Google her yıl trilyonlarca arama yapıyor ve bu sorguların% 15’i Google tarafından daha önce hiç görülmedi.
Bugün Google, kullanıcılar tarafından günlük olarak yapılan Google aramalarının yüzde 15’inin daha önce hiç görülmediğini doğruladı . Google bunu 2013’te geri söyledi ve şimdi Google’ın bu sabah Proje Baykuş’u açıkladığı şekliyle bu ölçümü yeniden düzenledi .
Google şunu yazdı:
google arama sonuçları
Google’da her yıl trilyonlarca arama var. Aslında, her gün gördüğümüz aramaların yüzde 15’i yeni – bu, insanlara sorgularına en iyi yanıtları geniş bir çeşitlilikte meşru kaynaklardan sunmak için yapmamız gereken her zaman daha fazla şey olduğu anlamına geliyor. Arama sonuçlarımız hiçbir zaman mükemmel olmamakla birlikte, güveninizi korumak ve ürünlerimizin herkes için faydalı olmaya devam etmesini sağlamak için her zaman olduğu gibi kararlıyız.
Geçen yıl, Google bize yılda 2 trilyondan fazla arama yaptıklarını söyledi . 2012’de Google yılda 1.2 trilyon arama yaptıklarını iddia etti. Google, bugün Google’da her yıl yapılan aramaların “trilyonlarca” yapıldığını söyleyerek daha belirgin bir rakam vermedi.
Google, Google’ın gördüğü sorguların yüzde 15’inin yepyeni olduğunu belirtti ve bu nedenle aramanın genel olarak zor olduğunu belirtti. 2007’de bu rakam yüzde 20 ila 25’e yakındı..
Büyük bir sistem kuruyor ve bir heyecan ile web sitenizi açıyorsunuz. Tasarım, içerik, SEOher çalışmayı sağlıyorsunuz. Çalışmalarınızın bir an önce hızlı bir şekilde duyurulması ve kalabalık kitlelere ulaşabilmek için sosyal medya hesabınızı da açmayı tamamlıyorsunuz. Fakat bir şeyler ters gidiyor veya sosyal medyada nasıl bir strateji izleyeceğinizi bilmiyorsanız bu yazı sizlere rehber olacak.Sosyal Medya ve SEO İlişkisi
Sosyal Medyanın SEO’ya Katkısı Nedir?
Günümüzde kullanıcı sayıları milyarların üzerinde sosyal medya platformları, kullanıcı kitlesini gün geçtikçe büyütmeye devam ediyor. Başta Facebook olmak üzere, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest gibi sosyal medya mecralarında her saniye yeni bir gönderi paylaşılıyor ve bu gönderiler kullanıcıların takipçileri tarafından beğeniliyor, yorum yapılıyor vs. yani kullanıcılar sosyal medya platformlarında aktif olarak rol alıyor. İşte tam da bu anda aklımıza bu kullanıcıları sitemizin SEO’su için nasıl kullanabiliriz?
Öncelikle bilmeni gereken şey, hedef kitleniz ile aynı platformda bulunduğunuz ve bunun ne kadar önemli bir fırsat olmasıdır. Sosyal medya hesaplarının etkili bir biçimde kullanılması, başta marka bilinirliğini arttırmak ve organik ziyaretçiler kazanmak gibi birçok önemli katkı sağlamaktadır.
“SEO” (Search Engine Optimization), kısaltılmış şeklidir. Arama motorları SEO işlemleri ile web sitelerini daha kolay bir şekilde taraması için yapılan teknik kriter düzenleme işlemidir. (Search Engine Optimization) Türkçe de Arama motoru optimizasyonu olarak adlandırırlır.
SEO, bir web sitesi hakkında arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmaları olarak açıklayabiliriz. Arama motoru optimizasyonu yani SEO ile amaç web sitesinin değerini artırarak arama motorunda daha üst sıralara çıkması ve bu sebepten dolayı ise site ziyaretçi sayısının arttırılmasına denilir.
SEO Açılımı Nedir?
izmir Seo, Seo Ajansı, Seo danışmanı, Seo danışmanlığı, Seo firması, Seo uzmanı
SEO’nun açılımı: Search Engine Optimization. İngilizce kelimelerin kısaltılması olan SEO’nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu olarak açıklanır. SEO’nun kısa ve kesin olarak tanımını yapmak gerekirse, web sitelerinin Google arama motorunda yükselmesi, doğal olarak trafik artışı sağlaması için yapılan çalışmalara verilen isimdir.
SEO Nasıl Yapılır ?
Google da üst sıralarda listelenmek en iyi reklam türüdür. Fakat üst sıralarda listelenmek aslında reklam yapmakla mümkün olur. Kısaca açıklayacak olursak sitenizi popüler ve güncel hale getirmek için yapmış olduğunuz bütün tanıtım ve reklamların sonucu olarak sitenizin üst sıralara yükselmesi sağlanmaktadır.
Google, bir sitenin popüler olmaya başladığını, ziyaretçi sayısının düzenli artışından ve site hakkında yapılan link ve bilgilendirme paylaşımlarından anlamaktadır. Bu paylaşımların kanalları ve sayısı arttıkça popülarite daha doğal ve sağlam bir yapı ile eşleşmektedir.
Bir sitenin popülaritesi, açıldığı andan itibaren dikkate alınarak gelişimi değerlendirilir ve arama motoru sonuçlarına direkt olarak yansıtılır.
İster bir blogunuz, ister uzman bir şekilde içerik üreten bir websiteniz, isterseniz bir e-ticaret siteniz olsun, içeriklerinizi mutlaka SEO uyumlu hazırlamanız gerekir. Böylelikle emeklerinizin sonuçlarını çok daha hızlı almaya başlayacağınız gibi geliriniz veya website trafiğiniz de önemli oranda artacaktır.
Anahtar Kelime Çalışması:
Anahtar kelime çalışması, aslında stratejimizi nasıl belirlemememiz konusunda karar verdiğimiz alandır. Yani aşağıdaki soruya içeriğinizi oluşturma başlamadan önce kesinlikle yanıt vermelisiniz.
Ben bu içeriği neden hazırlıyorum?
İçerik oluşturmak için karar verdiğimizde hedefiniz rakipleriniz ile aynı olmasada sonuç aynıdır. Bazen özel bir ürün veya servisi direkt arayanları hedeflersiniz, bazen ise çok jenerik bir içerikle müşterilerinizi yani kullanıcıları websitenize çekip, asıl satmak istediklerinizi kullanıcıların karşısına farklı yollar ile çıkabilirsiniz. Bazen de rakiplerinizin hiç bulamadıkları alanlarda bir boşluk bulup oralara karşı saldırırırsınız.
Peki Google’da hangi aramaların yapıldığını ve arama hacimlerini nasıl öğrenebiliriz?
seo uyumlu içerik
İçeriğiniz için belirlemiş olduğunuz anahtar kelime veya kelimelerin arama hacimlerini belirlemek için aşağıdaki 4 farklı yönteme başvurabilirsiniz.
Google anahtar kelime planlayıcısı: Google anahtar kelime planlayıcısı aslında Google AdWords reklamları için kullanılan ancak SEOçalışmalarında da sizlere fayda sağlayabilcek bir araç. Fakat önemle belirtmek gerekir ise eğer anahtar kelimeniz reklam verilmeye müsait bir kelime değilse, Google’ın bu harika aracı sizler için yetersiz kalabilir.
Google otomatik doldurma özelliği: Google arama kutusuna bir şeyler yazdığınızda, Google’ın otomatik olarak sunduğu önerileri görmeye başlamış oluyoruz. Aslında bunlar SEOçalışmaları için harika ipuçları. Burada çıkan kelimeleri de Google anahtar kelime planlayıcısından kontrol edip hacimlerinde inceleme sağlayabilirsiniz.
Google benzer öneriler: Yine Google’da bir arama yaptıktan daha sonra sonuç sayfasının en altında 4-5 adet öneri bizlere sunulur. Buradaki sonuçladan yardım alarak anahtar kelime stratejimizi belirleyebiliriz.
Ubersuggest: Harika bir anahtar kelime planlayıcısı olan ubersuggest sayesinde, gündemde olan olan anahtar kelime seçeneklerini detaylı bir şekilde analiz etme şansına sahipsiniz.
Özgün ve Kaliteli İçerik:
Özgün içerikten kasıt, içeriğinizin kopya içerik olmaması, yani internette bu yazının ilk sizin tarafınızdan yayınlanması
mla hataları ile dolu veya birbirini desteklemeyen cümlelerin bir araya gelmesi, kaliteli içerik kavramını altüst edecektir. Ayrıca herkes tarafından anlatılan bir içeriğin sizin tarafınızdan farklı cümleler ile anlatılması da SEO uyumlu içerik önünde bir engeldir
İçeriğinizin Fiziksel Görüntüsü:
Bir kullanıcı web sitenizde yayınladığınız bir sayfaya giriş yaptıktan sonra eğer sayfadan veya içerikten irite olursa, işler hiç de istediğiniz gibi gitmeyecektir. Peki bu anlattığım konunun SEOile bir ilgisi var mı?
Google, kullanıcıların sayfanın içinde geçirdikleri zamanı, ortalama gezilen sayfa sayısını ve hemen çıkma oranını takip edebilmekte ve bu sonuçları arama motoru sonuçlarına yansıtmaktadır. Dolayısıyla kullanıcıları irete etmeden, onları uzun süre sayfamızda tutmamız gerekmektedir. Ama nasıl?
Gerek ürün sayfanız, gerek kategorileriniz gerekse makalelerinizin görüntüsüne oldukça önem göstermelisiniz. İçeriklerinizde olduğunda fazla paragraf kullanmak, yazı tipine, yazı büyüklüğüne, görsellerin bulduğu alanlara, içeriğin uzunluğuna dikkat etmek, içeriğinizin fiziksel durumunu direk etkileyeceği gibi sayfalarınızın arama motorlarındaki sıralamasını da değişim sağlayacaktır.
SEO uyumlu içerik olarak en çok dikkat etmeniz gereken konuların başında anahtar kelime kullanım çokluğu gelmektedir çünkü hatalı bir çalışma ile içeriğiniz spam olarak düşebilir.
Anahtar kelime çokluğu yani daha anlaşılır bir açıklama ile anlatmak gerekirse anahtar kelimelerinizi içeriklerinizde kaç defa kullanmanız gerektiği konusu her zaman tartışmaya açık bir konu olmuştur ancak neyin yapılmaması gerektiği oldukça nettir.
Örnek vericek olursak 250 kelimeden oluşan bir içerik oluşturdunuz ve anahtar kelimenizi bu içerikte 25-30 defa geçirdiniz. Yine kendinizi Google yerine koysanız iyi olur. Yani böyle bir içeriğin kaliteli olma ihtimali ne kadar? Tabi ki yok! Peki bu konuda ne yapmak lazım?
İçeriğinizin kalitesinnde bir değişiklik sağlamayacak bir şekilde bir anahtar kullanımından yana tercihinizi sağlayabililirsiniz.Ayrıca anahtar kelime çalışmasından çıkan Google’ın önerilerini de içeriğinizde geçirmeniz sizlere fayda sağlamış olacaktır. İçeriklerinizde her ne kadar anahtar kelimenizin uzun kuyruklu şekillerini geçirirseniz, Google yazınızı ilgili kelime ile o kadar ilişkilendirme sağlayacaktır.
Ayrıca anahtar kelimenizi mutlaka Başlık, H1 ve görsel alt etiketinde geçirin. Yazınız anahtar kelimenizde oldukça güçlü bir duruma gelecektir.
SEO Uyumlu İçerik Hazırlamak
Başlık (Title) ve Meta Açıklamaları
Maalesef sadece yukarıda anlattıklarımız SEOaçısından güçlü içerikler için yeterli olmamaktadır. Birazda olsa teknik bir şeyler de yapmak gerekecek.
Başlık ve meta açıklamaları (özellikle başlık), site içi optimizasyon açısından çok önem taşır ve arama motoru sonuçlarını net olarak etkileyen konulardan sadece bir tanesidir.
Site içi linkleme
Sabredin son maddeye geldik. Sizi biraz yorduk ama inanın bu yazdıklarımız organik sonuçlarda yer almak isteyenlerin kesinlikle uygulaması gereken konulardır.
Site içi linkleme yine SEOuyumlu makale oluşturmak için olmazsa olmaz bir özellik var. Yapmanız gereken çok basit, hemen sizler için paylaşalım.
Daha önce yazdığınız bir içerikten, yeni hazırladığınız içeriğe hemen bir link atmalısınız. Fakat linki anahtar kelimeden atmayı unutmamalısınız Hatta eğer yeni hazırladığınız içerik sizin için normalden çok daha değerliyse en çok ziyaret edilen içeriklerinizden bu sayfaya link çıkma da yararı var. Eğer yeni anahtar kelimenize çıkacağınız iç linki, geçmiş içeriklerinizden bulamıyorsanız, eskileri biraz güncellemenin zamanı geldiğini anlamalısınız. Birkaç yazınızın içerisine yeni anahtar kelimenizi yerleştirmeniz, sizlerin zannettiğinden çok daha büyük bir etki yaratabilir.
SEO Makale sayısıyla düz ve doğru orantıda artmış olan bir veri elde edilmiştir.Makalelerin sayısı, niteliği, özgünlüğü ve kullanıcı odaklı sağladığı fayda SEO için en önemli kriter olarak değerlendirme sağlanıyor.
Sosyal medyanın günümüzde oldukça gelişmesiyle , SEO’nun değeri gün geçtikçe yavaş yavaş azalırken Google’ın yapmış olduğu son hamle ile SEO ve sosyal medya hala çekişmesini devam ettirmektedir en azından durum Google için durum hala bu şekilde devam ediyor. Büyük kurumların stratejileri ziyaretçiyi paralı reklamlar veya arama motorlarından bulmak daha sonra sosyal medya yardımı ile müşteriyi takipçi haline getirmeye çalışmaktadır. Bu sebepten dolayı SEO, oldukça önem göstermemiz gereken bir konu, önümüzde ki yıllarda da bu böyle devam edecek. Google’ın son güncellemesinden önce en kaliteli backlinkleri alan , Google’da en yüksekte duruyordu. Google Panda güncellemesinden sonra içerikler neredeyse backlinktendaha değerli bir durum haline geldi.Bu yazıda SEO uyumlu makalenin nasıl yazıldığını örnekleri ile sizlere açıklamaya çalışacağız.
Not: Bir websitesine ve makaleye başlamadan önce kesinlikle bir kelime analizi yapmalıyız, doğru anahtar kelime tespit etmeli ve bu anahtar kelime üzerine bir çalışma gerçekleştirmiş olmalıyız.
SEO uyumlu makale örneği
Seo Uyumlu Makale Örneği
Mesela aşağıdaki maddelerden biride bu şekildedir:” İçerik minimum 300 sözcük olmalıdır.” Google oldukça kapsamlı araştırmalar sonucunda sizlere yararlı bir makalenin en az 300 kelime olabileceğini hesaplamış ya da bir ziyaretçi, sitede 3 dakikadan az kalıyorsa Google’ın düşüncesine göre “ Ziyaretçi bu siteden yararlanamamıştır “ oluyor. O yüzden bu konuda ilk dikkat etmeniz gerekenlerden biri okunabilirliği sağlamak yani makalenin gerçekten fayda sağlamasıdır.
Bu araç, hiç zorluk yaşamadan ve son derece hızlı bir şekilde sitenizde derinlemesine bir inceleme yapmanıza imkan sağlıyor. Aracı kullanmak için tek yapmanız gereken araca sitenizin eksiksiz URL’sini girmek. Bu adımın ardından kısa süre içinde aracımız sitenizin A’dan Z’ye eksiksiz bir raporunu size sunacaktır.
Ücretsiz analiz aracımız, girilen URL’nizin site içi yapılandırmasını incelemektedir. Bunun yanında domain analizi ve sayfa hız kontrolleri gibi sonuçları görerek sitenizde düzenlemeler sağlayabilirsiniz
Özellikle büyük e-ticaret sitelerinin optimizasyon projelerini yönetmek, en sık karşılaştığımız görevlerden birisi. Site-içi SEO operasyonlarından sorumlu bir ekibi yönetiyor olmak ve bu şekilde siteler üzerinde iyileştirmeler yapmak ciddi bir emek gerektirmektedir. Tabiki bu süreçte, her zaman olduğu gibi insan faktörünü azaltabilmek için yaratılmış harika alternatiflerden yararlanmak mümkün.
Arama motoru optimizasyonu olan seo sitenizin daha iyi ve kaliteli olduğunu göstermeniz için etkili olmasıdır. Seo analiz de bu konuda sizlere daha detaylı olarak bilgi almanız konusunda yardımcı olmayı sağlayan bir alternatiftir. Bunu yaparken sitenizin arama motorunda ne kadar etkisi olduğunu da gözlemleyebilirsiniz.
Seo analiz işlemlerini yapmak istediğinizde sisteme giriş yaparak bu şekilde gerekli bilgileri sisteme giriş yaptıktan sonra problem yaşamadan kolayca sonuç alabilirsiniz. Alacağınız sonuçlar sitenizin arama motorunda durumunun ne durumda olduğunu, ne kadar iyi olduğunu ve üst sıralarda olup olmadığını göstermektedir.
SEO Analiz Aracı Nedir
Yaşantımızda google gibi sayısı oldukça fazla farklı arama motorunda sitelere ulaşım sağlandığı için bu konuda sizlerde sitenizin durumunu öğrenmek istediğinizde seo analiz işlemlerini yapmanız yeterlilik sağlayacaktır.
SEO Son zamanlarda dijital pazarlama denildiğinde sık olarak karşımıza çıkmış olan bu üç harfli kısaltma, küçük büyük birden fazla işletmenin pazarlama planının değerli bir parçası olmuştur. Fakat iş dünyası bakımından çok da etkili bir şekilde kullanıldığı, değerinin bilindiği söylenemez. Ama SEO, etkili arama sayfaları ve içerik yönetimiyle beraber, kurumların sitesine kaliteli kullanıcıları çekebilecek, sürdürülebilir bir pazarlama aracıdır. Üstelik pazarlama alanındaki olan son araştırmalara göre, televizyon ve basılı medya gibi geleneksel pazarlama araçlarından çok daha fazla bir yatırım getirisine sahip bir araç olmuştur.
Yine de altını çizmekte yarar var. SEO, işinizi daha görünür kılabilir ve markalaşmanızı hızlandırıp sitenize trafik çekebilirsiniz. Yatırım getirisini yükseltirken, tüketici psikolojisi ve davranışlarına dair fikir de sağlanabilir.
Neden seo analizi yaptırmalısınız ?
Eğer siteniz google güncelleme ve algoritmalardan etkilenmiş sonuç olarak ta sıralama kaybı yaşamış ise yol haritanızı belirlemenize yarar sağlar
Sayfanız ister filtreye girmiş olun, ister her hangi bir algoritma sonucu ceza almış olun bunlar net bir şekilde ortaya koyulur.
Bir filtreye takılmış olmasanız bile olsanız rakip sitelerin aldığı bağlantılar ve içerikleri analiz edildiğinden rakip firmaların internet sitelerinden bir adım önde olacak şekilde çalışmalar yapabilmenizi sağlar.
neden seo analizi yaptırmalıyız
Böylece sitenize daha çok ziyaretçi çekmiş olursunuz.
Sosyal medya hesapları arasında en etkili ve mantıklı bir şekilde yararlanma sağlayabileceğiniz, sosyal medyanın SEO’ya etkileri, sosyal medya kullanıcıları, sosyal medyanın önemi gibi sorulara cevap aranan teknikler ve uygulamaları sizler için inceleyip düzenleme sağladık..
Sosyal Medya ve Kullanıcılar
Sosyal medya kullanıcı olarak 3 gruba ayrılmaktadır , topluluk – gruplar, bireysel kullanıcılar ve şirketler olarak
Türkiye’de sosyal medya kullanıcılarının çoğunluğu genelde vakit geçirme olarak kullanım sağlamaktadır.
İlgisini çeken yazı ve fotoğrafları paylaşır ve takip ederler.
Gruplara ve topluluklara katılmayı severler.
Ücretsiz uygulamalar onlar için vazgeçilmezdir.
Sosyal Medya ve seo
Sosyal Medya ve Şirketler
Şirketlerin yeni pazarlama hedeflerinde sosyal medyanın payı yükseldi.
Şirketler genelde sosyal medyayı ajanslar veya sosyal medya uzmanları ile birlikte yürütmektedir
Bir çok kurumsal şirketin sosyal medya aracılığı ile ciddi satış başarıları var.
Başarılı satışların yanında, hizmet konusunda sıkıntı yaşatan şirketlerde sosyal medya kullanıcıları tarafından anında yorum, eleştiri vb. olaylarla fişlenip nasibini alıyorlar.
Şirketlerin yol haritalarını iyi belirlemeleri, satışa yönlendirecek sayfalarını ve uygulamalarını çok kaliteli şekilde hazırlamaları gerekiyor, kullanıcı satışa yönelirken 5 saniyelik karar mekanizmasından geçer, ilk 5 ile 10 saniye çok önemlidir.
İşletmeniz veya siteniz hakkındaki gelişmelerden takipçilerinizi sizden haberdar olması için takipçileriniz üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır. Ürettiğiniz blog içeriklerini mutlaka sosyal medya hesaplarınızda düzenli ve güncel oalrak paylaşmalısınız.
Yaşantımızda kullanıcı sayıları milyarları aşan sosyal medya mecraları, kullanıcı kitlesini her geçen gün büyütmeye devam etmektedir. Başta Facebook olmak üzere, Twitter, Instagram, Linkedın gibi sosyal medya mecraları her geçen salisede yeni bir tane gönderi paylaşılıyor ve bu gönderiler beğeniliyor, yorum yapılıyor yani kullanıcılar sosyal medyalarda aktif olarak rol sağlıyor.
Uluslararası SEO, doğru bir şekilde yapıldığında küçük işletmelerin bile büyük kazanımlar elde etmiş olduğu çok değerli bir yatırıma dönüşmüş durumda..
Güzel haber şu ki, Google’da kısa bir araştırma yaparak konu hakkında yazılmış yüzlerce veriye erişim sağlayabiliriz. Kötü haber şu ki, bu kaynakların büyük bir bölümü güncelliğini yitirmiş durumda ve sizi kolaylıkla hatalı uygulamalar yapmaya yönlendirebilirler. Uluslararası SEO ile ilgili günümüğüzde en geçerli uygulamaları bu konu ile ilgisi olanlara paylaşalım istedik.
Web sitenizin belirli bir coğrafi bölge veya yabancı bir dil açısından potansiyelini anlamak için uygulayabileceğiniz çeşitli testler olduğunu söyleyebiliriz. Mevcut sitenizin aynısını farklı bir dile çevirerek yayınlamak ve sonrasında herhangi bir iyileştirme yapmaksızın öylece kendi haline bırakmak başarı getirmeyecektir. Hedeflerinizi net şekilde belirlemeli ve çeşitli analizler yapmalısınız. Bu açıdan aşağıda sizler için oluşturduğumuz Uluslararası SEO kontrol listesini gözden geçirebilirsiniz.
Uluslararası SEO
Uluslararası SEO ile Diğer Uygulamaların Farkı Nedir?
Bir SEO projesinin içinde uluslararası hedeflemeniz yok ise , normal bir SEO olarak ele alınabilir. Fakat işin içine Uluslararası SEO giriyorsa, artık bu proje ayrı bir başlık altında değerlendirmeliyiz. Farklı dil veya dillere hizmet etmesi planlanan bir Web sitesinin işlevselliği, Uluslararası SEO için ne kadar etkili planlama yapıldığına göre değişiklik gösterebilir. Tahmin edebileceğiniz gibi iyi planlama her zaman sizlere iyi sonuçlar sağlayacaktır.