Google her yıl trilyonlarca arama yapıyor ve bu sorguların% 15’i Google tarafından daha önce hiç görülmedi.
Bugün Google, kullanıcılar tarafından günlük olarak yapılan Google aramalarının yüzde 15’inin daha önce hiç görülmediğini doğruladı . Google bunu 2013’te geri söyledi ve şimdi Google’ın bu sabah Proje Baykuş’u açıkladığı şekliyle bu ölçümü yeniden düzenledi .
Google şunu yazdı:
google arama sonuçları
Google’da her yıl trilyonlarca arama var. Aslında, her gün gördüğümüz aramaların yüzde 15’i yeni – bu, insanlara sorgularına en iyi yanıtları geniş bir çeşitlilikte meşru kaynaklardan sunmak için yapmamız gereken her zaman daha fazla şey olduğu anlamına geliyor. Arama sonuçlarımız hiçbir zaman mükemmel olmamakla birlikte, güveninizi korumak ve ürünlerimizin herkes için faydalı olmaya devam etmesini sağlamak için her zaman olduğu gibi kararlıyız.
Geçen yıl, Google bize yılda 2 trilyondan fazla arama yaptıklarını söyledi . 2012’de Google yılda 1.2 trilyon arama yaptıklarını iddia etti. Google, bugün Google’da her yıl yapılan aramaların “trilyonlarca” yapıldığını söyleyerek daha belirgin bir rakam vermedi.
Google, Google’ın gördüğü sorguların yüzde 15’inin yepyeni olduğunu belirtti ve bu nedenle aramanın genel olarak zor olduğunu belirtti. 2007’de bu rakam yüzde 20 ila 25’e yakındı..
Hayatımızı kolaylaştırmak konusunda yeri tartışılmaz olan arama motorları internet dünyasını bizim için kolaylaştırmada en önemli ve değerli unsurlardan bir tanesi. İstediğimiz verilere bizi en hızlı biçimde ulaştırmada aracılık yapan arama motorlarının hangilerinin en çok tercih edildiğine bir göz atacağız. Dünyada en çok kullanılan arama motorlarını sizler için inceledik
YANDEX
Rusya’da en çok kullanılan arama motoru olan Yandex, dünyadaki pazar payında oldukça büyük bir dilime sahip olmamakla birlikte Google gibi katma değerli servisleriyle ve farklı dil destekleriyle ön planda olan bir arama motoru. Aylık ortalama 19.3 milyon bireysel kullanıcıya ulaşan arama motorunun en fazla trafik aldığı ülkelerden bazıları Amerika Birleşik Devletleri, Rusya ve Çin Halk Cumhuriyeti. Yandex global sıralamada 1.260 ve en çok kullanıldığı Amerika Birleşik Devletleri’nde 2.221. sırada. Alexa verilerinde ise globalde 645. sırada.
IXQUICK
Kullancılarının verilerini depolamayan, herhangi bir yöntemle takip etmeyen ve özelleştirilmemiş arama sonuçları vermeyi taahhüt eden bir arama motoru olan Ixquick en çok kullanan ülkeler Almanya, Amerika Birleşik Devletleri ve Fransa’dan trafik alıyor. Aylık 31.2 milyon tekil ziaretçiye sahip olan Ixquick global sıralamada 1253, en çok trafik aldığı Almanya’da ise 176. sırada. Alexa verilerinde ise globalde 11.183. sırada.
STARTPAGE
Ixquick ile aynı altyapıyı kullanan ve ana sayfasına kadar farklı olmayan bir arama motoru olan StartPage kullanım açısından oldukça önde gözüküyor. Ixquick gibi Almanya, Amerika Birleşik Devletleri ve Fransa’dan en çok trafik alan ülkerler StartPage’in aylık bireysel kullanıcı sayısı ise 81.5 milyon, global sıralamada 410 ve en yüksek trafik aldıkları Almanya’da ise 76. sıradalar. Alexa verilerinde ise globalde 3.774. sıradadır.
DUCKDUCKGO
2008’den bu zamana arama motoru piyasasında olan bu arama motoru gizliliğe daha fazla önem sağlamakta ve kullanıcılarının kişisel bilgilerini saklamamakta, doğal olarak kişisel, demografik bilgilere göre değişiklik göstermeden herkese aynı sonuçlar sağlamaktadır. Aylık 130.1 milyon tekil kullanıcı olan DuckDuckGo en çok trafiği Amerika Birleşik Devletleri, Almanya ve Britanya’dan gibi ülkelerden almaktadır. Global sıralamada 234 ve en çok trafik aldığı Amerika Birleşik Devletleri’nde ise 125. sırada. Alexa verilerinde ise globalde 839. sıradadır.
En Çok Kullanılan Arama Motorları
AOL SEARCH
Arama motoru özelliğinin yanında katma değerli servislerle de kullanıcılarına destek sağlayan Aol, American OnLine kısaltılmış şeklidir. Aylık bireysel kullanıcı sayısı 228.6 milyon ortalamasında olan Aol Search en çok trafiği Amerika Birleşik Devletleri, Britanya ve Almanya’dan almaktadır. En fazla tercih edilen arama motorlarından olan Aol globalde 161 ve en çok trafik aldığı Amerika Birleşik Devletleri’nde ise 41. sırada. Alexa verilerinde ise globalde 162. sıradadır.
ASK
1995’ten bu zamana arama motoru dünyasının bir parçası olan Ask ülkemizde tercih edilmeyen arama motorlarından ve kullanıcılar tarafında indirilen uygulamalarda tarayıcılara yerleşmesiyle hafızamızda yer ediyor. Aylık bireysel kullanıcı sayısı 590.9 milyon ortalamasında olan arama motoru en çoktrafiği Amerika Birleşik Devletleri, Hindistan ve Brezilya’dan alıyor.Ask global sıralamada 64. ve en yoğun trafik aldığı Amerika Birleşik Devletleri’nde 89. sırada. Alexa verilerinde ise globalde 65. sırada.
BING
Microsoft ürünü olan ve daha önce Live Search ve MSN Search olarak bildiğimiz arama motoru “Alışkanlıkları Değiştirmesi” ile yola çıktığı günden bu zamana bu hedefinde büyük bir mesafede ilerlemiş durumda. Aylık trafiği 1.1 milyar civarında olan Bing en fazla trafiği Amerika birleşik Devletleri, Çin ve Fransa’dan alıyor. Global sıralamada 27. olan Bing en fazla trafik aldığı Amerika Birleşik Devletleri’nde ise 14. sırada. Alexa verilerinde ise globalde 13. sırada.
BAIDU
Google’ın yasaklanmasından sonra Çin’de piyasanın hakimi olmuş olan arama motoru dünyanın en fazla nüfusunun olduğu ülkede olmanın avantajını değerlendiriyor. Dünya çoğunda paylaşılması yasak olan dosyaların paylaşılması herhangi bir sorun etmiyor ve kolayca bulabiliyorsunuz çünkü Çin hükümeti bu durumda rahatsızlık duymuyor. Aylık bireysel kullanıcı sayısı 1.8 milyar civarında olan Baidu globalde 16. sırada ve yaklaşık %88 trafik aldığı Çin’de en çok ziyaret edilen site konumunda. Alexa verilerinde ise globalde 4. sırada.
YAHOO SEARCH
Doksanların sonunda yaptığı çıkış ile en popüler arama motoru olan Yahoo rakiplerinin yenilikçi çalışmalarına karşı yeterince karşılık veremedi ve bir süre sonra küçülmeye gitmek zorunda kalmıştı. Arama motorunda hala üst sıralarda yer alması Microsoft’tan aldığı destekten kaynaklanıyor demek yanlış olmaz aynı zamanda şu an Google’ın desteğiyle birlikte portal ve arama motoru olarak devam ettirmekte. En yoğun trafiği Amerika Birleşik Devletleri, Hindistan ve Brezilya’dan alan ve aylık bireysel kullanıcı trafiği 6.6 milyon olan Yahoo şu an global sıralamada 5. ve en yoğun trafik sağladığı Amerika Birleşik Devletleri’nde 4. sırada. Alexa verilerinde ise globalde 5. sırada.
GOOGLE
Şu an arama motoru piyasasında lider konumda ve katma değerli servisleriyle bize bir arama motorundan çok daha fazlasını sunuyor. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de en çok tercih edilen arama motoru olan Google dünyanın en büyük dijital markalarında bir tanesi. 1998’den bu zamana kadar aktif olan ve en iyi kullanıcı deneyimi sunmayı hedefleyen Google en yoğun trafiği Amerika Birleşik Devletleri, Hindistan ve Brezilya’dan almaktadır. Aylık tekil kullanıcı sayısı 30.70 milyar civarında ve global sıralamada 2. ve en yüksek trafik aldığı Amerika Birleşik Devletleri’nde lider durumda. Alexa verilerinde ise globalde 1. sıradadır.
Sayfa URL’i içerisindeki (alan adı ismi haricinde) anahtar kelime ve sözcük grupları, bir içerik parçasının belirli bir arama sorgusu ile ilişkisinin kurulmasında kullanılırlar. URL’lerin daha uzun hale gelmesi veya anahtar kelimelerin URL’ler içerisinde birden fazla kullanılması, spam olarak algılanabiliyor.
Title Etiketinde Geçen Anahtar Kelime
Title etiketleri sitenizde bulunan sayfaların veya içeriklerin başlıklarıdır ve genelde hem arama motoru sonuç sayfasında hem de sosyal paylaşımlar için snipplet’larda görüntülenirler. Karakterlere de bağlı olarak (Moz Tool) 60-70 karakterden daha uzun olmamalıdırlar. URL’ler düşünülecek olursa, baş kısma daha yakın olan anahtar kelimelerin ağırlıklarının daha yüksek olduğu da teorik olarak söylenebilir.
Google Sıralama Faktörleri nelerdir
Meta etiketi
Meta etiketindeki anahtar kelime. Bugün meta açıklama etiketinin önemi genellikle SEO çevrelerinde tartışılmaktadır. Bununla birlikte yine de bir alaka düzeyi sinyalidir. Arama sonuç sayfalarından kullanıcı tıklamaları kazanmak için de önemlidir. İçindeki anahtar kelimeyi bir arama motoru ve bir arama motoru sorgusuyla daha alakalı hale getirir.
H1 etiketi
H1 etiketindeki anahtar kelime. H1 etiketi, sayfaların içeriğinin bir açıklaması olarak işlev gören başka bir alaka faktörüdür. Önemiyle ilgili devam eden bir tartışmaya rağmen, anahtar kelimenizi bir sayfadaki benzersiz bir H1 etiketine dahil etmek iyi bir uygulamadır.
Farklı Yazı Formatlarına Sahip Kelimeler
Kalın, italik, altı çizili veya daha büyük fontlarla yazılmış anahtar kelimeler bir sayfanın hangi konu ile alakalı olduğunu belirlemede daha yüksek ağırlıklandırmaya sahipken, yine aynı özellikteki kelimeler başlıkta görünen kelimelerden daha az ağırlıklandırmaya sahiptir. Bu durum Matt Cutts tarafından şu şekilde ifade edilerek doğrulanmıştır: “içerikler içerisinde daha büyük fontlara sahip veya kalın veya italik olan kelimeler normal içeriklere göre daha yüksek ağırlıklandırmaya sahip olabilirler”.
Yinelenen içerik
Yinelenen içerik. Yukarıda bahsettiğimiz faktörleri uyguladığınızda tüm faktörler sıralamalarınızı olumlu bir şekilde etkileyebilir. Sitenizin çeşitli sayfalarında başka sitelerde yer alan bire bir aynı veya benzer içeriğe(duplicate content) sahip olmak aslında arama sonucu sıralamalarınıza zarar verecektir. İçeriği çoğaltmaktan ve her sayfa için özgün olmayan yazılardan kaçınmalısınız.
Sayfa Otoritesinin Dağılımı
Genellikle, tüm site içinden link alan sayfalar, site içerisinde diğer sayfalara link verenlere göre daha büyük öneme sahiptirler. Benzer bir etki ana sayfadan link verilen sayfalarda da görülür. Çünkü bu sayfalar çoğu web sitesi içerisinde en fazla link alan sayfalardır. Bu faktörü maksimuma çıkarmak için bir site mimarisi oluşturmak genelde PageRank Sculpting olarak da bilinmektedir.
Google’da Ağustos ayında gerçekleşmiş olan geniş çekirdek algoritma güncellemesini, resmi olarak onay sağladı . Bu güncelleme, Google tarafından yapılan organik arama sonuçları için değer taşıyan oldukça büyük bir değişim olmuştur.
Web yöneticileri, Google’ın Ağustos ayında yaptığı bu güncelleme sonrası, siteniz kayıp yaşadığı taktirde herhangi bir teknik değişim yapmayın şeklinde bir öneride bulundu. Çünkü algoritma güncellemesinde siteniz geçici bir şekilde geriye gitmiş olabilir. 1 hafta veya 15 gün sonra sıralamalar tekrar değişebilir.
Google görsel reklamları, Google arama motorunda reklamınızın metin + resim ile birlikte yayınlanmasını ağlayan bir reklam modelidir. Bu reklam çeşidinde , Google tarafından belirlenmiş olan ölçüler konusunda hazırlamış olduğunuz banner ya da gif reklamları, metin reklamınız ile beraber yayınlama sağlayabilirsiniz. Görüntülü reklam ağı reklamları ile hem kullanıcılarınıza görsel açıdan bir sunum yapabilme şansınız olur hem de hızla markanızın tanınırlığının ve bilinirliliğinin dahada artmasına olanak sağlayabilirsiniz. Google ile anlaşmalı bütün internet sitelerinde banner reklamlarınızın yayınlanmasına olanak sağlarsınız. Ayrıca sektörünüz ile alakalı olduğunu düşündüğünüz sitelerde vereceğiniz reklamlar sayesinde hedef kitlenize direkt ulaşma imkanınız olacaktır.
GÖRÜNTÜLÜ REKLAM AĞI
Görüntülü Seo,seo,Görüntülü Seo hakkında,Google Görsel Reklamları,Google Görsel Reklamları nedir
Milyonlarca web sitesi, blog, haber kaynakları gibi sitelerde sizin belirleyeceğiniz hedef kitlesine işletmenizle alakalı resim, video veya metin reklamlar gösterebilir dikkat çekebilirsiniz . Görüntülü reklam ağında gösterim başı veya tıklama başı maliyet ile ücretlendirme sağlarsınız. Reklamlarınız sizlerin belirlemiş olduğu hedef kitleye gösterimi sağlanacak şekilde ayarlanır ve reklamlarımızın yer aldığı web sitelerinden en yüksek dönüşümü, performansı almamız için sürekli optimize sağlanır.
2017 yılında MozCast ve farklı kanalların yaptığı araştırmayla 10.000 adet anahtar kelime temel alınarak, Google birinci sayfa sonuçlarının %30’unun güvenli yani HTTPS iken son aylarda bu oranın %50’ye çıktığı belirtildi. Web sitelerin üzerindeki etkisi ve önemi giderek artış gösteren HTTPS kullanımı, büyük bir hızla artış göstermeye devam etmektedir. Bu sefer bu artışın kaynağı Google, güncellemeler ya da algoritma değişikliği değil, web site sahipleri olarak karşımıza çıkıyor. Düzenli olarak web siteleri HTTPS kullanımına geçerek, güvenli site anlayışına katkıda bulundular.
HTTPS kullanımı, büyük bir hızla artış göstermeye devam etmektedir. Bu sefer bu artışın kaynağı Google, güncellemeler ya da algoritma değişikliği değil, web site sahipleri olarak karşımıza çıkıyor.
Google, HTTP olarak devam eden sitelere herhangi bir ceza uygulamadığını ya da HTTPS olarak devam eden sitelere de herhangi bir ödül uyguladığını söylemese de dolaylı olarak internet kullanıcılarını etkilemeyi başarmaktadır. Buna en güzel örneği, HTTP web sitelerine girmeye çalışan kullanıcılara güvenli olmayan sitelere yani verileri toplama ihtimali olduğunu belirterek sayfalara karşı uyarmaktadır. HTTPS kullanımı arttıkça çoğu site sahibi, üzerinde URL’lerini güncelleme baskısı hissetmektedirler.
HTTPS Kullanımına Olanak Veren SSL Sertifikaları Nedir?
SSL, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. SSL sertifikaları, internet sitesi ve sunucu arasında veri transfer işlemi gerçekleştirildiğinde, verilerin şifrelenmesi vasıtasıyla söz konusu web sitelerin güvenli olması sağlanmaktadır. SSL sertifikaları sundukları garantiye, destek hizmetine ve ek özelliklere göre farklılık arz etmektedirler. Temelde tüm sertifikaların sağladığı teknik kazanım aynı olmaktadır. SSL sertifikalarını ihtiyaçlarınıza göre belirlemeniz daha faydalı olacaktır.
2018 Yılı İtibariyle Google ve HTTPS Web Siteleri Arasındaki İlişki Nasıl İlerleyecek?
Bu konuda Google tarafından herhangi bir açıklama yapılmazken, konu üzerine algoritma çalışması yapmadıklarını belirtiyorlar. Ama hepimiz biliyoruz ki, çoğu bilgi ve algoritma aktarılmadan bugüne geldik ve dolayısıyla Google’ın arka planda kesinlikle bir çalışma içerisinde olabileceğini söyleyebiliriz. Tahminimiz, bu yıl itibariyle giderek daha da fazla ivme kazanacak olan HTTPS kullanan web sitelerinin değeri artacak, ilk sayfalarda bu web sitelerinden başka siteler göremeyeceğiz. Henüz web sitenizi HTTPS yapmadıysanız, hali hazırda fiyatları uygunken, en kısa süre içinde geçiş yapmanızı tavsiye ediyoruz. SEO açısından da sizleri yeteri kadar avantajlı hale getirip rakiplerinize fark atmanızda önemli bir rol oynayacaktır.