Etiket: seo uyumlu içerik

  • SEO Uyumlu İçerik Nasıl Hazırlanır?

    SEO Uyumlu İçerik Nasıl Hazırlanır?

    İster bir blogunuz, ister uzman bir şekilde içerik üreten bir websiteniz, isterseniz  bir e-ticaret siteniz olsun, içeriklerinizi mutlaka SEO uyumlu hazırlamanız gerekir. Böylelikle emeklerinizin sonuçlarını çok daha hızlı almaya başlayacağınız gibi geliriniz veya website trafiğiniz de önemli oranda artacaktır.

    Anahtar Kelime Çalışması:

    Anahtar kelime çalışması, aslında stratejimizi nasıl belirlemememiz konusunda karar verdiğimiz alandır. Yani aşağıdaki soruya içeriğinizi oluşturma başlamadan önce kesinlikle yanıt vermelisiniz.

    Ben bu içeriği neden hazırlıyorum?

    İçerik oluşturmak için karar verdiğimizde hedefiniz rakipleriniz ile aynı olmasada sonuç aynıdır. Bazen özel bir ürün veya servisi direkt arayanları hedeflersiniz, bazen ise çok jenerik bir içerikle müşterilerinizi yani kullanıcıları websitenize çekip, asıl satmak istediklerinizi kullanıcıların karşısına farklı yollar ile çıkabilirsiniz. Bazen de rakiplerinizin hiç bulamadıkları alanlarda bir boşluk bulup oralara karşı saldırırırsınız.

    Peki Google’da hangi aramaların yapıldığını ve arama hacimlerini nasıl öğrenebiliriz?

    seo,seo uyumlu içerik,seo uyumlu içerik nasıl hazırlanır,seo uyumlu içerik için dikkat edilmesi gerekenler
    seo uyumlu içerik

     

    İçeriğiniz için belirlemiş olduğunuz anahtar kelime veya kelimelerin arama hacimlerini belirlemek için aşağıdaki 4 farklı yönteme başvurabilirsiniz.

     

    1. Google anahtar kelime planlayıcısı: Google anahtar kelime planlayıcısı aslında Google AdWords reklamları için kullanılan ancak SEO çalışmalarında da sizlere fayda sağlayabilcek bir araç. Fakat önemle belirtmek gerekir ise  eğer anahtar kelimeniz reklam verilmeye müsait bir kelime değilse, Google’ın bu harika aracı sizler için  yetersiz kalabilir.
    2. Google otomatik doldurma özelliği: Google arama kutusuna bir şeyler yazdığınızda, Google’ın otomatik olarak sunduğu önerileri görmeye başlamış oluyoruz. Aslında bunlar SEO çalışmaları için harika ipuçları. Burada çıkan kelimeleri de Google anahtar kelime planlayıcısından kontrol edip hacimlerinde inceleme sağlayabilirsiniz.
    3. Google benzer öneriler: Yine Google’da bir arama yaptıktan daha sonra sonuç sayfasının en altında 4-5 adet öneri bizlere sunulur. Buradaki sonuçladan yardım alarak anahtar kelime stratejimizi belirleyebiliriz.
    4. Ubersuggest: Harika bir anahtar kelime planlayıcısı olan ubersuggest sayesinde, gündemde olan olan anahtar kelime seçeneklerini detaylı bir şekilde analiz etme şansına sahipsiniz.

    Özgün ve Kaliteli İçerik:

    Özgün içerikten kasıt, içeriğinizin kopya içerik olmaması, yani internette bu yazının ilk sizin tarafınızdan yayınlanması

    mla hataları ile dolu veya birbirini desteklemeyen cümlelerin bir araya gelmesi, kaliteli içerik kavramını altüst edecektir. Ayrıca herkes tarafından anlatılan bir içeriğin sizin tarafınızdan farklı cümleler ile anlatılması da SEO uyumlu içerik önünde bir engeldir

    İçeriğinizin Fiziksel Görüntüsü:

    Bir kullanıcı web sitenizde yayınladığınız bir sayfaya giriş yaptıktan sonra eğer sayfadan veya içerikten irite olursa, işler hiç de istediğiniz gibi gitmeyecektir. Peki bu anlattığım konunun SEO ile bir ilgisi var mı?

    Google, kullanıcıların sayfanın  içinde geçirdikleri zamanı, ortalama gezilen sayfa sayısını ve hemen çıkma oranını takip edebilmekte ve bu sonuçları arama motoru sonuçlarına yansıtmaktadır. Dolayısıyla kullanıcıları irete etmeden, onları uzun süre sayfamızda tutmamız gerekmektedir. Ama nasıl?

    Gerek ürün sayfanız, gerek kategorileriniz gerekse makalelerinizin görüntüsüne oldukça önem göstermelisiniz. İçeriklerinizde olduğunda fazla paragraf kullanmak, yazı tipine, yazı büyüklüğüne, görsellerin bulduğu alanlara, içeriğin uzunluğuna dikkat etmek, içeriğinizin fiziksel durumunu direk etkileyeceği gibi sayfalarınızın arama motorlarındaki sıralamasını da değişim sağlayacaktır.

     

  • SEO Uyumlu İçerik Hazırlamak

    SEO Uyumlu İçerik Hazırlamak

    Anahtar Kelime Fazlalığı:

    SEO uyumlu içerik olarak en çok dikkat etmeniz gereken konuların başında anahtar kelime kullanım çokluğu gelmektedir çünkü hatalı bir çalışma ile içeriğiniz spam olarak  düşebilir.

    Anahtar kelime çokluğu yani daha anlaşılır bir açıklama ile anlatmak gerekirse  anahtar kelimelerinizi içeriklerinizde kaç defa kullanmanız gerektiği konusu her zaman tartışmaya açık bir konu olmuştur ancak neyin yapılmaması gerektiği oldukça nettir.

    Örnek vericek olursak 250 kelimeden oluşan bir içerik oluşturdunuz ve anahtar kelimenizi bu içerikte 25-30 defa geçirdiniz. Yine kendinizi Google yerine koysanız iyi olur. Yani böyle bir içeriğin kaliteli olma ihtimali ne kadar? Tabi ki yok! Peki  bu konuda ne yapmak lazım?

    İçeriğinizin kalitesinnde bir değişiklik sağlamayacak bir şekilde bir anahtar kullanımından yana tercihinizi sağlayabililirsiniz.Ayrıca anahtar kelime çalışmasından çıkan Google’ın önerilerini de içeriğinizde geçirmeniz sizlere fayda sağlamış olacaktır. İçeriklerinizde her ne kadar anahtar kelimenizin uzun kuyruklu şekillerini geçirirseniz, Google yazınızı ilgili kelime ile o kadar ilişkilendirme sağlayacaktır.

    Ayrıca anahtar kelimenizi mutlaka Başlık, H1 ve görsel alt etiketinde geçirin. Yazınız anahtar kelimenizde oldukça güçlü bir duruma gelecektir.

     SEO, SEO Uyumlu İçerik, SEO Uyumlu İçerik Hazırlamak
    SEO Uyumlu İçerik Hazırlamak

     Başlık (Title) ve Meta Açıklamaları

    Maalesef sadece yukarıda anlattıklarımız SEO açısından güçlü içerikler için yeterli olmamaktadır. Birazda  olsa teknik bir şeyler de yapmak gerekecek.

    Başlık ve meta açıklamaları (özellikle başlık), site içi optimizasyon açısından çok önem taşır  ve arama motoru sonuçlarını net olarak  etkileyen konulardan sadece bir tanesidir.

     Site içi linkleme

    Sabredin son maddeye geldik. Sizi biraz yorduk ama inanın bu yazdıklarımız organik sonuçlarda yer almak isteyenlerin kesinlikle uygulaması gereken konulardır.

    Site içi linkleme yine SEO uyumlu makale oluşturmak için olmazsa olmaz bir özellik var. Yapmanız gereken çok basit, hemen sizler için paylaşalım.

    Daha önce yazdığınız bir içerikten, yeni hazırladığınız içeriğe hemen bir link atmalısınız. Fakat linki anahtar kelimeden atmayı unutmamalısınız Hatta eğer yeni hazırladığınız içerik sizin için normalden çok daha değerliyse  en çok ziyaret edilen içeriklerinizden bu sayfaya link çıkma da yararı var. Eğer yeni anahtar kelimenize çıkacağınız iç linki, geçmiş içeriklerinizden bulamıyorsanız, eskileri biraz güncellemenin zamanı geldiğini anlamalısınız. Birkaç yazınızın içerisine yeni anahtar kelimenizi yerleştirmeniz, sizlerin zannettiğinden çok daha büyük bir etki yaratabilir.