Etiket: seo

  • Keyword Optimizer Ne İşe Yarar?

    Keyword Optimizer Ne İşe Yarar?

     

    Keyword Optimizer Ne İşe Yarar?

    İçerik ya da yazı oluştururken, tüm arama motorlarının ve internet kullanıcılarının daha fazla ilgisini çekmek adına en çok kullanılan anahtar kelimeler kullanılıyor. SEO adına en etkili sunum nasıl olacaksa ona ağırlık verilirken, bazen de anahtar kelimelerin vurgulanması gözden kaçmaktadır. Bunun önüne geçmek adına wordpress tabanlı siteler için güzel bir eklentisi olan Keyword Optimizer devreye giriyor. Bunu Site içi SEO optimizasyonu çalışmalarını güçlendirmek adına yapıldığını düşünebilirsiniz.

    WordPress’i tercih ederek site kuran kişiler için ideal olan Keyword Optimizer eklentisi ile belirttiğiniz sayıdaki anahtar kelimelerinizi kalın, italik ve altı çizili olmak üzere 3 farklı şekilde oluşturabilirsiniz. Oluşturmuş olduğunuz anahtar kelimeleriniz, böylece, yazılarınız ve içeriklerinizle beraber tüm sayfalarınızda da vurgulanarak ortaya çıkmış olacaktır ki SEO çalışmanıza etkisini tahmin edebilirsiniz. Arama motorlarının bahsedilen konularla ilgili esas olan anahtar kelimeleri vurgulanmış, algıda fark yaratan şekilde gördüğü zaman, söz konusu siteyi olumlu yönde değerlendirecektir. Sadece arama motorları mı? Tabii hayır. İnternet kullanıcıları olarak bizlerin de algılarını etkileyen vurgulu, kalın, italik ya da altı çizili kelimelerin olduğu siteler daha fazla dikkatimizi çekiyor. En son haliyle Keyword Optimizer güncellenmiş haliyle anahtar kelimelerinizi kırmızı ve mavi renkli ayarlamanız da mümkün hale gelmiştir.

     

     Keyword Optimizer Kurulumu

     

    altı çizili, italik, kalın, keyword, keyword optimizer, seo optimizasyonu, seo
    Keyword Optimizer eklentisi ile belirttiğiniz sayıdaki anahtar kelimelerinizi kalın, italik ve altı çizili olmak üzere 3 farklı şekilde oluşturabilirsiniz.

     

    Söz konusu Keyword Optimizer eklentisini indidikten sonra, WinRAR programı ile içinde bulunan  klasör RAR’dan çıkarılır. Çıkarılan klasör, herhangi bir FTP yöneticisi ile siteye bağlanarak wp-content/plugins/ dizinine gönderilir. Bu işlemden sonra Admin paneli aracılığıyla eklentiler sayfasına girilerek, eklenti aktifleştirilir. Eklenti ayarları için de Eklenti ayar sayfası açılır. Buradan istenilen anahtar kelimeler eklenebilir ve ayarları düzenleyebilirsiniz.

    Sizlerin de kolayca görebildiği gibi bahsettiğimiz Keyword Optimizer eklentisini kurmakta herhangi bir sorun yaşanmayacaktır. Bunun yanı sıra WordPress alt yapısıyla oluşturduğunuz sitenizin SEO çalışması için faydalı olacak bir uygulamayla gerek sitenizi ziyaret eden kişilerin, gerekse de tüm arama motoru botlarının fazlasıyla dikkatlerini çekmiş olacaksınız. Sahip olduğunuz temel anahtar kelimelerinizin bir tanesinin bile gözden kaçmasını istemiyor ve dikkat çekip SEO uyumluluğu için çalışıyorsanız bu eklenti tam size göre olacaktır.

  • Yorum Backlink

    Yorum Backlink

     

    Yorum Backlink

    Sitenizin etkileşiminin arttırılması, SEO optimizasyonu konusuna hizmet edilmesi adına backlink konusunun bir versiyonu olan Yorum Backlink yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğini sizlerle paylaşmak istiyoruz. Çoğu site sahibi, sitesine ziyaretçi çekip hit sayısını arttırmak için birçok yola başvurmaktadır. Başvurulan tekniklerin doğru uygulanıp uygulanmadığı takdir edersiniz ki önem taşımaktadır. Sonuçta SEO çalışmalarının etkili olup olmadığı anlaşılmakta ve yaptığınız çalışmaların boşuna gitme durumu da söz konusu olabilir. Birkaç detaya dikkat ederek, tüm SEO tekniklerinin doğru ve verimli uygulanması söz konusu olabilir. Dolayısıyla backlink ya da başka bir SEO tekniği sırf uygulamak için uygulanırsa zaten herkes bir yere kadar aynı şeyleri yaparak çalışmaktadırlar. Ama sonuç alamamaktadırlar.

    Yorum Backlink yaparken öncelikle ve her zaman sitenizin ilgi alanıyla örtüşen siteleri bulmanız gerekir. Hatta aynı paralelde bulunan sitelerin çok ziyaretçisi olmasına dikkat edin. Bu koşullar sağlandığında yazı ya da içeriklere yorum yazma kısmına gelebilirsiniz. Buraya kadar her şey normalken, yazdığınız yorumların niteliği, Yorum Backlink yapıp yapmadığınızı belirleyecektir. Hatta reklam kokan yorumlar, site yöneticileri tarafından onaylanmamaktadır.

    Yorum Backlink Yaparken Etkili Olmasına Dikkat Edin

     

    Backlink,  etkili yorum backlink,  yorum backlink, seo, seo optimizasyonu, seo teknikleri
    Yorum Backlink yaparken öncelikle ve her zaman sitenizin ilgi alanıyla örtüşen siteleri bulmanız gerekir. Hatta aynı paralelde bulunan sitelerin çok ziyaretçisi olmasına dikkat edin.

     

    Söz konusu bulduğunuz sitelerde yorum ile backlink oluşturmaya çalışırken, mümkün olduğunca doğru bilgileri girmeye özen gösterin. Yorum bölümünde yer alan site bölümüne sitenizi yazabilirsiniz. İsim ve mail bölümüne gerçek isim ve mailinizi yazmaya dikkat edin. Bilgileri doldurduktan sonra Yorum Backlink olarak yorum yaptığınız konuyla mümkün olduğunca alakalı bir yazı yazmanız gerekiyor. Samimi, doğal ve kesinlikle reklam içermeyen ya da reklam olduğu anlaşılmayan şekilde bir yorum yazmanız gerekmektedir. Yazdığınız yazının içeriğine ekstra bir durum olmadıkça tekrar sitenizin linkini eklemeyin. Anında yorumunuz silinecektir. Yasal olmayan yorumlara ya da sitelere karşı dikkatli olmanızda fayda var. Hatta Yorum Backlink yapacağınız sitelerin ban yemiş siteler olmadığından emin olmalısınız. Bahsettiğimiz tüm detaylara önem verdiğiniz sürece Yorum Backlink amacıyla yaptığınız yorumlar, backlink olarak sistemde yerini alacaktır. Ve sitenize doğal yollardan backlink çekmiş olacaksınız. Arama motoru botlarının da indexleyip destekleyeceği bir SEO çalışması yapmış oluyorsunuz.

  • Site Boyutlarına göre SEO Analizi

    Site Boyutlarına göre SEO Analizi

     

    Site Boyutlarına göre SEO Analizi

    Site boyutlarına göre SEO analizi yapıldığında küçük ve büyük sitelerin birbirine kıyasla avantajlı ve dezavantajlı olduğu durumlar bulunmaktadır. SEO açısından birçok kriterin devreye girdiği site boyutlarını değerlendirelim.

    Arama motorlarında küçük boyutlu sitelerin daha kısa sürede kendilerini gösterip yükselişe geçmeleri daha kolay olmaktadır. Bunu da site boyutlarının küçük olmasına bağlı olarak aldıkları fazla reklam ve link satışlarından elde ettikleri gelirlere borçlu olduklarını söyleyebiliriz. Bununla beraber güvenlik açıkları bulunduğu için sıkıntı yaşanabilmektedir. Bu açığı kapatabilmek için de site boyutunu yükseltmek gerekecektir. Küçük boyutlu sitelerin ziyaretçi kapasitelerinde de sorun yaşanabilmektedir. Belirli sayıda gelen ziyaretçilerin sayısında artış olmamaktadır. Tabi ki ziyaretçi sayısının azalması gibi bir durum olmayabilir ancak, büyük boyutlu sitelerin ziyaretçi sayılarında üst limit olmadığı için herhangi bir engel ile karşılaşmamaktadırlar.

    Gelelim büyük boyutlu sitelerin sahip olduğu bazı sıkıntılara, boyutu büyük olan sitenin gerekliliklerinden birisi düzenli ve sürekli yeni içerik girilmesidir. Ziyaretçilerin ilgisini sürekli canlı tutup, onları kaybetmemek uğrusuna kaliteli içeriklerin devamlı olarak güncellenmesi gerekecektir. Bunun avantaja dönüştüğü kısım ise, büyük boyutlu sitelerin içerik üretimi için gereken uygulamalar konusunda yeterli yapıya sahiptirler. Site boyutlarına göre SEO analizi kapsamında Google tarafından olumlu yönde değerlenecek ve ona göre kendine sıralamada yer bulacaktır.

     

    Site Boyutlarına göre SEO Analizi ile Hangisi Avantajlı?

     

    boyutlarına göre, sitelerin seo durumu, seo analizi, site boyutları, seo,
    Site boyutlarına göre SEO analizi yapıldığında küçük ve büyük sitelerin birbirine kıyasla avantajlı ve dezavantajlı olduğu durumlar bulunmaktadır.

    Küçük boyutlu siteler, Site boyutlarına göre SEO analizi yapılırsa, küçük boyutlu sitelerin satışı her zaman kolay olmaktadır. Sahip oldukları anahtar kelimelerle beraber daha uyumlu olabilecek backlinkler almaları olasıdır. Büyük boyutlu sitelerde ise bu durum ince bir çizgiyle ayrılmaktadır. O da, almak istedikleri backlinkler için sınırlı anahtar kelime etrafında dönmeleri gerekecek. Buna karşılık, büyük boyutlu siteler için de şöyle bir durum söz konusu; hedef anahtar kelimeniz dışında oluşturduğunuz içeriklerle de daha fazla ziyaretçiyi sitenize çekebilirsiniz.

    Sonuç olarak, web sitesi açarken ya da açtıktan sonra, amaçlarınız, sektörünüz doğrultusunda, küçük boyutlu siteyi mi yoksa büyük boyutlu siteyi mi tercih edeceksiniz ortaya çıkacaktır. Site boyutlarına göre SEO analizi konusunu avantaja dönüştürmek sizin elinizde.

     

  • Google Webmaster Araçları Ne İşe Yarar

    Google Webmaster Araçları Ne İşe Yarar

     

    Google Webmaster Araçları Ne İşe Yarar?

    Webmaster Araçları webmaster’lar için Google tarafından sunulan ücretsiz bir hizmettir. Google üzerinden sitenizin indexlenmesi ve sitenizdeki değişmesi, kontrol edilmesi gereken bölümler ya da düzeltilmesi gereken hatalar için güzel bir hizmet olarak kullanılmaktadır. Ayrıca sitenizle ilgili ziyaretçi – site performansı ile ilgili tüm etkileşimleri görüp oldukça verimli olacak şekilde analiz edebilirsiniz. Google Webmaster Araçları için bir Google hesabınızın olması yeterli olacaktır. Ve sayfanıza uzun sürmeyen bir işlemle kod ekleyerek de kullanmaya başlayabilirsiniz.

    Web sitesine sahip olan herkesin ister istemez bildiği ama halihazırda var olan alışkanlıkların dışına çıkmak istemeyen bazı webmasterlerın bile kullanmadığı bir hizmetten bahsediyoruz. Halbuki Webmaster Araçları konusu açıldığında etkili olduğu tüm SEO araçlarını konuşmak bile bu hizmeti kullanmanın ne kadar da akılcı olduğunu gösteriyor. Peki, sizler bildiğiniz halde bu hizmetin faydalarını gerçekten biliyor musunuz? Gelin, hep birlikte değerlendirelim. İşte etkileri:

     

    webmaster araçları, Google webmaster araçları, seo, Google AMP, backlink
    Webmaster Araçları konusu açıldığında etkili olduğu tüm SEO araçlarını konuşmak bile bu hizmeti kullanmanın ne kadar da akılcı olduğunu gösteriyor.

     

    • Sitenizin adres değişikliğini gerçekleştirebilirsiniz.

     

    • Sitenizin hızlı indexlenmesine yardımcı olabilecek site haritalarını gönderebilirsiniz. Site haritalarını ve robots.txt dosyasını eklemenize yardımcı olur, site haritasında yer alan hataları kontrol etmekle kalmaz, site haritalarından kaç linkin Google dizinine gönderildiğini gösterir.

     

    • Disavow Aracı ile kaliteli olmayan ve kullanıcının internet sitesine backlink verilmesinin istenmediği linklerin ve sitelerin reddedilmesi sağlanır. Bununla beraber sitesinize gelen backlinkleri, dışarıya verilen bağlantıları ve sayılarını gösterir.

     

    • Sitenizin tarama hızını ayarlayabilir, site performansını gözlemleyerek ortalama olarak sitenizin yavaş veya hızlı olduğu bilgisine ulaşabilirsiniz. Google botunun sitenizdeki hangi sayfaları tarayamadığı ve neden tarayamadığı Webmaster Araçları ile ortaya çıkar.

     

    • Sitenize ait kullandığınız anahtar kelimeleri, Google arama sonuçlarına göre sitenize gelen ziyaretçilerin hangi kelimeleri aratarak geldiklerini ve siteniz için en fazla aratılan kelimeleri rahatlıkla takip edebilirsiniz.

     

    • Google Gibi Getir aracı ile sitenizde yer alan herhangi bir sayfanın Google botları tarafından nasıl göründüğünü kod olarak görebilir, aynı zamanda index almayan sayfalarınızın index’lenmesini sağlayabilirsiniz. Bununla da kalmayıp Google dizininde görünmesini istemediğiniz sayfalarınızın Google’dan veya Google önbelleğinden geçici olarak kaldırılmasını sağlayabilirsiniz.

     

    • Sitenizin ana hedef ülkesini seçebilir, en çok ziyaret edilen sayfalarınızın yüklenme sürelerini bile öğrenebilirsiniz.

     

    • Webmaster Araçları içerisinde site kullanıcılarına günümüzün vazgeçilmez bir noktasına gelen mobil kullanılabilirlik hakkında bilgiler yer almakta ve Google AMP uygulamasının hataları ve çözümleri hakkında destek sunmaktadır.
  • En Sık Yapılan SEO Hataları

    En Sık Yapılan SEO Hataları

     

    En Sık Yapılan SEO Hataları

    Sürekli bahsettiğimiz SEO Teknikleri için bir de madalyonun diğer tarafı olarak adlandırabileceğimiz bu teknikleri uygularken ya da hiç teknik uygulamazken yapılan hatalara yer vermek istiyoruz. Aslında yapılan hataların sayısı oldukça fazla, ancak biz size en temel hataları göstermeye çalışacağız. Sizlerin de dikkatinden kaçan SEO Hataları varsa, tam anlamıyla otokontrol olacaktır.

     

    • İçeriklerde Anahtar Kelime Eksikliği

    Sitenize girmiş olduğunuz içerik ya da yazılarınıza uygun anahtar kelimeleri seçerek eklemelisiniz. Anahtar kelime eklenmeyen içerikleri zaten baştan geçiyoruz. Eklemeyi unutmamalısınız. Bununla beraber anahtar kelimenin sayısı ve içerikle uyumu da önemlidir. Yapılan SEO Hataları içinde aşırı anahtar kelime kullanımını ve siteye ziyaretçi çekmek madına içerikle alakalı olmayan anahtar kelimelerin de eklenmesini söyleyebiliriz. Bu durum spam konusuna kadar gidebilir. Dolayısıyla içeriğinizin konusuna bağlı olarak belirleyeceğiniz en temel ve önemli anahtar kelimeleri seçerek içeriğinize ekleyebilirsiniz.

     

    • JavaScript Menü

    Özellikle kullanılan JavaScript menüler, arama motorları tarafından okunmadığı için indexlenemez. İndexlenmediği için de siteniz arama motoru arama sonuçlarında gözükmeyecektir. Bu da ciddi bir durum olarak karşınızda duracaktır.Dolayısıyla, bilginiz dahi yoksa,  JavaScript menü kullanırken, menüdeki sayfa linklerini sitemap dosyasında belirtmeniz gerekecektir. Böylece arama motoru botları sitemap dosyası aracılığıyla sayfalarınızı indexleyecektir.

     

    • Backlink Spamı

    SEO çalışmalarının en önemli ayağını oluşturan ama en zorlayanlarından olan Backlink konusunu incelemeden olmaz. SEO Hataları diyorsak, orada backlink kesin vardır. Özellikle siteniz yeniyse ve öğrendiğinizi hemen uygulayarak başarılı bir SEO çalışması yapmak adına fazla backlink yapıyorsanız, durun. Böyle devam ederseniz Sandbox’a girerek, arama sonuçlarında hiçbir şekilde çıkamayabilirsiniz. Ne kadar önemli olduğunu anladığınızı düşünüyoruz. Siteniz yeni ve arama sonuçlarında da üst sıralarda çıkmayı hedefliyorsanız, mutlaka belli bir stratejiniz olmalı. Ve bu stratejiye bağlı kalarak, öncelikle aynı alanda hizmet verilen siteleri bulup backlink çalışmalarına girmelisiniz. Ve bunun sayısını az tutmalısınız. Özgün, doğal içeriklerinizin indexlenmesiyle bir süre beklemeye geçmeli, daha sonra tekrar backlink çalışmalarına dönmelisiniz.

     

    • Yanlış Anahtar Kelimelerin Seçimi

    SEO Hataları arasında en sık karşılaştığımız hatalardan birisi de anahtar kelimelerin yanlış seçilmesi. Her zaman söylüyoruz, söylemeye de devam edeceğiz. Sitenizle, sayfa ve içeriklerinizle bağlantılı olan en çok tercih edilen anahtar kelimeler seçilmelidir.  Anahtar kelime seçerken, anahtar kelimenin site ile alakası olması ve sitede o kelimeye yoğunluk gösterilmesi gerekir. Anahtar kelime seçimi doğru yapıldığında, ona bağlı etiketlendirmeler ve backlink çalışmaları sizi arama motoru aramalarında üst sıralara doğal olarak yükseltecektir.

    SEO Hataları Konusunda Dikkatli Davranın

     

    seo hataları, seo, sitemap, backlink,
    Seo hataları konusunda dikkatli davranmalı, her yapılan işlem neyi gerektiriyorsa o yapılmalıdır.

     

     

    • Başlıklarda Resim Kullanımı

    Sitenizin SEO optimizasyonu içinde temanızla beraber tasarımı önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle yazıların veya sayfaların başlık bölümüne resim eklerseniz,  arama motoru botları bu resimleri göremez. Ancak resimlere title=”Başlık” kodu eklerseniz veya resimleri <h1>Başlık</h1> tagları ile değiştirirseniz daha uygun olacaktır.

     

    • Site Güncellemesinin Yetersiz alması

    Ve güzel konulardan birisini, sitenizin güncel olmaması oluşturuyor. Siteniz açıldı ama gereken özeni göstermiyor, yeni ve özgün içerikler yüklemiyorsanız hatta bununla da kalmayıp zaman zaman sitenizde oluşabilecek hataları takip edip güncellemiyorsanız, sitenizden başarı beklemeyin. Sitenizi o haliyle bırakıp arama sonuçlarında üst sıralarda olmayı bekliyorsanız, hiç beklemeyin. Sitenizin türü ve faaliyet alanına bağlı olarak, sık ya da belli aralıklarla düzenli içerik girmeniz gerekmektedir. Arama motoru botları sitenizi ziyaret ettiğinde belli aralıklarla güncellendiğini fark ederek, arama sonuçlarında üst sıralara yükselteceklerdir.

     

    • Çok Fazla Meta Etiketi Kullanımı

    Burada da karşımıza Sandbox çıkıyor. SEO Hataları başlığını eklediğimizde her unsurun yeteri kadar yapılmaması kadar aşırı kullanılması ya da uygulanması da siteniz açısından olumsuz bir izlenim olmaktadır. Hele ki ucunda sitenizin spam olarak algılanması varsa. Bunlardan içeriklerde kullanılan meta etiketlerinin yine yeniden üst sıralara yükselme hevesinden dolayı fazla kullanılması sitenize zarar verecektir.

     

    • Site Başlığının Yanlış Seçimi

     

    SEO Hataları arasında hem sıkça yapılan hem de gereken önemin verilmediği bir diğer konu ise, site başlığının yanlış seçimi. Çoğunlukla sitelerin <title></title> etiketinin boş bırakıldığına şahit olmaktayız. SEO için oldukça eksi bir puandır. Dikkat edilmesi gerekir. Sitenizin <title></title> taglerinin doldurularak, arama motoru sonuçlarında çıkması sağlanmalıdır.

  • MyBB ile Arama Motoru Optimizasyonu

    MyBB ile Arama Motoru Optimizasyonu

     

    MyBB ile Arama Motoru Optimizasyonu

    Forum sitelerinin en etkili sistemi olarak karşımıza çıkan MyBulletinBoard (MyBB), PHP kodlama dili ile yazılan, MySQL veritabanı ile kullanılan eklentiler ile kapsamını genişletebileceğiniz ücretsiz bir forum sistemidir. MyBB 1.6 versiyonu ile gelen güncelleme ve yenilikleriyle forum sistemleri arasından sıyrılmaktadır. Kurulumuna geçmeden önce birkaç detaydan bahsetmek istiyoruz. Bu yazıyı okuyan birçok okuyucumuzun bize katılacağı gibi en kapsamlı, detaylı paylaşımlar forumlarda gerçekleşiyor. Dolayısıyla arama motorları tarafından yönlendirilen ziyaretçilerin önemini tartışmaya gerek yok sanırım.

     

    seo, mybb seo, mybb arama motoru optimizasyonu,
    Forum sitelerinin en etkili sistemi olarak karşımıza çıkan MyBulletinBoard (MyBB), PHP kodlama dili ile yazılan, MySQL veritabanı ile kullanılan eklentiler ile kapsamını genişletebileceğiniz ücretsiz bir forum sistemidir.

     

    MyBB sistemini kurma aşamalarına bakacak olursak, mods.mybboard.net/view/google-SEO adresinden eklentiyi indirmekle başlayabilirsiniz. İndirilen eklentinin içindeki dosya ve klasörlerden inc/languages klasörünün içine girerek turkish adında bir klasör oluşturun. İleride yaşanabilecek Türkçe karakter sorununu ortadan kaldırmak adına, turkish klasörünün içine english klasörünün içindeki dosyaları kopyalayabilirsiniz. Daha sonra “inc” klasörünü forumun ana dizinine gönderin. U sefer FTP’ye girerek indirilen eklentinin içindeki ‘inc’ klasörünü forumunuzun ana dizinine gönderip değişiklikleri kabul ediyorsunuz.

    Bu işlem bittikten sonra, FTP’den inc/plugins klasörüne girerek, google_SEO adında bir klasör oluşturun, oluşturduğunuz bu klasörün içine indirilen eklentinin içindeki translate.php.turkish dosyasını gönderiyorsunuz. Adını da translate.php olarak değiştiriyorsunuz. functions.php.1.4.9-googleSEO adlı dosyayı inc/plugins klasörüne yolladıktan sonra  adını functions.php olarak değiştirin.

    Bu aşamaya kadar geldiyseniz, dosya gönderme işlemleri bitmiş demektir. Şimdi de MyBB forumunuzdan admin paneline giriş yapın. Giriş yaptıktan sonra Yapılandırma/Pluginler sekmesini tıklayın. Açılan ekranda Google SEO eklentisini aktifleştirmeniz gerekiyor. Aktifleştirdikten sonra, Yapılandırma/Ayarlar sekmesini tıklayıp Google SEO Url ayarlarına girmeniz gerekiyor.Google SEO Url ayarlarından Enable Google SEO Urls seçeneğini seçerek onaylayın.

    Sırada kaydedilmesi gereken ayarlar var. Aşağıda belirtilen şekilde seçimleri yaparsanız kurulumun bitmesine bir adım kalmış olacaktır.

    • URL uniquifier: {$url}{$separator}{$separator}
    • Character Translation: Evet
    • Forum URL scheme: forum-{$url}
    • Thread URL scheme: {$url}.html
    • Announcement URL scheme: duyuru-{$url}
    • User URL scheme: uye-{$url}
    • Calendar URL scheme: takvim-{$url}
    • Event URL scheme: olay-{$url}

     

    MyBB Admin panelinden Yapılandırmalar/Pluginler bölümüne girdiğinizde, Google SEO Url kutu halinde size .htaccess dosyasına yazılması gerekenleri gösterecektir. Kutuda verilen yazıları kopyalarayak not defterinde düzenledikten sonra da . htaccess olarak kaydetmeniz gerekiyor. Daha sonra da forumunuzun kurulu olduğu ana dizine FTP aracılığıyla gönderebilirsiniz. İşleminiz tamamlanmış olmakla birlikte,  SEO konusunda da doğru bir adım gerçekleştirmiş oldunuz.

  • HTTPS ve İlk Sayfalara Etkisi

    HTTPS ve İlk Sayfalara Etkisi

     

    HTTPS ve İlk Sayfalara Etkisi

    2017 yılında MozCast ve farklı kanalların yaptığı araştırmayla 10.000 adet anahtar kelime temel alınarak, Google birinci sayfa sonuçlarının %30’unun güvenli yani HTTPS iken son aylarda bu oranın %50’ye çıktığı belirtildi. Web sitelerin üzerindeki etkisi ve önemi giderek artış gösteren HTTPS kullanımı, büyük bir hızla artış göstermeye devam etmektedir. Bu sefer bu artışın kaynağı Google, güncellemeler ya da algoritma değişikliği değil, web site sahipleri olarak karşımıza çıkıyor. Düzenli olarak web siteleri HTTPS kullanımına geçerek, güvenli site anlayışına katkıda bulundular.

     

    algoritma, Google, HTTPS, Netscape, seo, SSL sertifikaları
    HTTPS kullanımı, büyük bir hızla artış göstermeye devam etmektedir. Bu sefer bu artışın kaynağı Google, güncellemeler ya da algoritma değişikliği değil, web site sahipleri olarak karşımıza çıkıyor.

     

    Google, HTTP olarak devam eden sitelere herhangi bir ceza uygulamadığını ya da HTTPS olarak devam eden sitelere de herhangi bir ödül uyguladığını söylemese de dolaylı olarak internet kullanıcılarını etkilemeyi başarmaktadır. Buna en güzel örneği, HTTP web sitelerine girmeye çalışan kullanıcılara güvenli olmayan sitelere yani verileri toplama ihtimali olduğunu belirterek sayfalara karşı uyarmaktadır. HTTPS kullanımı arttıkça çoğu site sahibi, üzerinde URL’lerini güncelleme baskısı hissetmektedirler.

    HTTPS Kullanımına Olanak Veren SSL Sertifikaları Nedir?

    SSL, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. SSL sertifikaları, internet sitesi ve sunucu arasında veri transfer işlemi gerçekleştirildiğinde, verilerin şifrelenmesi vasıtasıyla söz konusu web sitelerin güvenli olması sağlanmaktadır. SSL sertifikaları sundukları garantiye, destek hizmetine ve ek özelliklere göre farklılık arz etmektedirler. Temelde tüm sertifikaların sağladığı teknik kazanım aynı olmaktadır. SSL sertifikalarını ihtiyaçlarınıza göre belirlemeniz daha faydalı olacaktır.

    2018 Yılı İtibariyle Google ve HTTPS Web Siteleri Arasındaki İlişki Nasıl İlerleyecek?

    Bu konuda Google tarafından herhangi bir açıklama yapılmazken, konu üzerine algoritma çalışması yapmadıklarını belirtiyorlar. Ama hepimiz biliyoruz ki, çoğu bilgi ve algoritma aktarılmadan bugüne geldik ve dolayısıyla Google’ın arka planda kesinlikle bir çalışma içerisinde olabileceğini söyleyebiliriz. Tahminimiz, bu yıl itibariyle giderek daha da fazla ivme kazanacak olan HTTPS kullanan web sitelerinin değeri artacak, ilk sayfalarda bu web sitelerinden başka siteler göremeyeceğiz. Henüz web sitenizi HTTPS yapmadıysanız,  hali hazırda fiyatları uygunken, en kısa süre içinde geçiş yapmanızı tavsiye ediyoruz. SEO açısından da sizleri yeteri kadar avantajlı hale getirip rakiplerinize fark atmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

     

  • Google Fred Güncellemesi

    Google Fred Güncellemesi

     

    Google Fred Güncellemesi

    Başta SEO topluluklarında, webmasterlar arasında dolaşan haberler çoğaldıkça yükselen ses, çoğu zaman Google tarafından yapılan ama net olarak ne olduğu ortaya konulmayan güncellemelerin ayak seslerini oluşturuyor. Yakın zamanda gün yüzüne çıkan ve SEO ile ilgilenen herkesin dikkatini çeken Google Fred güncellemesinin içeriğine bir göz atalım.

    SEO dünyasında yer alan otorite sahibi insanların yanında Google’ın otomatik takip araçlarının da sıralama algoritmasında bir değişiklik olduğuna dair sinyaller vermeleri her zaman bir güncellemenin varlığını işaret etmiştir. Bu durumda da değişen bir şey olmadı. Her zamanki gibi Google tarafından durumu reddeden bir açıklama olmaması, üzerine Gary Illyes’in gelecek güncellemeleri Fred olarak ifade edeceklerini söylemesiyle netlik kazandı diyebiliriz.

    Google Fred, link kalitesi, seo, spam algoritması
    Yakın zamanda gün yüzüne çıkan ve SEO ile ilgilenen herkesin dikkatini çeken Google Fred güncellemesini anlamak önem taşıyor.

    Peki Google Fred Nedir?

    Özellikle “black hat” SEO topluluklarının sıklıkla sundukları değişim raporlarını görünce, güncellemenin spam algoritması güncellemesi olduğu ortaya çıkıyor. İçerik kalitesine yönelik güncellemeden ziyade link kalitesi anlamında bir güncelleme olduğunu söyleyebiliriz. Google Fred güncellemesinden önce de yapılan içerik kalitesine yönelik güncellenme de açıklanmamıştı. Dolayısıyla Google, yaptığı güncellemeleri hiçbir şekilde ortaya çıkartmıyor. Ama bu güncellemenin olup olmadığını anlamamıza engel teşkil etmiyor.

    Arama sonuçlarında meydana gelen değişiklikleri analiz edip raporları çıkartıldığında, güncellemelerin ne olduğuna dair sıkı ipuçları yakalanıyor. Ek olarak güncellemelerin olduğunu anlayabileceğimiz başka kanallar olarak, otomatik takip araçlarında birçoğu önemli olabilecek dalgalanmaları ve arama sonuçları sıralamasında kısa sürede alt sıralara düşmekten şikâyetçi olan ya da yukarı çıktığı için sevinen kişi veya firmaları gösterebiliriz.

    Google tarafından getirilen her yeni güncelleme, teknolojik bir gelişmenin habercisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Ve yeni gelen güncelleme bir önceki güncellemelerde eksik kalan ya da kullanıma sundukça ortaya çıkan sorunları gideren unsurlar barındırmaktadır. Güncellemelerle uyumlu hareket ederek, çalışmalarımızı gerçekleştirdiğimiz takdirde Google’ın hedeflediği internet kullanıcıların yaptıkları aramalarla doğru sonuçlara ulaşmalarını bir tık daha sağlamış olacağız. Google Fred güncellemesi de öncekiler ya da kendinden sonra gelecek güncellemeler gibi sürekli gelişime, yeniliğe, en iyi, en doğru sonuçlara hizmet etmektedir. Yapılan analizler doğru yorumlandığında, güncellemenin içeriği belli olacak ve SEO dünyası faaliyetlerini bu kriterlere göre düzenleyecektir.

  • Kullanıcı Deneyimi ve SEO İlişkisi

    Kullanıcı Deneyimi ve SEO İlişkisi

     

    Kullanıcı Deneyimi ve SEO İlişkisi

    UX (User Experience),  kullanıcı deneyimi anlamına gelmektedir ve süreklilik arz eden memnuniyetle birlikte uzun süreli değer yaratmak için de oldukça önemlidir. Kullanıcı deneyimi, yeni bir ürün ya da hizmet yaratma sürecinde, tüketicinin beklentisini karşılamak için atılan ilk adımı ifade ettiğini söyleyebiliriz. Buradaki amaç aslında, tüketici ya da ziyaretçilerin site ile bağlantısını en iyi şekilde kurarak, kazançlarını ve değerini arttırmaktır. Kullanıcı Deneyimi için sadece belirli etkenlere bağlı gelişir diyemeyiz. Site içindeki görsel tasarımından tutun, site haritasının kolaylığı, sosyal medya kanallarındaki aktifliği, herşeyin başında ürün ve hizmetlerinin kalite ve satış sonrası destek konularına kadar giden sürecin tamamını ekleyebiliriz. Burada ne kadar kullanıcının memnuniyetinin arttırılması ilk amaç gibi gösterilse de aslında firmanın marka değeri ve finansal kazancının arttırılması ön planda tutulmaktadır.

    seo, SEO teknikleri, SEO uyumlu makale, SEO yönetimi, Sosyal Medya
    Sitenizin görsel anlamda kullanılan fotoğrafların kalitesinden, içeriklerle uyumuna, kullanılan videolara kadar doğru bir SEO çalışmasına sahip olması gerekmektedir. Ki kullanıcı deneyimini fazlasıyla etkilemektedir.

    Saydığımız ve saymadığımız tüm etkenlerin arasında SEO ile bağlantısından bahsetmezsek sanırım büyük bir noktayı atlamış oluruz. SEO yönetimi ile ziyaretçilerin ve sitelerin etkileşimlerinin maksimum seviyeye getirilmesi sağlanmaktadır. Bu anlamda kullanılan tüm kanallar ile ziyaretçileri siteye çekme ve faaliyet alanında kazanç sağlamaları hedeflenmektedir. Buradan şu sonucu çıkartabiliriz, ilk hedef firmanın web sitesine ziyaretçi çekip etkileşim ve kazancı arttırmak olsa da, kullanıcı memnuniyetini sağlayıp arttırmak da yarışır seviyede kendini göstermektedir. Kullanıcı Deneyimi sadece siteyle bağlantılı olmadığı gibi site ile bağlantısı olmadan da düşünülemez. Sitenin görünüm ve yapısı ile sosyal medyadaki paylaşımları, sosyal medya dışındaki yapılan çalışmaları ve ürünlerin satışıyla başlayıp, teslim ve iade süreçleriyle, kullanıcıların firmanın marka değeriyle doğrudan etkileşim halinde olduğunu söylersek daha doğru olacaktır. İşte bu noktada Kullanıcı Deneyimi genel hatlarıyla kendini gösterecek ve sonuç verecektir.

    Kullanıcı Deneyimi Firmaları Nasıl Etkiler?

    Kullanıcı Deneyimi tasarımını tam uyguladığınızda size kazanç sağlayacağını ilk olarak söyleyebiliriz. Hele ki geleneksel ya da alışılagelmiş yöntemleri uygulayan çoğunluğun arasından, firmanızın sıyrılarak yükselmesine fazlasıyla yardımcı olacaktır. Bu da zincirleme etkiyle, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanıza, o da daha çok kullanıcının aramalarında sizi daha çok görmelerine neden olacaktır. Her aşama, her bağlantı Google tarafından indexlenecek ve sıralamanızı, değerinizi olumlu etkileyecektir.

    Ziyaretçilerin sitenize geldiğinde Kullanıcı Deneyimi anlamında yüksek etkiyi yaratmak adına, sitenizin dönüşüm oranlarını arttırmaya yönelik çalışmalarda bulunabilirsiniz. Farklı kanallardan gelen ziyaretçilerinizin faaliyet alanınız dahilinde verdiğiniz hizmetleri online olarak kullanıyor olmalarını sağlamanız gerekmektedir. Ayrıca, sitenizin görsel anlamda kullanılan fotoğrafların kalitesinden, içeriklerle uyumuna, kullanılan videolara kadar doğru bir SEO çalışmasına sahip olması gerekmektedir. SEO teknikleri olarak içeriklerinizin SEO uyumlu Makale koşullarına sahip olmasının yanında sitenizin devamlı gelen ziyaretçilerin dışında da ilk kez gelen ziyaretçilere de kullanım kolaylığı sağlayacak şekilde dizayn edilmiş olması önemlidir.

  • Seo Uzmanı

    Seo Uzmanı

     

    Seo Uzmanı

    Bir Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Uzmanı  , web sitelerindeki değişiklikleri analiz eder, inceler ve uygular; böylece arama motorları için optimize edilir. Bu, arama motorlarında sayfa sıralamasını iyileştirerek bir siteye gelen trafiği en üst düzeye çıkarmak anlamına gelir.

    Basitçe söylemek gerekirse, Mustafa Mutlu’nun sözleriyle “SEO uzmanı’nın web sitenizi arama motoru sonuçlarının en üstünde görünmesini sağlamak işidir. On yıl önce bu iş şimdi olduğundan çok farklı görünüyordu ve o zamana kadar ihtiyaç duyulan şeylerden tamamen yeni bir beceri gerektiriyordu.

    Modern bir uzman, öncelikli ve alakalı ve çekici içeriği geliştirme becerisine sahip bir problem çözücü ve karar verici olmalıdır. Eski “Content kral mı” sözcüğünü biliyor musunuz? Modern SEO uzmanları, arama motorlarının kaliteli içeriğe artan bir değer verdiklerini biliyor. – bir siteye olan trafiği artıran anahtar kelime veya cümleleri her zaman içerecektir.

    Ayrıca arama motoru optimizasyonu için çeşitli arama motorları pazarlama tekniklerini, web sitesi düzenlerini ve reklamları test edebilir ve uygulayabilirler. Ayrıca, iç bağlantıların önemini biliyorlar ve problem çözme becerisi, en iyi yerleri ve iç bağlantılara en iyi yaklaşımı bulmaya çalışırken çok kullanışlı geliyor.

    Bir SEO Uzmanı iyileştirmeler için web sitelerini analiz eder, anahtar kelime araştırması konusunda derinlemesine bilgiye sahip olur, SEO copywriting’i anlayabilir ve çeşitli departmanlar arasında bir irtibat görevi görebilir.

    Modern SEO uzmanları, arama motorlarının kaliteli içeriğe artan bir değer verdiklerini biliyorlar – bu da her zaman bir siteye gelen trafiği artıracaktır.

    SEO uzmanı pozisyonu için HTML, CSS, programlama dili ve blog yazarlığı bilgisi dahil olmak üzere bir veya üç yıllık bir web deneyimi derecesi gereklidir. SEO Uzmanının gerçekten yaptığı şeylerin iyi bir toplamı burada bulunabilir:

    www.izmirkentajans.com sitesine göre, bu alandaki ortalama maaş, 3000 – 5000 Türk Lirası tecrübeye bağlı olarak vermek veya almaktadır.

    Bir SEO Uzmanı tutmaya hazır mısınız? İş ilanı şimdi Türkiye’nın en iyi pazarlama ve yaratıcı iş kurulu ile.

    SEO’da bir iş mi arıyorsunuz?