Etiket: Sosyal Medya

  • Sosyal Medya Kuralları

    Sosyal Medya Kuralları

    Bütün  sosyal medya platformları için genel kurallar;

    1. Gün içerisinde birkaç kez paylaşımda bulunuyorsanız, paylaşımlarınızın arasında belli bir süre geçtiğinden emin olmalısınız. Çünkü sosyal medyada art arda aralıksız paylaşımda bulunduğunuzda takipçi sayınızda azalma olacaktır.

    2. Yapılan bütün yorumlara olabildiğince hızlı cevap verin. Yapılan araştırmalar bir markanın paylaşımına yorum yapan kullanıcıların yüzde 53’ünün 60 dakika içinde geri dönüş beklediğini göstermektedir.

    sosyal medya,sosyal medya kuralları,sosyal medya kuralları nelerdir,en önemli sosyal medya kuralları,sosyal medya görgü kuralları,sosyal medya kullanım kuralları nelerdir
    sosyal medya,sosyal medya kuralları,sosyal medya kuralları nelerdir,en önemli sosyal medya kuralları,sosyal medya görgü kuralları,sosyal medya kullanım kuralları nelerdir

    3. Hashtag sanatını öğrenin. Bir hashtag iyi sonuç verirken on hashtag ile risk almış olursunuz. Aslında bu sayı platforma göre değişiklik göstermektedir: Twitter’da en fazla 2, Instagram’da ise en fazla 11 hashtag uygun görülürken, Facebook’ta ya da Pinterest’te hashtag kullanımı tavsiye edilmemektedir.

    Facebook için;

    Kendi paylaşımlarınızı beğenmeyin. Bu sizin tamamen beğeni toplamak amacıyla paylaşımda bulunduğunuz izlenimi göstererek hayranlarınızın gözünde itibar kaybetmenize sebep olabilir.

    Paylaşımınızla ilgisiz alakası olmayan insanları etiketlemeyin. İnsanlar alakasız paylaşımların bildirimini almaktan hoşlanmamaktadır. Sürekli ilgilenmediği konularda bildirim alan kullanıcıların şikayet ettiğini mutlaka siz de tanık olmuşsunuzdur.

    • Görsel kalitesi her içerik için önemli bir detay olmaktadır
    • Günlük yorum takipleri ve analizler düzenli olarak yapılmalıdır.

    Twitter

    • En önemli SEO araçlarından bir tanesi olan Twitter üzerinden yapılan paylaşımlardır. Google sıralamaları için bu platformun önemi daha önce de belirtilmiştir.
    • Odak noktasında etkileşim olmalıdır. Sosyal medya bilinirliğinin üst seviyede olması için bu durum trafik kazandırmaktadır.

    Youtube

    • Görsel anlamda en etkili reklam mecralardan bir tanesi Youtube’tur. Markanız için Vlog hazırlayarak içerik stratejisi oluşmasını sağlayabilirsiniz.
    • Bilgilendirme videoları, popüler kültüre uygun videolar, markanızın bilinirliğini artmasına katkı sağlayacaktır.
    • Video için yazılan başlığın izlenme oranı açısından önemi oldukça fazladır. Görseli çok iyi şekilde açıklayan başlığın olması gerekmektedir.

    Linkedin

    • Marka tanıtımları için en ideal sosyal medya mecralarından bir tanesi de  Linkedin’dır. Hedef kişilere markanızın ulaşabilmesi için köprü niteliği taşımaktadır.
    • Sayfa içeriklerinin eksiksiz bir şekilde doldurulmasına dikkat etmelisiniz. Görseller, link inşaları ve markayı temsil eden gruplara katılım şeklinde bir strateji sağlayabilirsiniz.
    • Bağlantı taleplerinizi kişiselleştirin. Onlara neden bağlantı kurmak istediğinizi açıklayın.Talep metni yerine kendi cümlelerinizle onları bağlantılarınıza eklemek istediğinizi söylemeniz bile fark yaratılmasına sebep olacaktır.
    •  Bağlantı kurduktan sonra “hoş geldiniz” mesajı gönderin Bu sosyal medya kuralı size çok sıradan gelebilir. Fakat, çok basit bir şey olmasına rağmen bu mesajı gönderen gerçekten çok az kişi var. İnsanlarla iletişime girmekten çekinmeyin. Karşılığını mutlaka alacaksınız.

    Instagram

    • Bilindiği üzere reklamcılıkta en yüksek etkileşimi görseller almaktadır. Bundan yola çıkarak Instagram hesaplarının son derece etkili şekilde kullanılabileceğini belirtmemiz gerekmektedir. Markanızı temsil eden paylaşımların akılda kalma olasılıkları yükselecek ve bilinirlik artmış olacaktır.
    • Instagram’ın en önemli kuralı Hashtag kullanımıdır. Diğer sosyal medya sayfalarındaki hashtag benzerlerini kullandığınızda trafik artışı sağlayabilirsiniz.
    • Sayfanızda siteniz yönlendiren linklerden fayda sağlayabilirsiniz
    • Fazla paylaşım yapmaktan kaçının. Yapılan araştırmalar Instagram’da yapılması gereken paylaşım sıklığıyla ilgili net bir veri sunmakta yetersiz kalmaktadır. Yine de insanların anasayfasını fazlasıyla meşgul edecek kadar sık paylaşım yapmamakta yarar var.
    •  Markanızla uyumlu olacak hashtagler kullanmalısınız. İdeal hashtag sayısı 11’dir. Daha önce de belirttiğimiz gibi, Instagram hashtag kullanmak için en ideal platformlar arasında yerini almaktadır

     

  • PPC ipucu ve taktikleri

    PPC ipucu ve taktikleri

    E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri

    PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan bir tanesidir. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve markalara birden fazla  avantaj sağlamaktadır.

    Planlamalarınızı yapın

    Reklam kampanyası oluşturmadan önce hangi hedef ile  bu reklamları çıkacağınızı belirlemeniz gerekmektedir. Ürün tanıtımı, marka bilinirliği, web siteye trafik çekmek gibi birden çok  amaçlar ile reklam kampanyalarını oluşmasını sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de öncelikle amaçlarınızı belirleyin ve hangi ürünler üzerinde ne şekilde  içerikler hazırlayacağınız, eyleme çağrı ifadelerinizi ve meta açıklamalarınızı belirlemeniz ve planlamanız önem sahibidir.

    Sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak zorunda değilsiniz

    Reklam kampanyalarınızı oluştururken, kullanıcıları sadece ana sayfanıza yönlendirmek zorunda değilsiniz. Başka varış sayfalarına da yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi, ürünlerle ilgili reklam kampanyaları oluşturuyorsanız bu reklamları ürün sayfalarına da yönlendirme sağlayabilirsiniz. Bu nedenle  de yönlendirme linklerinizi de doğru bir biçimde  seçmeniz önem sahibidir.

    Kötü performans gösteren anahtar kelimelerinizi analiz edin

    Dijital reklamlara yeni başlıyorsanız, birkaç farklı deneme yapmanız gerekecektir. Bu denemeler sonrasında da sizin için iyi performans göstermeyen anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bu kelimeleri belirleyerek, ilerleyen zamanlardaki reklam kampanyalarınızda bu anahtar kelime grupları haricindeki kelimelere odaklanabilirsiniz.

    PPC,PPC ipuçları,PPC ipuçları nelerdir,pay per click nedir, cpc nedir, ppc reklam, dijital pazarlama terimleri
    PPC,PPC ipuçları,PPC ipuçları nelerdir,pay per click nedir, cpc nedir, ppc reklam, dijital pazarlama terimleri

    Negatif anahtar kelimelerden yararlanın

    Özellikle Adwords üzerindeki reklam kampanyalarınızda, negatif anahtar kelimeler belirlemeniz, reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarında görülmesini sağlayacağı gibi reklam bütçenizin de daha iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır. Negatif anahtar kelime kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

    Mobil reklamları unutmayın

    Mobil reklamlar da günümüzde oldukça önemli bir yere sahiptir. Mobil kullanıcı sayısının artmasından dolayı kullanıcılar büyük bir kısmı  mobil cihazları üzerinden ürün araması sağlayabiliyor. Mobil trafiğiniz fazlaysa ya da potansiyeli varsa, reklam bütçenizin bir kısmını mobil reklamlara ayırabilirsiniz ve reklam bütçenizi daha iyi yöneterek, reklamlarınızın da performansını yükseltebilirsiniz.

    Potansiyeli olan kampanyalarınızı büyütün

    İyi geri dönüş aldığınız ve satışa dönüşen reklam kampanyalarınızın bütçesini artırmak da önemli bir yere sahiptir. Böylelikle daha uzun süre bu kampanyalardan geri etkileşim alabilirsiniz. Bu nedenle de reklamlarınızı yakından takip ederek, hangilerinin sizler  için iyi bir performans verdiğini incelemeniz gerekir. Potansiyeli olan kampanyalarınızın ortalama bütçesini artırarak süresini uzatmak, satışlarınıza da olumlu bir şekilde etkilemiş olacaktır

    Reklamlarınızda sayılara yer verin

    Reklam içeriklerinizi oluştururken, kullanıcıların dikkatini çekmek için rakamlardan ve sayılardan faydalanabilirsiniz. Örnek vericek olursak  bir indirimle ilgili kampanya çıkıyorsanız, reklam metninizde %30 indirim gibi, belli bir sayı belirten ifadelerin kullanımını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde  sayılar kullanmak, reklamınızın da içeriğini daha iyi ifade edeceği için, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşler sağlayabilirsiniz

    Hangi kanallar üzerinden reklam çıkacağınıza karar verin

    PPC modeli birçok değişik  kanal üzerinde kullanılabiliyor. Bu sebeple de hangi kanallar üzerinden reklam kampanyaları çıkacağınıza da karar vermeniz gereklidir. Adwords sizin için doğru bir yer olmayabilir ya da Adwords’le ilgili çok fazla deneyiminiz olmayabilir. Bu durumda da sosyal medya platformlarını  tercih edebilirsiniz. Bunun yanında hedef kitlenizin en çok hangi kanalları kullandığını da analiz etmeniz, reklamlarınızı hangi kanallar üzerinden çıkacağınız konusunda size bir takım fikirler oluşmasını sağlayacaktır.

  • Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

    Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

    Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

    Büyük bir sistem kuruyor ve bir heyecan ile web sitenizi açıyorsunuz. Tasarım, içerik, SEO her çalışmayı sağlıyorsunuz. Çalışmalarınızın bir an önce hızlı bir şekilde duyurulması ve kalabalık kitlelere ulaşabilmek için sosyal medya hesabınızı da açmayı tamamlıyorsunuz. Fakat bir şeyler ters gidiyor veya sosyal medyada nasıl bir strateji izleyeceğinizi bilmiyorsanız bu yazı sizlere rehber olacak.
    Seo,sosyal medya,Sosyal Medya ve SEO İlişkisi,Sosyal Medya ve SEO İlişkisi nedir
    Sosyal Medya ve SEO İlişkisi

    Sosyal Medyanın SEO’ya Katkısı Nedir?

    Günümüzde kullanıcı sayıları milyarların  üzerinde sosyal medya platformları, kullanıcı kitlesini gün geçtikçe  büyütmeye devam ediyor. Başta Facebook olmak üzere, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest gibi sosyal medya mecralarında her saniye yeni bir gönderi paylaşılıyor ve bu gönderiler kullanıcıların takipçileri tarafından beğeniliyor, yorum yapılıyor vs. yani kullanıcılar sosyal medya platformlarında aktif olarak rol alıyor. İşte tam da bu anda aklımıza bu kullanıcıları sitemizin SEO’su için nasıl kullanabiliriz?

    Öncelikle bilmeni gereken şey, hedef kitleniz ile aynı platformda bulunduğunuz ve bunun ne kadar önemli bir fırsat olmasıdır. Sosyal medya hesaplarının etkili bir biçimde kullanılması, başta marka bilinirliğini arttırmak ve organik ziyaretçiler kazanmak gibi birçok önemli katkı sağlamaktadır.

  • Sosyal Medya SEO Etkisi

    Sosyal Medya SEO Etkisi

    Sosyal medya hesapları arasında en etkili  ve mantıklı bir şekilde yararlanma sağlayabileceğiniz, sosyal medyanın SEO’ya etkileri,  sosyal medya kullanıcıları, sosyal medyanın önemi gibi sorulara cevap aranan teknikler ve uygulamaları sizler için inceleyip düzenleme sağladık..

    Sosyal Medya ve Kullanıcılar

    • Sosyal medya  kullanıcı olarak 3 gruba ayrılmaktadır , topluluk – gruplar, bireysel kullanıcılar ve şirketler olarak
    • Türkiye’de sosyal medya kullanıcılarının çoğunluğu genelde vakit geçirme olarak kullanım sağlamaktadır.
    • İlgisini çeken yazı ve fotoğrafları paylaşır ve takip ederler.
    • Gruplara ve topluluklara katılmayı severler.
    • Ücretsiz uygulamalar onlar için vazgeçilmezdir.
     Sosyal Medya,seo, Sosyal Medya ve seo,sosyal medya ve şirketler,sosyal medya ve kullanıcılar
    Sosyal Medya ve seo

    Sosyal Medya ve Şirketler

    • Şirketlerin yeni pazarlama  hedeflerinde sosyal medyanın payı yükseldi.
    • Şirketler genelde sosyal medyayı ajanslar veya sosyal medya uzmanları ile birlikte yürütmektedir
    • Bir çok kurumsal şirketin sosyal medya aracılığı ile ciddi satış başarıları var.
    • Başarılı satışların yanında, hizmet konusunda sıkıntı yaşatan şirketlerde sosyal medya kullanıcıları tarafından anında yorum, eleştiri vb. olaylarla fişlenip nasibini alıyorlar.
    • Şirketlerin yol haritalarını iyi belirlemeleri, satışa yönlendirecek sayfalarını ve uygulamalarını çok kaliteli şekilde hazırlamaları gerekiyor, kullanıcı satışa yönelirken 5 saniyelik karar mekanizmasından geçer, ilk 5 ile 10 saniye çok önemlidir.

    İşletmeniz veya siteniz hakkındaki gelişmelerden takipçilerinizi sizden haberdar olması için takipçileriniz üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır. Ürettiğiniz blog içeriklerini mutlaka sosyal medya hesaplarınızda düzenli ve güncel oalrak  paylaşmalısınız.

    Yaşantımızda kullanıcı sayıları milyarları aşan sosyal medya mecraları, kullanıcı kitlesini her geçen gün büyütmeye devam etmektedir. Başta Facebook olmak üzere, Twitter, Instagram, Linkedın gibi sosyal medya mecraları her geçen salisede  yeni bir tane gönderi paylaşılıyor ve bu gönderiler  beğeniliyor, yorum yapılıyor yani kullanıcılar sosyal medyalarda aktif olarak rol sağlıyor.

  • Kullanıcı Deneyimi ve SEO İlişkisi

    Kullanıcı Deneyimi ve SEO İlişkisi

     

    Kullanıcı Deneyimi ve SEO İlişkisi

    UX (User Experience),  kullanıcı deneyimi anlamına gelmektedir ve süreklilik arz eden memnuniyetle birlikte uzun süreli değer yaratmak için de oldukça önemlidir. Kullanıcı deneyimi, yeni bir ürün ya da hizmet yaratma sürecinde, tüketicinin beklentisini karşılamak için atılan ilk adımı ifade ettiğini söyleyebiliriz. Buradaki amaç aslında, tüketici ya da ziyaretçilerin site ile bağlantısını en iyi şekilde kurarak, kazançlarını ve değerini arttırmaktır. Kullanıcı Deneyimi için sadece belirli etkenlere bağlı gelişir diyemeyiz. Site içindeki görsel tasarımından tutun, site haritasının kolaylığı, sosyal medya kanallarındaki aktifliği, herşeyin başında ürün ve hizmetlerinin kalite ve satış sonrası destek konularına kadar giden sürecin tamamını ekleyebiliriz. Burada ne kadar kullanıcının memnuniyetinin arttırılması ilk amaç gibi gösterilse de aslında firmanın marka değeri ve finansal kazancının arttırılması ön planda tutulmaktadır.

    seo, SEO teknikleri, SEO uyumlu makale, SEO yönetimi, Sosyal Medya
    Sitenizin görsel anlamda kullanılan fotoğrafların kalitesinden, içeriklerle uyumuna, kullanılan videolara kadar doğru bir SEO çalışmasına sahip olması gerekmektedir. Ki kullanıcı deneyimini fazlasıyla etkilemektedir.

    Saydığımız ve saymadığımız tüm etkenlerin arasında SEO ile bağlantısından bahsetmezsek sanırım büyük bir noktayı atlamış oluruz. SEO yönetimi ile ziyaretçilerin ve sitelerin etkileşimlerinin maksimum seviyeye getirilmesi sağlanmaktadır. Bu anlamda kullanılan tüm kanallar ile ziyaretçileri siteye çekme ve faaliyet alanında kazanç sağlamaları hedeflenmektedir. Buradan şu sonucu çıkartabiliriz, ilk hedef firmanın web sitesine ziyaretçi çekip etkileşim ve kazancı arttırmak olsa da, kullanıcı memnuniyetini sağlayıp arttırmak da yarışır seviyede kendini göstermektedir. Kullanıcı Deneyimi sadece siteyle bağlantılı olmadığı gibi site ile bağlantısı olmadan da düşünülemez. Sitenin görünüm ve yapısı ile sosyal medyadaki paylaşımları, sosyal medya dışındaki yapılan çalışmaları ve ürünlerin satışıyla başlayıp, teslim ve iade süreçleriyle, kullanıcıların firmanın marka değeriyle doğrudan etkileşim halinde olduğunu söylersek daha doğru olacaktır. İşte bu noktada Kullanıcı Deneyimi genel hatlarıyla kendini gösterecek ve sonuç verecektir.

    Kullanıcı Deneyimi Firmaları Nasıl Etkiler?

    Kullanıcı Deneyimi tasarımını tam uyguladığınızda size kazanç sağlayacağını ilk olarak söyleyebiliriz. Hele ki geleneksel ya da alışılagelmiş yöntemleri uygulayan çoğunluğun arasından, firmanızın sıyrılarak yükselmesine fazlasıyla yardımcı olacaktır. Bu da zincirleme etkiyle, arama motorlarında daha üst sıralarda yer almanıza, o da daha çok kullanıcının aramalarında sizi daha çok görmelerine neden olacaktır. Her aşama, her bağlantı Google tarafından indexlenecek ve sıralamanızı, değerinizi olumlu etkileyecektir.

    Ziyaretçilerin sitenize geldiğinde Kullanıcı Deneyimi anlamında yüksek etkiyi yaratmak adına, sitenizin dönüşüm oranlarını arttırmaya yönelik çalışmalarda bulunabilirsiniz. Farklı kanallardan gelen ziyaretçilerinizin faaliyet alanınız dahilinde verdiğiniz hizmetleri online olarak kullanıyor olmalarını sağlamanız gerekmektedir. Ayrıca, sitenizin görsel anlamda kullanılan fotoğrafların kalitesinden, içeriklerle uyumuna, kullanılan videolara kadar doğru bir SEO çalışmasına sahip olması gerekmektedir. SEO teknikleri olarak içeriklerinizin SEO uyumlu Makale koşullarına sahip olmasının yanında sitenizin devamlı gelen ziyaretçilerin dışında da ilk kez gelen ziyaretçilere de kullanım kolaylığı sağlayacak şekilde dizayn edilmiş olması önemlidir.

  • Hızlı İndexlenme İçin Tercih Edilen Siteler

    Hızlı İndexlenme İçin Tercih Edilen Siteler

    Hızlı İndexlenme İçin Tercih Edilen Siteler

    İndexlenme dediğimizde, basit ve genel anlamıyla, web sitenizin Google dâhil tüm arama motorlarının arama sonuçlarında çıkarılmasını anlayabilirsiniz. Sitenizin daha hızlı bir şekilde indexlenmesi için bazı önemli site ve yöntemleri bilmeniz oldukça faydalı olacaktır. Bu site ve yöntemler aracılığıyla sitenizin normale oranla daha hızlı indexlenmesi sağlanarak, hedef kitlenize ulaşmanızı ve etkileşime geçmenizi kolaylaştıracaktır. Aynı zamanda SEO konusunda da olumlu yönde bir katkısı olacaktır.

    Sitemap, İmleme Siteleri, Ping Siteleri, Sosyal Medya, Özgün İçerik,
    Web sitesi sahibi olan kişileri bırakın, tüm internet kullanıcıları özgün ve güncel içeriğin önemini öyle anladılar ki, en ufacık benzerlik ya da kopyayı, size özgü anlatımı olmayan hiçbir içeriği kabul etmiyorlar.
    • Özgün İçerik

    Web sitesi sahibi olan kişileri bırakın, tüm internet kullanıcıları özgün ve güncel içeriğin önemini öyle anladılar ki, en ufacık benzerlik ya da kopyayı, size özgü anlatımı olmayan hiçbir içeriği kabul etmiyorlar. Bunu fark edip takibini çok iyi yapan arama motorları gereken değeri veriyorlar. Ve sıralamanın gerilerine düşürerek bunu kanıtlıyorlar. Dolayısıyla içeriklerinizin kalitesine her zaman önem verin.

     

    • Sosyal Medya

    Günümüz teknoloji ve internet dünyasında sosyal medyanın hızını ve etkisini kimse kontrol edememekte. Dolayısıyla kontrol etmenin içeriğini değiştirip sitenizin avantajına kullanabilirsiniz. Gerek kendi sosyal medya kanallarınızı kullanarak gerek müşteri ve diğer kişi/ kurumlara ait popüler sosyal medya hesapları aracılığıyla etkileşimi arttırabilirsiniz. Böylece hitap ettiğiniz kitlenin çemberini genişletebilirsiniz.

     

    • Ping Siteleri

    Sitenize yeni eklediğiniz içeriklerinizin indexlenme süreci çin hemen yapabileceğiniz başka bir adım da ping sitelerini kullanmaktır. Paylaşılan yeni içerikleri arama motorlarına ileten siteler olarak adlandırabiliriz. Burada yapmanız gereken şey, her yeni içeriğinizi ping sitelerini kullanarak arama motorlarına göndermeniz, emin olun faydalı olacaktır.

     

    • İmleme Siteleri

    Bahsettiğimiz imleme siteleri çok fazla ve aynı orandaki hızda içerik barındırdığı için, bu siteleri Google sürekli takipte tutmaktadır. Yani botlar sürekli imleme sitelerindedir. Bu önemli nokta da sizin içeriklerinizin hızlı indexlenmesi için bulunmaz bir fırsat olarak karşınıza çıkmaktadır.

     

    • Sitemap

     

    Web sitenize site haritası olarak adlandırılan sitemap bölümünü eklemeniz, arama motorlarının sitenizin indexlenme hızını oldukça arttıracaktır. Arama motorlarına hakkınızdaki bilgilerin iletilmesi hem indexlenme hızınız hem de site değeriniz açısından puan kazandıracaktır. SEO kriterlerinden birisini de gerçekleştirmiş olacaksınız.

     

    • Linklerinizi Google Arama Sonuçlarına Ekleyin

    Birçok web sitesi sahibinin yaptığı ama bir kadar site sahibinin pas geçtiği son bir önerimiz var ki sitenizin indexlenmesine yardımcı olacak bir araç olarak gösterebiliriz. Yeni bir içerik girdiğinizde, Google’da içeriğinizi aratın. Çıkan sayfaların en alt kısmında yer alan “Memnun kalmadınız mı? Daha iyisini yapmamıza yardımcı olun.” Yazısını tıklayarak içeriğinizin linkini ekleyebilirsiniz.