Etiket: seo title optimizasyonu

  • SEO Trafik ve Sıralama Arttıran Başlık Etiketi Yöntemleri

    SEO Trafik ve Sıralama Arttıran Başlık Etiketi Yöntemleri

    Etkili SEO çalışmaları dediğimizde artık birçok kişi site içi SEO konusundan tutun da site dışı SEO konusuna kadar birbirileriyle zincirleme bağlantısı olan işlemler dizininden bahsettiğimizi anlayacaklardır. Bu kadar kapsamlı işlemlerden sonra önemli işlemlerden olan Başlık Etiketi (Title Tag) için yapılan düzenlemelerle sitenizin trafiğini arttırabilir ve dolayısıyla arama motoru sonuçlarındaki sıralamanızı da yükseltebilirsiniz. SEO değerlerinde başlık etiketinin eskisi kadar etkili olmadığı ve üzerinde çok da durulmasının anlamı olmadığını söyleyen bir kesim de bulunmaktadır. Böyle düşünenlerin yanıldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Linklere tıklanma oranlarını göz önüne aldığınızda sizce başlık etiketinin önemini yitirmiş olabileceği mümkün olabilir mi? Tabi ki düşünülemez. Sonuçta tıklanma oranları arttığında sitenin trafiği artacak ve sıralamanız da değişecektir. Bu bağlantılar ortadayken, sizlerle başlık eklentisini SEO optimizasyonu açısından etkili oluşturabileceğiniz birkaç yöntemi paylaşalım.

    İnternet kullanıcıların ilk dikkat ettiği unsurlar arasında yazıların ya da içeriklerin başlıkları gelmektedir. Oluşturulan linklerin başlıkları ne kadar etkili oluşturulursa ziyaretçilerin sitenize girme ve kalma süreleri de artacaktır. Bahsedeceğimiz yöntemlerin hepsi sizin siteniz için geçerli olmayabilir. Uygun olabilecek yöntemleri kullanmanızda ve kendi faaliyet alanınızla ilgili daha etkili SEO Teknikleri bulmanızda da fayda olacaktır. Başlıkta sayıların kullanılması internet kullanıcıların ilk etapta ilgilerini çeken unsurlardandır. Biz insanlar, çok fazla bilgi içeren yazıların arasında sonuca kesin ulaştıracak, dikkatini çekip net bir veri ile güven verecek başlık ve içerik aramaktayız. Böyle olunca da “kişisel gelişim için 100 ipucu”, “3 günlük diyet listesi” tarzında daha net, spesifik başlıklı linklere yönelme eğiliminde olmaktayız. Bu tarz başlık etiketi kullanarak sitenizin trafiğini arttırmanız mümkün olacaktır.

     Başlık Etiketlerinizi Optimize Ederek SEO Uyumunuzu Sağlayın

     

     başlık etiketi, başlık etiketi ipuçları, başlık etiketi taktikleri, etkili title oluşturma, seo title nasıl yazılır, seo title optimizasyonu
    Başlık Etiketi (Title Tag) için yapılan düzenlemelerle sitenizin trafiğini arttırabilir ve dolayısıyla SEO açısından arama motoru sonuçlarındaki sıralamanızı da yükseltebilirsiniz.

     

    SEO puanınızı arttırmak adına başlık etiketlerinde sayıları kullanmanız gibi tarihlerden de yararlanabilirsiniz. “2018 filmleri” tarzında oluşturacağınız bir başlık etiketi de dikkat çekici ve belirleyici olacaktır. Tarihsel bir sıralama söz konusu olduğu için ziyaretçilerin güncel anlamda bilgi aramalarında da tercih sebebi olacaktır. Gelelim başlık etiketlerinin uzunluğuna. “düz taban kemer tokalı rugan ayakkabı ve fiyatları” gibi uzun ve neredeyse tüm anahtar kelimelerin tek bir başlık altında toplandığı etiket etkili olamayacağı gibi sitenizin sıralamasını ve trafiğini de olumsuz etkileyebilir. Bu kadar uzun başlık etiketlerinin seçiminde karşılaşılan sonucun altında aslında internet kullanıcıların bu tarz uzun yazıları okumaktan sıkıldığı için tıklamadıkları ve arama motorlarının da asıl konunun, odak noktasının ne olduğunu bulamaması yatmaktadır. Başlık etiketlerini anlamlı olacak şekilde ne kadar kısa ve net tutarsanız başarınız da o derecede artacaktır. Başlık etiketinde 50 ila 60 karakter kullanmanız ideal olacaktır.

    Başlık etiketini etkili kullanabileceğiniz diğer yöntemlerden birsi de eş anlamlı kelimeleri kullanarak birçok farklı kelime ile aratıldığında da çıkmanızı sağlamaktır. Örnek olarak “ucuz otobüs bileti” ile sıralamanızı yükseltmeyi istiyorsunuz, o zaman “ucuz ve indirimli otobüs biletleri, en uygun otobüs rezervasyonu” tarzında başlık etiketleri seçmeniz SEO puanınızı olumlu etkileyecektir. Başlık etiketinde kullanacağınız odak kelimelerinize benzer, eş anlamlı kelimeler bulmak istediğinizde, SEMrush, Google Search Console ve Keyword Explorer gibi anahtar kelime araçlarını kullanarak farklı başlık etiketleri de üretebilirsiniz.

    Bahsedeceğimiz son yöntemler, hızlı ve net işlemler yapmamızı sağlayan harekete geçirici mesajlar (Call-to-action) olarak adlandırılan yöntemle birlikte soru cümlesi şeklinde oluşturulan başlık etiketi yöntemi olmaktadır. Harekete geçirici mesajlar sitenizin trafiğini gerçek anlamda arttırmaktadır. “İndir”, “İzle”, “Dinle”, “Ara”, “Bul”, “Satın al” gibi kelimeler başlık etiketinde kullanıldığı zaman internet kullanıcılarını harekete geçirici mesaj verilmekte ve söz konusu linke tıklanmaktadır. Son yöntemimizde başlık etiketinde soru cümlelerinin kullanılmasıdır. Başlık etiketinde “SEO Uzmanı kimdir?” tarzında bir soru cümlesi kullandığınızda bir merak uyandıracağınız aşikârdır.

  • SEO – URL ve Title Description Optimizasyonu

    SEO – URL ve Title Description Optimizasyonu

    Site içi ve site dışı SEO açısından oldukça önem arz eden URL Optimizasyonu, Description Optimizasyonu ve Keywords Optimizasyonu konularının olması gereken hatlarını sizlere aktarmak istiyoruz. Sitenizin arama motoru sonuçlarında internet kullanıcılarının karşısına çıkan tanıtımınızın hem SEO optimizasyonu için hem de ziyaretçi bazlı olması açısından dikkat edilmesi gereken bölümleri oluşturmaktadır. Oluşturacağınız içerikleri doğru, etkili optimize etmeniz ve optimize ettiğiniz bölümlerin tüm sayfa ve içeriklere de entegre edilmesi gerekmektedir. Aşağıda bahsedeceğimiz detaylara göstereceğiniz özen ve hassasiyetle orantılı olarak arama motoru sıralamalarında o denli yükseliş göstereceksinizdir.

     

    • SEO URL Optimizasyonu

    Url yapılarının sonuna “.html” uzantısı olmak üzere açık kapalı bağlantılarının kullanımı konusunda ikilem yaşanmaktadır. Ancak SEO Uyumluluk konusundan bahsediyorsak, aslında cevabı nettir. Değişen algoritmaların ve arama motorlarının yaklaşımları değerlendirildiğinde, url yapılarını fazla uzatmamanız ve kapalı şekilde olması gerekmektedir. Url yapısı uzun olan bağlantılarınızı da mümkün olduğunca, url yapısını değiştirmeden kısaltabilirsiniz. Bir örnekle açıklamak gerekirse de firmalar çoğunlukla anahtar kelimelerini, ürün isimlerinin tamamını eklemektedirler. Bu da www.siteadi.com/urloptimizasyon….description/  şeklinde görülecektir. Bu yapı dikkate alınmamakta ancak yanlış oluşturulan bir yapıdır. Dolayısıyla Url Optimizasyonu söz konusuysa SEO açısından optimize edilerek açıklayıcılığı bozulmadan kısalttırılmalıdır.

     

    • SEO Title Optimizasyonu

    Arama sonuçlarında sitenizin görüntüsünden bahsederken, faaliyet gösterdiğiniz alanda hazırladığınız içeriğin doğru hedef kitleye doğru bir şekilde optimize edilmiş olması gerçek anlamda fark yaratmaktadır. Arama sonuçlarında karşınıza çıkan içeriklerin mavi işaretli başlıkları her zaman ilk önce dikkat çekmektedir. Neredeyse ziyaretçilerin tamamı mavi işaretli başlıkları tıklayarak sitelere gitmektedirler. Dolayısıyla başlık içeriğinin spam odaklı olmamasına dikkat ederek, ziyaretçilerin ilk etapta aramış olduğu konuya odaklı açıklayıcı düzgün cümlelerden oluşması gerekmektedir. SEO konusunda etkili olmasını istiyorsanız, slogan tarzında olabilecek cümleler seçebilirsiniz. Ve 65 karakterden uzun olmamasına özen gösterin.  Yoksa başlığın bir kısmı “…” şeklinde görünecektir ki bu da SEO kriterleri bazında hiç önerilmemektedir. Başlığın uzun tutulması kullanıcılar tarafından içeriklerin yeterli olmadığı inancından dolayı hoş karşılanmamaktadır.

     

    SEO Konusunda Sitenizin Başarılı Olmasını İstiyorsanız Gereken Özeni Göstermelisiniz

    seo description optimizasyonu, seo keywords optimizasyonu, seo title optimizasyonu, seo url optimizasyonu
    SEO Optimizasyonu için sitenizde oluşturduğunuz içeriklerin URL ve Title Description Optimizasyonu bölümlerine özen göstermeniz, başarılı bir ivme kazanmanıza neden olacaktır.
    • SEO Description Optimizasyonu

    Arama motoru sonuçlarında çıkan mavi işaretli başlıklarla oluşturulan içeriklerin description bölümü yani açıklama bölümü bir o kadar daha önemlidir. Ziyaretçilerin aradığı konuyla ilgili karşılarına çıkan sonuçlarda açıklama bölümü ne kadar açıklayıcı, konu odaklıysa o kadar sitenizi ziyaret etme olasılığı yükselecektir. SEO bazlı yapılan düzenlemede sadece arama motorlarının gözündeki değer değil, ziyaretçilerin gözündeki değer de değişecektir.  Ki bildiğiniz gibi ziyaretçilerin beğenisi arama motorlarının kriterlerinden birisini oluşturmaktadır. Bu da SEO konusunda başarınızı belirleyecektir.  İlgi alanınız, faaliyet alanınız dahilinde paylaştığınız içeriklerin açıklamalarında odak kelimenize, konunuza veya kampanya fırsatlarınıza dikkat çekecek bir yazı oluşturmanız gerekecektir. Bunun aksine, kopya ve uzun içerik barındıran açıklamalara yer verirseniz ziyaretçilerin sitenize girme oranı ciddi anlamda düşecektir.

    • SEO Keywords Optimizasyonu

    Son olarak bahsedeceğimiz konu da Keywords Optimizasyonu olmaktadır. Arama sonuçlarında çıkan sitenizin alanını SEO optimizasyonu kriterlerine göre düzenlerken, organik ve düzgün bir siteye sahip olmak adına gereken özeni göstermeniz şarttır.  Keywords dediğimiz yani hedeflediğiniz anahtar kelimeleri doğru ve etkili bir şekilde oluşturmalısınız.