Etiket: seo

  • İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    İçerik ve Arama Motoru Faktörleri Nelerdir?

    SEO başarısı söz konusu olunca ifadeyi tekrar tekrar duyacaksınız. Gerçekten de, bu yüzden SEO başarı faktörlerinin periyodik tablosu  içerik unsurları ile başlar, ilk unsur içerik kalitesi ile ilgilidir. İçeriğinizi doğru alın ve diğer tüm SEO çalışmalarınızı desteklemek için sağlam bir temel oluşturdunuz.

    Cq: İçerik kalitesi

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Ziyaretçilere başka yerde bulamayacakları benzersiz, farklı ve kullanışlı gerçek bir değer, önemli bir şey sunuyor musunuz ?

    Her şeyden çok kaliteli içerik üretiyor musunuz? Bir şey satıyorsanız, yüzlerce başka sitede bulunabilecek aynı bilgileri içeren basit bir broşür olmanın ötesine geçiyor musunuz?

    Kullanıcıların sayfalarınızı okumak için birkaç saniyeden fazla zaman harcamasına neden oluyor musunuz?

    Ziyaretçilere başka yerde bulamayacakları benzersiz, farklı ve kullanışlı gerçek bir değer, önemli bir şey sunuyor musunuz ?

    Bunlar, kaliteli içerik sağlayıp sağlamadığınızı değerlendirirken kendinize sormanız gereken sorulardan sadece birkaçıdır. Burası, neredeyse tüm diğer faktörlerin bağlı olduğu köşe taşı olduğu için eksikliğin yeri değil.

    Cr: İçerik araştırması / anahtar kelime araştırması

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Örneğin, “Melanomdan Kaçınmak” ile ilgili bir sayfa cilt kanserini önlemenin yollarını tanımlamak için teknik jargon kullanabilir.

    İyi içerik oluşturduktan sonra belki de en önemli SEO faktörü iyi anahtar kelime araştırmasıdır. Bu anahtar kelimeleri, insanların kullandığı gerçek arama terimlerini kullanarak içerik oluşturmak istiyorsunuz, böylece bu sorguyu etkili bir şekilde “yanıtlayan” içerik üretebilirsiniz.

    Örneğin, “Melanomdan Kaçınmak” ile ilgili bir sayfa cilt kanserini önlemenin yollarını tanımlamak için teknik jargon kullanabilir. Ancak, kullanıcılar “cilt kanseri önleme ipuçları” yerine arama yapıyorsa, bir arama motoru bu sayfayı atlayabilir veya sıralamıyor olabilir. İçeriğinizin doğru dilde (arama yaparken müşterinizin veya kullanıcınızın kullandığı dil) yazılması gerekir.

    Cw: İçerik kelimeleri / anahtar kelime kullanımı

    SEO, Kaliteli içerik, İyi içerik, Anahtar kelime, Kaliteli içerik, Google, Dikey arama, Yatay arama
    Alt satırda, sayfalarınızın sadece belirli kelimeler için bulunmasını istiyorsanız, bu kelimeleri kopyanızda kullanmak çokiyi bir fikirdir.

    Anahtar kelime araştırmanızı yaptıktan sonra (bunu yaptınız, değil mi?), aslında bu kelimeleri içeriğinizde kullandınız mı? Veya araştırma yapmadan önce bazı kaliteli içerikler oluşturduysanız, belki de bu materyali tekrar ziyaret etme ve düzenleme yapma zamanı gelmiştir.

    Alt satırda, sayfalarınızın sadece belirli kelimeler için bulunmasını istiyorsanız, bu kelimeleri kopyanızda kullanmak çokiyi bir fikirdir.

    Ne sıklıkla? Bulmak istediğiniz her kelimeyi en az beş kez tekrarlayın veya en iyi sonuçlar için yüzde 2,45 anahtar kelime yoğunluğu arayın.

    Hayır hayır hayır, bu bir şakaydı! Kesin sayı yok. “Anahtar kelime yoğunluğu” bilimsel gibi görünse bile, bazı “ideal” yüzdelere ulaşmış olsanız bile, bu kesinlikle hiçbir şeyi garanti etmez.

    Sadece sağduyunuzu kullanın. Bir sayfanın bulunmasını istediğiniz kelimeyi ya da kelimeleri, anahtar kelime araştırmanızla ilgili olduğunu düşündüğünüz kelimeleri düşünün. Sonra bunları doğal olarak sayfada kullanın. Genellikle ikinci ve sonraki referanslarda zamirlere geçerseniz, bir zamir yerine gerçek ismi burada ve orada tekrar kullanabilirsiniz.

    Cf: İçerik tazeliği

    Arama motorları yeni içerikleri sever. “Taze” dediğimizde genellikle bunu kastediyoruz.

    Sayfalarınızı (veya yayınlanma tarihini) her gün “yeni” ve sıralanma olasılığı daha yüksek olacak şekilde güncelleyemezsiniz. Ne de sadece yeni sayfalara sahip olmak için sürekli yeni sayfalar ekleyemezsiniz ve bunun tazelik artışı sağladığını düşünebilirsiniz.

    Bununla birlikte, Google‘ın ” Sorgu Hakkı Tazelik (QDF) ” olarak adlandırdığı bir şeye sahiptir . Normal etkinliğine kıyasla aniden çok popüler olan bir arama varsa, Google bu terime QDF uygulayacak ve bu konuda yeni bir içerik olup olmadığını görecektir. . Varsa, bu yeni ya da yeni içeriğe arama sonuçlarında bir destek verilir.

    Bunu düşünmenin en iyi yolu, “kasırga” gibi bir terimle ilgilidir. Aktif bir kasırga yoksa, arama sonuçları büyük olasılıkla hükümet ve referans sitelerine girişler içerecektir. Ancak aktif bir kasırga varsa, sonuçlar değişir ve aktif kasırga ile ilgili hikayeleri, haberleri ve bilgileri yansıtabilir.

    Doğru içeriğe sahipseniz, QDF isabet ettiğinde doğru konuda, günlerce veya haftalarca en iyi sonuçlarda olmaktan keyif alabilirsiniz. Bundan sonra, sayfanızın arama sonuçlarında karıştırılabileceğini unutmayın. Yanlış bir şey yapmış değilsiniz. Sadece tazelik artırma yıpranmış.

    Siteler, endüstrilerinin gerçek zamanlı nabzıyla eşleşen alakalı içerik üreterek bu tazelik artışından yararlanabilir.

    Cv: Dikey arama

    Bu tablodaki diğer etkenler, arama motorlarındaki web sayfası içeriğinin başarısını kapsar. Ancak bu web sayfası listelerinin yanı sıra genellikle “dikey” sonuçlar da elde edilir. Bunlar resim, haber, yerel ve video gibi konulara ayrılmış “dikeyarama motorlarından gelir. Bu alanlarda ürettiğiniz bir içeriğiniz varsa, arama sonuçları sayfasının özel bölümlerinde görünme olasılığı çok daha yüksek olabilir.

    Dikey arama” ya da “yatay arama” yı bilmiyor musunuz? Google’ı örnek olarak ele alalım. Düzenli arama motoru, geniş bir konu yelpazesinde birçok genel sorguyu eşleştirme umuduyla, web’den içerik toplar. Bu bir yatay aramadır, zira odak çok çeşitli konular arasındadır.

    Google ayrıca resimlere, haberlere ya da yerel içeriğe odaklanan özel arama motorları da çalıştırır. Bunlara dikey arama motorları denir, çünkü geniş bir ilgi alanını kapsamak yerine, bir segmente, genel ilgi spektrumunun dikey bir dilimine odaklanırlar.

    Google’da arama yaptığınızda web listelerini alırsınız. Ancak, sonuçlarda genellikle alakalı olduğu düşünülen dikey sonuçları gösterebilecek özel bölümler de alırsınız.

    Dikey aramada yerinde performans gösteren içeriğe sahip olmak, web sayfası içeriğiniz başarılı olmadığında başarılı olmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, bir web sayfasının en iyi sonuçları almasını sağlamanın yanı sıra başarılı olmanıza da yardımcı olabilir. Bu sebeple, sizinle ilgili önemli dikey alanlarda içerik oluşturduğunuzdan emin olun.

    Ca: Doğrudan cevaplar

    Arama motorları, arama sonuçlarında doğrudan yanıtlar göstermeye çalışmaktadır. “Gökyüzü mavi neden” veya “başkan kaç yaşında” gibi sorular, bir web sayfasına tıklamanıza gerek kalmadan size cevap verebilir.

    Arama motorları bu yanıtları nereden alıyor? Bazen menüler veya müzik sözleri gibi onları lisanslarlar. Diğer zamanlarda, bunları doğrudan web sayfalarından çekerek kredi şeklinde bir bağlantı sağlarlar.

    İçeriğinizin doğrudan yanıt olarak kullanılmasının başarılı olup olmadığı konusunda bazı tartışmalar vardır. Sonuçta, birisi ihtiyaç duyduğu cevabı alırsa, tıklamayabilir ve bunun başarısı nedir?

    Şu anda doğrudan cevap kaynakları olarak kullanılan sitelerin iki ana nedenden dolayı başarılı olduğunu düşünüyoruz. İlk olarak, bir sitenin diğer sorgu türleri için yardımcı olabilecek bir güven belirtisidir. İkincisi, endişe olsa da , doğrudan bir cevap olmanın gerçekten trafik gönderebileceğine dair bazı kanıtlar da var .

  • Arama Motoru Başarı Faktörleri Nelerdir?

    Arama Motoru Başarı Faktörleri Nelerdir?

    Arama Motoru Arazi SEO faktörleri başarı tablosu kapsamında üç ana grup vardır :

    • Sayfa İçi SEO
    • Sayfa Dışı SEO
    • İhlaller

    Bu SEO kılavuzunun her bölümü açıklayacağı gibi, her grup içinde alt gruplar vardır. Bu alt gruplar, belirli bir ağırlık veya öneme sahip bir veya daha fazla bireysel SEO faktörü içerir.

    İhlaller, bir grup kendilerine aitken, ilişkilendirildikleri grup ve alt grubun altında görüntülenir.

    SEO periyodik tablo, SEO, Sıralama faktörleri, SEO faktörü, Sıralama faktörleri, Sayfa dışı sıralama faktörleri, Sayfa içi, Sıralama cezası, Seo topluluğu, Seo kılavuzu,
    elementlerin periyodik tablosu ve her elementin harf gösterimleri veya sembolü üzerindeki oyunumuzdur.

    Yukarıdaki grafikte gördüğünüz iki harfli kısaltmalar? Bu, elementlerin periyodik tablosu ve her elementin harf gösterimleri veya sembolü üzerindeki oyunumuzdur. Altın için sembolün Au veya demirin Fe olduğunu hatırlamak zorunda kalmış olabilirsiniz.

    In SEO periyodik tablo , bunun biraz daha sezgili hale getirmeye çalıştık. Her bir “SEO öğesi” nin ilk harfi içinde bulunduğu alt gruptan gelir ve ikinci harf bireysel faktörü temsil eder.

    SEO faktörleri birlikte çalışır

    Hiçbir SEO faktörü arama motoru sıralamalarını garanti etmez. Bir sayfanın düşük kaliteli içeriğe sahip olması durumunda harika bir HTML başlığına sahip olmak yardımcı olmaz. Çok sayıda bağlantıya sahip olmak, hepsinin kalitesi düşükse yardımcı olmaz. Birkaç pozitif faktöre sahip olmak başarı olasılığını artırabilirken, negatif faktörlerin varlığı bu olasılıkları kötüleştirebilir.

    Sayfadaki başarı faktörleri

    Sayfadaki arama sıralama faktörleri, neredeyse tamamen yayıncının kendi kontrolü dahilindedir. Ne tür içerik yayınlıyorsunuz? Arama motorlarının (ve kullanıcıların) ilgi düzeyini belirlemesine yardımcı olan mühim HTML ipuçları sağlıyor musunuz? Site mimariniz arama motorlarına nasıl yardımcı olur ya da engeller?

    Sayfa dışı başarı faktörleri

    Sayfa dışı sıralama faktörleri, yayıncıların aracısız kontrol etmediği faktörlerdir. Arama motorları bunları kullanır, zira yalnızca yayıncı tarafından kontrol edilen sinyallere güvenmenin her zaman en iyi sonuçları vermediğini öğrendiler. Örneğin, bazı yayıncılar kendilerini gerçekte olduğundan daha ilgili hale getirmeye çalışabilirler.

    Sıralanacak milyarlarca web sayfası ile yalnızca “sayfa içi” ipuçlarına bakmak yeterli değildir. Herhangi bir arama için en iyi sayfaları döndürmek için daha fazla sinyale ihtiyaç vardır.

    SEO ihlalleri ve sıralama cezaları

    Hata yapma – arama motorları insanların arama sonuçlarını geliştirmelerine yardımcı olabileceği için SEO yapmasını ister. Arama motorları, belirli SEO tekniklerini teşvik etmek için yönergeler, blog gönderileri ve videolar şeklinde yardım sağlar.

    Ancak, arama motorlarının “spam” veya “siyah şapka” olarak kabul ettiği, sayfalarınızın bir sıralama cezası almasına veya daha kötüsü arama motorlarından tamamen yasaklanmasına neden olabilecek bazı teknikler vardır.

    İhlaller genellikle bir arama motorunun bir sitenin gerçek alaka düzeyi ve otoritesi hakkındaki anlayışını aldatmak veya değiştirmek için kullanılan taktiklerdir.

    Arama sıralama faktörlerinin ağırlığı

    SEO periyodik tablo, SEO, Sıralama faktörleri, SEO faktörü, Sıralama faktörleri, Sayfa dışı sıralama faktörleri, Sayfa içi, Sıralama cezası, Seo topluluğu, Seo kılavuzu,
    3 ağırlıklandırma en önemlisidir ve diğer faktörlere göre daha büyük bir etkiye sahip olması nedeniyle özellikle dikkat etmeniz gereken bir şeydir.

    Gösterdiğimiz tüm faktörler, her faktörün sağ üst köşesinde gösterildiği gibi 1 ila 3 ölçeğinde ağırlıklandırılır ve bu faktörün renk tonuna yansıtılır. 3 ağırlıklandırma en önemlisidir ve diğer faktörlere göre daha büyük bir etkiye sahip olması nedeniyle özellikle dikkat etmeniz gereken bir şeydir.

    Bu konu hiçbir, 2 ya da1 ağırlıklı faktörlerin önemli olmadığı anlamına gelmez; onlar, sadece grafikteki diğer faktörler açısından nispeten daha az önem taşırlar. İhlaller de ağırlıklıdır, ancak negatif sayılarda, -3 SEO başarınız için en kötü ve potansiyel olarak en zararlı olanlardır.

    Ağırlıklandırma, arama motorlarının söylediklerinin bir kombinasyonuna, SEO topluluğunun anketlerine ve zaman içinde alanı izlemedeki kendi uzmanlığımıza ve deneyimimize dayanmaktadır. Mükemmel olmalarını beklemiyoruz. Herkes aynı fikirde değil. Kilometreniz değişebilir. Ancak bunun yararlı bir genel rehber olduğuna eminiz.

    ‘Eksik’ SEO faktörleri ve Kılavuz felsefesi

    Deneyimli SEO’lar neden bazı faktörlerin gösterilmediğini merak ediyor olabilir. Örneğin, ALT metni ve kalın harfli kelimeler HTML faktörleri olarak nasıl dahil edilmez?

    Cevabı ise Bu şeylerin göreceli olarak önemli olduğunu düşünmüyoruz. Olası her sinyali      ( Google`da 200`den fazla var) ve alt sinyalleri( Google`da bundan 10,000`den fazla var ) kapsamaya çalışmıyoruz .

    Bunun yerine, SEO Başarı Faktörlerinin Periyodik Tablosu ve bu çevrimiçi arkadaş kılavuzunun amacı, SEO’ya yeni başlayanların büyük resme odaklanmasına yardımcı olmak ve belki de deneyimli SEO’ların belirli bir bakışla kaybolmaları durumunda “sıfırlama” düğmesine basmalarına izin vermektir. ormandaki ağaçlar.

    Bu yüzden bu SEO kılavuzu, bir HTML başlık etiketinin başında veya sonunda en önemli anahtar kelimelerinizin bulunduğunu ele almaz. Ayrıca, bir H1 başlık etiketinin bir H2 etiketinden ne kadar daha fazla ağırlık taşıdığını değerlendirmeye çalışmıyoruz.

    Bilerek ultra-spesifik olmaktan kaçınırız, çünkü bu tür şeyler genellikle dikkatimizi dağıtır ve tavşan deliğinden aşağı çeker. Bunun yerine, sayfaların açıklayıcı başlıklara sahip olması gerektiğini, başlık etiketli sayfa yapısını göstermenin yardımcı olabileceğini ve yapılandırılmış verilerle işleri tamamlamanın iyi bir fikir olduğunu umuyoruz.

    Bunları iyi yapın ve muhtemelen en önemli HTML faktörlerinin yüzde 90’ına değindiniz.

    Benzer şekilde, Twitter’da iyi bir itibarın Facebook’tan daha değerli olup olmadığı değil. Bunun yerine, insanların genel olarak saygın, iyi bir takip çeken ve sosyal paylaşımlar oluşturan sosyal hesaplara sahip olmanın sonuçta arama başarısı elde etmenize yardımcı olabileceğini anlamalarına yardımcı olmaya çalışıyoruz.

    Başarı faktörleri hakkında daha fazla bilgi ister misiniz?

    Bazılarınızın ayrıntılara inmek isteyebileceğini biliyoruz. Bu durumda, Moz Arama Motoru Sıralama Faktörleri anketi bir göz atmaya değer. Her iki yılda bir, yüzlerce saygın SEO’dan belirli sıralama faktörlerinin önemini belirlemeleri istenir. Umarız herhangi bir sıralama faktörünü masamıza dahil edilen temeller bağlamında tutabilirsiniz.

    Ayrıca, başarı faktörlerinin çoğu gerçek algoritmik faktörler değildir. İçerik Araştırması (öğe Cr), insanların içeriğinizi bulmak için kullandıkları kelimeleri araştırma sürecini tanımlayan oldukça ağırlıklı bir “sayfa üzerinde” faktördür. Bir “sıralama” faktörü olmasa bile, kullanıcılarınızı anlamak SEO başarınız için önemlidir.

     

  • Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?

    Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?

    Sosyal medya yönetiminin en can sıkan noktası şikayet edilmektir, evet eğer haklı sebepten ise şikayet edilmek en doğru müşterilerin en doğal haklarındandır. Fakat bazen sizin rakipleriniz tarafından da markanızı bitirmek istemeye çalışanlarda olacaktır.

    Sosyal medya yönetimi, markalar için yeni bir imtihan yerine dönüştü. Markalar hakkında bir çok sorunun cevabını yaptıkları şikayet yönetiminde bulabiliyorsunuz.

    • Marka özenli mi?
    • Müşterisini önemsiyor mu?
    • Zamanında cevap veriyor mu?
    • Müşterisini tek seferlik ürün ya da hizmet alan bir kişi olarak mı görüyor?

    Tüm bu soruların cevaplarını sosyal medya şikayetlerini gözlemleyerek bulabileceksiniz.

    Sosyal medyada şikayet yönetimi, zor bir iş, bilgi ve tecrübe istiyor. Bu konuda katkı sağlamak adına, sosyal medya şikayetlerinin yönetimi hakkında, tecrübelerimi de göz önüne alarak sizin için tavsiyeler hazırladım.

    Sosyal Medyada Şikayet Yönetiminde Nelere Dikkat Etmelisiniz?seo, genel seo, seo uzmanı, Şikayet Yönetimi, Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?, Sosyal medya şikayet yönetimi konusunda ilk konumuz, her şikayetin önemli olduğu ve önem göstermemiz gerektiğidir. Şikayet varsa, markamız için bir iletişim imkanı doğar. İyi yönetip, müşterimizle bağımızı kuvvetlendirebiliriz.

    Sosyal medya şikayetlerini önemsemeyen markalar zaman içinde itibar kaybına uğrayarak, markalarına zarar veriyorlar. Cevapsız bırakılmış her şikayet markanız için bir tehdittir. Markanıza zarar verebilir, müşterilerinizi olumsuz etkileyebilir, potansiyel müşterilerinizin kararlarını etkileyebilir. O yüzden mümkün olduğunca her şikayeti önemsemeli ve gereken ilgiyi göstermeliyiz.

    Sosyal medya şikayeti her zaman firmanızın hesaplarına yapılmaz. Bazı kullanıcılar firmalar ile bağ kurmadan şikayet etmeyi tercih ediyorlar. Firma ile muhatap dahi olmak istemiyorlar.

    Sosyal medya şikayetinin iyi yönetimi, yapılan hazırlığın kalitesiyle orantılıdır. İyi hazırlık, kaliteli yönetimin anahtarıdır. Sosyal medya şikayet yönetiminde önceden hazırlık yapılması fayda sağlar. Hata ihtimalleri azaltır.

    Ne tür şikayetler Gelebilir?

    Bu konuları önceden belirlemek sürecin sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacaktır. seo, genel seo, seo uzmanı, Şikayet Yönetimi, Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?,

    Mümkünse, bu hazırlığı yazılı olarak yapmalısınız. Yazılı yaptığınızda diğer departmanların ve aranıza yeni katılan arkadaşların uyum sağlaması kolaylaştıracaktır.

    Şikayet yönetimi için “sosyal medya şikayet kılavuzu” tarzında bir döküman hazırlamak ve bu dökümanı düzenli olarak güncellemek, markanıza fayda sağlar.

    Şikayet Yönetim Sistemi Oluşturmalısınız

     

    Sosyal medya şikayetleri bir çok konu ve hizmetle ilgili olabilir. Bu durum, iyi yönetilmezse kötü sonuçlara neden olmakla birlikte iş yoğunluğunuz artar. Süreç içinden çıkılmaz bir hale gelebilir.

    Şikayeti iyi yönetebilmek için, şikayet geldiğinde ne yapacağınıza dair bir stratejiye ihtiyaç duyacaksınız. Şikayet geldikten sonra, hangi departmana iletileceği, cevaplanması ve çözülmesi konusunda neler yapılacağı hakkında bir hazırlığa sahip olmalısınız.

    Şikayet yönetim sistemi, bu soruların cevaplarının bulunmasında kolaylaştırıcı etkiye sahip olacaktır.

    Sosyal medya şikayet yönetiminde en önemli unsurlardan biri, zamanlamadır. Herhangi bir şikayet geldiğinde en geç kaç gün içerisinde cevap verileceğine dair bir standart olmalıdır.

    Sosyal medya şikayetlerinde cevaplama sürenizi en aza indirgemeniz önerilir.  Aksi takdirde, şikayete değer vermediğiniz, müşterinizi önemsemediğiniz anlamına gelebilir.

    Zamanlama noktasında sık yapılan bir hata: Cevap vermek için sorunu çözmeyi beklemektir. Bazı markalarda bu hatanın yapıldığını görüyorum. Şikayet geliyor, marka yöneticileri sorunu çözmeden şikayete dönüş yapmıyorlar. Bu pekte sağlıklı bir yol değildir.

    Bir şikayet geldiğinde, mümkün olduğunca kısa sürede cevap vermelisiniz. Çözümü hemen bulamasanız bile, şikayeti aldığınızı, gerekli çalışmayı yapacağınızı belirten bir cevap vermeniz gerekmekte. Çünkü şikayete geri dönüş yapmadığınızda, şikayeti yapan kişi de o şikayeti gören diğer kişiler de markanızın özensiz olduğunu düşünebilirler.

    Marka yönetiminde en kritik konulardan biri, tutarlı olmaktır. Sosyal medya şikayet yönetiminde de tutarlılık esastır. Tutarlı olmadığınız, takdirde müşterinizin gözünde itibar kaybedebilirsiniz. Markanız hakkında olumsuz düşünce ve yorumlara neden olama ihtimali yaratabilirsiniz.

    Şikayet Yönetiminde Nasıl Tutarlı Olabiliriz?

    Sistem kurarsanız, bu sisteme uygun hareket ederseniz ve özenli olursanız tutarlı olabilirsiniz. Bu yüzden sosyal medya şikayet sistemi ve stratejisi oldukça önemlidir. Şikayet yönetimine dair yapılacaklar belliyse ve siz gerekli çalışmaları titizlikle yapıyorsanız tutarlı olmanız kolaylaşır.

    Müşterileriniz şikayet yönetiminde tutarlı olduğunuzu, günü kurtarmaya çalışmadığınızı görürlerse markanıza güvenleri artar. Bu durum, marka itibarınıza olumlu yönde yansıyacaktır.

  • Paravan Blog

    Paravan Blog

    Paravan Blogların Doğru Kullanılması

    Paravan blog, site içeriğiniz ile alakalı bloglar açarak, bu bloglara hızlı ve özgün makaleler post ederek bu sayfaların arama motorlarında belirli bir yere gelmesinin sağlanması ve açılan paravan bloglardan sitenize backlink’ler verilmesidir .

    SEO’da oldukça önem taşıyan paravan bloglar, doğru ve etkili kullanıldığında seo yapılan web siteleri büyük faydalar sağlamaktadır. Paravan bloglar açılırken farklı ıp adresli paravan bloglar tercih edilmelidir ve bu siteler üzerine hızlı çalışmalar yapılmalıdır.

    Farklı ıp’den kastımız ise aynı blog türlerinden uzak durulmasıdır. WordPress’ten bir blog açtıysanız, wordpress’ten başka bir blog açmanıza gerek yok. Aynı ıp adresli bloglara zaman harcayacağınıza farklı ıp adresli, farklı konumlu bloglara zaman harcayarak o blogları güçlendirmeniz daha faydalı olacaktır.

    Bloglar oluşturulurken sitenizin içeriği ile alakalı bloglar oluşturmak bu işin en öenmli ve temel noktasıdır. Daha sonra ise bloglara günlük birer özgün makaleler ile yazı girilmesi ve bu girilen makalelerin sosyal medya birimlerinde paylaşılması gerekecektir. Böylelikle paravan bloglarınızın bilinirliği kısa zamanda artacaktır. Yeni açtığınız paravan bloglardan yapmamanız gereken ilk şey linklerdir. Asla link çıkışı yapmayın. Bloglardan 3 – 4 ay gibi bir süre geçmeden link çıkışlarının yapılması bloglara ve yapılan çalışmalara olumsuz etki yapacaktır.

    Paravan blog, seo, seo uzmanı, paravan blog ve seo
    Paravan blog, seo, seo uzmanı, paravan blog ve seo

    Düzenli bir şekilde girilen özgün makaleler ile güçlendirilen paravan bloglar, sosyal medya birimlerinin etkisiyle daha iyi bir duruma gelecektir. 3 – 4 ay gibi bir süre geçtikten sonra arama motorları tarafından dikkate alınmaya başlayan blogların anasayfalarından bloglar arası bağlantılar verilerek Backlink yapısının oluşturulması sağlanması faydalıdır.

    Bu doğrultuda paravan blogların temeli çok daha güçlendirilmiş olur. Paravan bloglardan asıl siteye Backlink çıkışı yapılacağında ise bu çıkışların özgün makale tanıtımları şeklinde olmasına özen gösterin. Anasayfadan link çıkışlarının sınırlandırılması ve özgün makale içlerinden alınan backlinkler daha doğal bir izlenim vermekle birlikte, sitede yeni bir bildirim olduğu izlenimini arama motorlarına fark ettirir.

    Paravan Blog Ve Sosyal Medya İlişkisi

    Günümüzde etkisi kanıtlanmış, en otoriter paravan blog sitelerine blogspot, wordpress, blogger, blogcu gibi güçlü platformları örnek verebiliriz. Bunların yanında paravan bloglarınızın için kullanabileceğiniz en etkili sosyal medya platformları ise “pinterest, scoop.it, tumblr, twitter, facebook ve delicious” tur. Bu gibi platformların düzenli ve etkili bir şekilde kullanılması paravan blogların temelinin güçlendirilmesini ve trafiğinin artmasını gözle görülür şekilde sağlayacaktır.

  • Google sıralama faktörleri Nelerdir?

    Google sıralama faktörleri Nelerdir?

    Google sıralama faktörleri Nelerdir?

    Günümüzde teknolojik gelişmeler hayatımıza hâkim olmuş durumdadır. İnsanların hayatını kolaylaştıran en önemli teknolojik araçlardan biri de bilgisayarlardır.nternet, her türlü bilgiye ulaşılan koca bir ansiklopedi olmasının yanında, birçok insana da iş imkânı sağlamaktadır

    Alan Adı Etkenleri

    Domain yaşı Google için çok üst düzeyde bir kriter değildir. Sadece alan adının uzun vadeli alınması daha sağlıklı olacaktır.

    Domain’de Anahtar Kelime Geçirmek

    Anahtar kelimelerin domain isminizde yer alması google sıralama kriterleri içerisinde oldukça değerli bir yere aittir.Google arama motoru anahtar kelimenin domain içerisinde yer almasının hala bir tesiri vardır. Anahtar kelime olarak domaini idrak eder ve sıralarda anahtar kelime seçilmiş domainlere biraz daha öncelik sağlamaktadır.

    Alan Adının Başında Anahtar Kelimenin  yer alması

    Bu konuda kanıtlanmış bilgiye moz dan ulaşım sağlayabilirsiniz. Her iki yılda bir yapmış olduğu  analizler sonucunda bu bilgiye ulaşmak mümkün. Anahtar kelimeler domainin ilk dizesinde yer alıyorsa sıralamada daha fazla  etkili olduğu kesinleşmiştir..

    Domainin Geçmişi

    Bir sitenin sahibinin devamlılık arz etmemesi ya da çokça el değitirmesi  domaine yönlendirilmiş linklerin de olumsuz olarak değerlendirilmelerine neden olmaktadır.

    Cezalandırılan Domain Sahibi : Eğer Google bireyin spamci olduğuna inanırsa, o bireye ait diğer siteleri de daha dikkatli takip edecektir.

     Başlık Etiketinde Anahtar Kelime Kullanılması: Başlık etiketi bir web sitesinin ikinci en önemli içerik yeridir. Bu nedenle güçlü bir on-page SEO (sayfada SEO) sinyali gönderir.

    Meta Açıklama Etiketinde Anahtar Kelime Olmalıdır: Başlık ile aynı şekilde doğal çalışmalarda ister istemez anahtar kelimeniz açıklama kısmında geçecektir.

    google sıralama kriterleri,google sıralama algoritması,google sıralamada yükselmek,google,seo,google sıra bulucu,seo maddeleri,Google sıralama faktörleri,Google sıralama,Google sıralama nedir,Google sıralamada nelere dikkat etmeliyiz,google sıralama algoritması,google arama kriterleri nelerdir,google sıralama faktörleri,google arama sonuçları sıralaması
    google sıralama kriterleri,google sıralama algoritması,google sıralamada yükselmek,google,seo,google sıra bulucu,seo maddeleri,Google sıralama faktörleri,Google sıralama,Google sıralama nedir,Google sıralamada nelere dikkat etmeliyiz,google sıralama algoritması,google arama kriterleri nelerdir,google sıralama faktörleri,google arama sonuçları sıralaması

    Sitenizde yayınlanan yazıların uzun olması da sizler için bir yarardır. Yapılan istatistiklere göre 2000-2500 kelimelik yazılar Google ‘da daha önde avantajlı gözükmektedir.

    Sitenizin bağlanma hızı da oldukça önemlidir. Siteniz ne kadar hızlı bağlanırsa o kadar iyi sonuçlar  elde edersiniz

    Yazınızın içeriği kesinlikle özgün olması gerekmektedir. Özgün olmayan içerikler Google tarafından kopya içerik olarak algılanır.

    Sitenizin daha kolay ve hızlı şekilde indexlenmesi için site haritanızın olması gerekmektedir.

    Sitenizin gizlilik politikası olması, google tarafından işinizi ciddiye aldığınızın bir göstergesi olarak algılanır.

    Sitenizin mobil uyumlu olması konusunda dikkatli olmalısınız.

    Aldığınız backlinkler doğal bir dağılımda olmalıdır.

    Google backlink etrafında bulunan kelimelere dikkat etmektedir. Eğer backlink çevresinde bulunan kelimeler artı anlamlı ise, bu siteniz için yararlı bir durum olacaktır

  • Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu

    Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu

    Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu Yapmanın Yolları Nelerdir?

    Sitenizde isterseniz fotoğraf , isterseniz infografik veya illüstrasyon, yani herhangi bir görsel kullanmak kullanıcı deneyimini geliştirmenin en işe yarayan yollarından bir tanesidir. Çünkü beynimiz görselleri metinlere oranla  çok daha çabuk algılar ve hafızaya işler. Bu da görsel içeren metinlerin görsel kullanılmamış metinlere oran ile %95 daha fazla görüntülenmesini açıklayan bir olaydır.

    Doğru Görselleri Bulup Kullanmalısınız

    Kullanmış olduğunuz görsellerin içerik ile ilgili olması oldukça önemlidir. İçeriğin konusuna uygun olmayan bir görsel zihin karmaşası yaratabilir. Diğer taraftan, metinle beraber kullanılan ilgili bir görsel arama motoru sıralamanızı da olumlu yönde  etkileyecektir. Sitenize dekoratif görseller koymak isteyebilirsiniz ama bu görseller içeriğinizle ilgili değilse SEO değerinize hiçbir şey katmayacağını bilmeniz gerekir

    google görsel seo,google görseller,görsel optimizasyonu,SEO,Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu,Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu Yapmanın yolları,Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu yapmanın yolları nelerdir?
    google görsel seo,google görseller,görsel optimizasyonu,SEO,Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu,Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu Yapmanın yolları,Seo Uyumlu Görsel Optimizasyonu yapmanın yolları nelerdir?

    Yüksek Kaliteli Görüntüler Kullanmalısınız

    Yüklenecek olan görüntünün kalitesi oldukça  önemlidir. Çünkü Google sonuçlarda kullanıcı yanlısı olduğu için kaliteli görselleri göstermeyi tercih eder.

    Görsellerin Dosya Adında Anahtar Kelimeleri Kullanmalısınız

    Arama motorları görselleri göremediği için, bir görselin neyle ilgili olduğunu anlamak için sizin açıklayacağınız bir metne ihtiyaç duyarlar. Fotoğraf makineleri, hazır görsel siteleri ve diğer görsel kaynaklarının çoğunlukla arama motorlarının görselin içeriğini çözemeyecekleri jenerik dosya adları olur. Bu sebeple içeriğinize eklemek istediğiniz görsele kesinlikle ilgili bir isim oluşturmanız gerekmektedir.

    Görsellerinizin Alternatif Metnini Optimize Etmelisiniz

    Görselin içeriği ve sayfayla olan bağlantısı hakkında bir tanım yapmanızı sağlar. Bu tanım arama motorları tarafından görsel dosyasının içeriğini anlamak ve olan bir aramaya cevap olarak hangi görsellerin en uygun olduğuna karar vermek için kullanılmaktadır.

    Görsel Kalitesini Kaybetmeden Küçültün ve Kullanacağınız Şekilde Kaydetmelisiniz

    Görsel dosyası boyutları, içermiş oldukları  bilgi miktarı sebebiyle, çoğu zaman olmaları gerekenden daha fazla büyüktür. Dosya boyutunu küçültmek sayfa yükleme süresini de azaltmış olacak ve SEO’ya katkıda bulunacaktır.Site hızının yavaşlaması demek net olarak SEO’ya olumsuz yönde etki gösterecektir. Dosya uzantılarında SEO için en uyumlu olan jpg ve png formatlarıdır.

    Görseller İçin Site Haritası Oluşturmalısınız

    Site haritaları arama motorlarına web sitenizin yapısı hakkında daha fazla açıklama sunmaktadır. Bu haritalarda çoğunlukla web sayfalarınızın bir listesi, bu sayfaların nasıl organize edildiği ve sayfalarla ilgili meta açıklamaları bulunmaktadır.

    Site resim haritası eklemeniz Google’un görselleri beraber bulmasını sağlayacak aynı zamanda arama motorlarında görsellerin görünmesini sağlayacaktır bu nedenle resim haritası görsel SEO’da oldukça önemli bir yere sahiptir

     

     

     

     

  • Google mobil endekslemesi

    Google mobil endekslemesi

    Google artık cihazların web’i nasıl taradığını temel alan mobil bir  endeks kullanıyor.

    Google Mobil Endeksleme Nedir?

    Bütün  cihazlarda arama yapabilen kullanıcılar için en iyi deneyimi sunma çabası taşıyan bu yöntem mobil cihazlar için dizine ekleme Googlebot’un bir sayfanın sadece mobil sürümünü tarayarak,dizine ekleyeceği anlamına gelir.

    Bu, Googlebot  günlüklerinde çok daha fazla bir trafikle karşı karşıya kalabileceğiniz anlamına gelmektedir. Ayrıca, bu snippet’lerin Google Arama sonuçlarında da içeriğinizin mobil sürümünden oluşturulduğunu görebilirsiniz.

    Google Mobil endekslemesi,google,amp,google mobil endeksleme nedir,seo,mobil ilk dizinleme,ilk mobil dizinleme
    Google Mobil endekslemesi,google,amp,google mobil endeksleme nedir,seo,mobil ilk dizinleme,ilk mobil dizinleme

    Göründüğü kadar endişe verici olan bu durum Google’da aynı  değildir. Google ,  mobil sitelerde sıralama yapmak için bir sitenin masaüstü sürümünü kullandığını, bununla birlikte herhangi bir büyük tutarsızlığı kontrol etmek için ikisini karşılaştırdığını doğrulamıştı (örnek vericek olursak, yalnızca yüksek sıralama hedefi ile spam amaçlı bir masaüstü web sitesi oluşturan kullanıcılar ).

    Geçtiğimiz  yıllarda, masaüstü sayfalarının , gelecek mobil ilk dizinde belirli durumlarda AMP‘ye ( Hızlandırılmış Mobil Sayfalar ) göre sıralanabileceği ortaya çıktı .

    Google Site Sahiplerini Bilgilendiriyor

    Google, ilk mobil endeksleme sürecinin başladığının duyurulmasından bu yana ilk kez, SEO’lar ve web sitesi sahiplerine sitelerinin ‘mobil ilk dizinlemeye’ geçirilmeleriyle alakalı Google arama konsolu aracılığıyla bilgilendirmede bulundu.

    Google ‘ilk mobil endeksleme’güncellemesi sonrasında web sitesine ait olan kişileri bilgilendiriyor

    Mobil öncelikli endeksleme ile beraber  siteler bundan sonra mobil uyumluluğa daha fazla önem vermek zorunda kalacak. Çünkü, internet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğu sitelere mobil cihazlarından giriş yapmaktadır  ve zamanlarının bir  çoğunu mobilde harcamaktadır.

     

  • Google AMP SEO’yu Ne Kadar Etkiler?

    Google AMP SEO’yu Ne Kadar Etkiler?

    Google AMP’nin SEO’ya etkisi

    Bir sıralama sinyali olmayan AMP, SERP (Arama Motoru Sonuç Sayfası) sıralamanıza direkt olarak sihirli bir dokunuş yapmıyor. Fakat, web sitenizin görünürlüğünü sonuç sayfalarının hangisinde olursanız olun web sitenizin görünürlüğünü fazlalaştırır ve daha çok kullanıcı çekmenizi sağlamaktadır. Google Webmaster Trends analiz uzmanı yaptığı açıklamaya göre AMP kullanan yayıncıların %80’i daha çok sayfa görüntülenmesi almaktadır.

    google amp nedir, google amp test, google amp wordpress, google amp doc, google amp viewer, google amp bildirme, google amp generator, what is amp,amp'nin seoya etkisi,seo,seo ve amp
    google amp nedir, google amp test, google amp wordpress, google amp doc, google amp viewer, google amp bildirme, google amp generator, what is amp,amp’nin seoya etkisi,seo,seo ve amp

    Daha yüksek tıklama oranı (CTR)

    Web sitesinin daha akıcı bir yapıda olması, gelişmiş tıklama oranlarını da birlikte getirmektedir . AMP, kullanıcıların kötü tasarımlı ve yavaş yüklenmesini önlemektedir. Bu sayede kullanıcılar, sıradan mobil dostu sayfalar ya da AMP ile hızlandırılmış sayfa seçenekleri arasında seçim sağlayabilmektedir. Örneğin, The Washington Post, AMP üzerinden günde ortalama 1.000 makale paylaşıyor. Bazı sayfalarının açılışı 400 milisaniye sürüyor ve içerikler okuyucunun karşısına tam zamanında çıkmış oluyor. AMP, tıklama oranını %50 arttırmış oluyor.

    Daha iyi bir mobil kullanıcı deneyimi =  yüksek bellek

    Dünya’da bir içerik akışı, kullanıcılara her bir linke tek tek tıklamadan gezinme imkanı tanımaktadır. AMP sayesinde, sitenizdeki belli bir ürüne ait olan içerik ya da yorum anında yüklenebilmektedir. Böylece  siteden çıkma oranı düşer ve kullanıcının cihaz belleği artmaktadır. Yine örnek vericek olursak. Geleneksel mobil aramayla gelen kullanıcıların %51’i 1 hafta içinde siteye dönmektedir. Ürün ve teknoloji baş yöneticisine  göre ise AMP sayesinde bu rakam %63’e ulaşmış durumda olmaktadır

  • Küçük İşletmeler İçin SEO Önerileri

    Küçük İşletmeler İçin SEO Önerileri

    Küçük İşletmeler İçin SEO Önerileri

    Anahtar kelimeleri tespit  etmelisiniz

    Anahtar kelimelerin tespit edilmesi sırasında içinde bulunulan sektör ile alakalı anahtar kelimeleri kullanmaya dikkat etmelisiniz.

    Hem site içi SEO hem de site dışı SEO çalışmaları yapmalısınız.

    Google search console kurulumunu yapmayı unutmayın

    Google Analytics kurulumunu yapmayı unutmayın.

    Kalitesiz backlinklerden kesinlikle kaçının

    seo türkiye, seo nedir, google seo,küçük işletmeler için seo önerileri,seo önerisi,seo
    seo türkiye, seo nedir, google seo,küçük işletmeler için seo önerileri,seo önerisi,seo

    Düşük olduğunu düşündüğünüz sayfalarınıza içerik ekleyin ve onları güçlendirin.

    Web sitenizin içerisine kurulmuş bir blogunuz olması gerekmektedir

     

    Oluşturduğunuz içerikleri sosyal medyada yayılmasını sağlayın

    Her sayfanızda özgün bir başlık “title” oluşturmalısınız.

    Her sayfanız için bir meta açıklaması oluşturmalısınız

    Anahtar kelime çalışması yapın

    Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin önemini unutmayın.

    Her sayfanız için değişik anahtar kelimeler ayarlamalısınız

    Anahtar kelimenizin görsel alt etiketinde geçtiğinden emin olun.

    Backlink çalışmalarınızı devamlı ve düzenli olarak devam ettirin

    Güvenilir ve alakalı kaynaklardan backlink temin edin.

    Mobil için optimize edin

    Günümüz için konuşacak olursak; mobil optimizasyonu, artık bir seçenekten çok zorunluluk haline geldi. Mobil olarak uyumlu versiyonlarını geliştiren siteler sıralama yarışında bir adım öne geçiyor
    Google’ın mobil öncelikli indeksinin de geliştirilmesiyle mobil optimizasyonu, SEO stratejileri açısından önemsemeniz gerekir.

    Lokal varlığınız ve internet üzerindeki görüntünüz

    Lokal alıntılar üç şekilde hazırlanabilir: Endüstriye özel platformlar, Lokal İşletme veri platformları ve İnternet.Lokal listeler yaparak müşterilere hizmet veren bir platform olarak örnek sağlanabilir. Google Benim İşletmem (GMB) de bütün sektörlerdeki işletmelere hitap eden genel bir platformdur. Tüm bunların dışında; bloglar, belediye siteleri ve benzeri uygulamalar aracılığı ile de işletmenize lokal alıntı kurabilirsiniz.

    Site haritası hazırlayın

    Sitelerin trafik kaybetmesinin en büyük sebeplerinden biri de taranabilirlik problemi yaşamalarıdır. Eğer trafik oranınızı yükseltmek istiyorsanız, SEO stratejilerinize ilk şekilde bu noktadan başlamalısınız. Siteniz için hazırlayacağınız bir site haritası, arama motorlarına site sayfalarınızı taramasına yardımcı olur, yani sayfalarınız tamamen taranmasını sağlar.

    Meta-veri düzenlemesi

    Olumlu SEO sonuçları almak için düzenli bir meta-veri de önemli nedenlerden bir tanesidir. Meta-verinizi oluşturan kısımlar; başlık, meta açıklama ve URL’dir. Hedef anahtar kelimenizi başlıkta bulundurmaya özen göstermelisiniz. Meta açıklamalarınızı kullanıcılara linke tıklamaya yöneltecek şekilde yazmaya çalışmalısınız

     

     

     

     

     

  • SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    Mevcut eğilimler aramanın yönü hakkında ne söylüyor ve nasıl hazırlanabilirsiniz?

    SEO sürekli değişen ve büyüyen bir endüstridir. Artık arama motoru optimizasyonu internet “kara büyü” olarak görülmüyor, ancak şimdi ciddi bir dijital pazarlama stratejisinin önemli bir parçası olarak kabul ediliyor. Geçen yıl , işletmelerin SEO hizmetlerine 65 milyar dolardan fazla yatırım yaptıkları ve bu sayının 2018 yılına kadar 70 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor.

    Bir endüstri olarak uzun bir yol kat ettik  ve bunun görünümünden, en iyi günlerimiz hala önümüzde. Arama dünyasındaki en zor şey daha sonra ne olacağını tahmin etmektir. Büyük motorlar algoritmalarını ve SERP ekranlarını güncellemeye ve hassaslaştırmaya devam ettikçe, sahada sadece tepki vermek için beklememeliyiz. Proaktif olmamız gerektiğine ve bize yol göstermesi için geçmiş trendlere bakmamız gerektiğine inanıyorum.

    Bu ruhla, bir adım atıp SEO endüstrisinin geleceği hakkında üç öngörüde bulunacağım.

    UX daha büyük bir rol oynayacak

    Geçmişte, SEO BT ekibi için bir iş olarak görülüyordu. Yaratıcı bir pozisyondan çok teknik bir rol olarak görülüyordu. SEO’da birçok teknik unsur varken, özünde bir sanat formu var. Günümüzün SEO profesyonellerinin, web sitelerini ve arama motorları için farklı türdeki içeriği nasıl optimize edeceklerine dair teknik bir anlayışa sahip olmalarının yanı sıra, insanların web ile nasıl etkileşime girdiklerini de anlamaları gerekir.

    Ama bilmek savaşın sadece yarısı. Bu bilgilerin pratikte nasıl uygulanacağını anlamak, “profesyonelleri” “Joes” den ayırmaya devam edecek olan şeydir.

    Google kullanıcıya takıntılı – ve siz de olmalısınız. Arama sonuçları gittikçe daha fazla kişiselleştikçe, kullanıcı deneyimi (UX) aramada daha büyük bir rol oynayacaktır. İçeriğiniz kullanıcılarınızı etkilemiyorsa, bilgileriniz ne kadar büyük olursa olsun kaybedersiniz.

    Sitenizi şimdi daha iyi konumlandırmak için kullanıcılarınızı içeride ve dışarıda öğrenmek için zaman harcayınız. O zaman sadece onlara yardım etmekle kalmayıp aynı zamanda onları da ilgilendiren bir içerik yaratacağım. Bunu, kullanıcılarınızın ne yaptığını izleyen ve öğrenen ücretsiz analiz araçlarını kullanarak yapabilirsiniz.

    Şu anda çevrimiçi pazarlama çabalarınızı takip etmiyorsanız, yalnız değilsiniz. Ama bu hala iyi bir bahane olmamalı…

    • Pazarlamacıların yüzde 45’i hala analitik niteliklerini kalite ve doğruluk açısından değerlendirmiyor (veya daha da kötüsü, yapıp yapmadıklarını bilmiyor).
    • Küçük işletmelerin yüzde 30’undan azı web sitesi analitiği, çağrı izleme veya kupon kodları kullanır; Küçük işletmelerin yüzde 18’i hiçbir şeyi takip etmediğini itiraf ediyor.

    Sırf diğerleri bunu ciddiye almıyor, fakat yapmamalısın demek değil. Yüzde 100 ücretsiz olan Google Analytics ve Arama Konsolu gibi araçlar, başlamak için yeterli bilgiye sahiptir. Hangi içeriğin çalıştığını ve nedenini öğrenin, ardından bundan daha fazlasını oluşturun. Kullanıcılarınızın, markanızla çevrimiçi olarak etkileşimde bulunduklarını istediklerini düşünün ve onlar için benzersiz bir deneyim oluşturun.

     AMP bir sıralama faktörü olacak

    seo, seo uzmanı, Google Optimizasyon,Şimdi bölünmüş bir dünyada yaşıyoruz. Geleneksel olarak, Google, arama sorgularını çekerken tek bir doküman dizininden işlemektedir. Bugün, biri mobil, diğeri masaüstü için iki dizin oluşturma sürecinde  mobil birincil dizin haline geliyor.

    Mobil ilk dünyaya geçtiğimizde, arama, etkileşim ve satın alma yöntemlerimiz değişti. Mobil bizim baskın cihazımız oldu ve Google beklemeyecekti.  Hitwise tarafından yayınlanan yeni bir  rapor(kayıt gerekli) ABD’de mobil aramanın toplam arama sorgusu hacminin yaklaşık yüzde 58’ini oluşturduğunu savunuyor.

    Ancak kullanıcılar sadece mobil cihazlarda güzel görünen bir şey istemiyorlar – aynı zamanda hız istiyorlar. Aslında, Google’ın kendi araştırması, insanların yüzde 53’ünün üç saniye veya daha kısa sürede yüklenemeyen bir siteden ayrılacağını gösteriyor . Bu, Google ve diğerlerinin Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) projesini başlatmasının en büyük nedenlerinden biri .

    Bu noktada bildiğimiz kadarıyla AMP bir sıralama sinyali değildir , ancak bunun arama ya da web sitenizin performansı üzerinde hiçbir etkisi olmadığı anlamına gelmez. AMP içeriği, genellikle organik listelerin üstünde bulunan mobil arama sonuçlarında belirgin bir şekilde öne çıkıyor. İçeriğinizin orada görünmesini istemez miydiniz? Ek olarak, kullanıcılar mobil cihazlarda yavaş yüklenen siteleri terk ediyorlarsa, zaten en üstteki organik noktaya sahip olsanız bile mobil sayfa hızına öncelik vermek mantıklı olacaktır.

    Ayrıca, AMP’yi uygulamadan önce resmi bir sıralama sinyali olmasını beklerseniz, bu gerçekleştiğinde bundan yararlanmak için çok geride olacaksınız. Öyleyse, içeriğiniz için şimdi AMP sayfaları oluşturmaya başlayın! AMP‘yi şirketimizin blogunda etkinleştirdiğinden beri, mobil arama ziyaretlerinde yüzde 12’lik bir artış gördük – ve sonuçları gören sadece biz değiliz. Bu istatistiklere göz atın:

    • Washington Post  – yedi gün içinde geri dönen mobil arama kullanıcılarında yüzde 23 artış.
    • Arduvaz  – aylık benzersiz ziyaretçilerde yüzde 44 artış ve aylık benzersiz ziyaretçi başına ziyaretlerde yüzde 73 artış.
    • Gizmodo  – AMP sayfalarından Gizmodo trafiğinin yüzde 80’i yeni trafik, gösterimlerinde yüzde 50 artış.
    • Kablolu – Arama sonuçlarında tıklama oranlarında yüzde 25 artış, AMP’deki reklamlarda TO’nun yüzde 63 oranında artması.