaretçi sayısıyla ilgili isteyeceğiniz tüm bilgileri size verecektir. Verdiği hizmetler arasında;  günlük – haftalık – aylık ziyaretçi istatistikleri, trafik kaynakları ( Arama motorları, yönlendirme siteleri, Direkt girişler ), dünya haritası üzerinde ülkelere göre ziyaretçi dağılımı, ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği ortalama süre, ziyaretçilerin sitenizden hemen çıkma oranları, anahtar Kelimeler ve toplam ziyaretler ve ziyaretçi toplamına göre kelime yüzdesi, ziyaretçilerin tarayıcı istatistikleri,  hitinizdeki yeni ziyaretçilerin yüzdelik oranları ve en çok ziyaret edilen içerik sayfaları gibi hizmetler bulunmaktadır.  Sizlerin de görebileceğiniz  gibi Google Analytics, Ziyaretçi İstatistikleri konusunda  çok kapsamlı olarak verileri size sunmakta. Size düşen de bu veriler ışığında sitenizin gidişatını kontrol etmenizdir. Sizi yönlendiren bu verilerle SEO Optimizasyonu işlemlerini şekillendirebilirsiniz.

    Siteniz için zaten Ziyaretçi İstatistikleri değerlendirmeleri yapmanız gerekir.  Ziyaretçilerinizin ilgisi üzerine odaklanmanız ve daha sağlıklı hizmet sunmanız mümkün olacaktır. Ziyaretçilerinizin olumlu dönüşlerinin sitenize katkısı da fark yaratacaktır.