Etiket: ux

  • Sitenizin mimarisi ve arama stratejisi uyumlu olmalı mı?

    Sitenizin mimarisi ve arama stratejisi uyumlu olmalı mı?

    Bu dijital dünya ve web siteniz için de geçerli mi? 

    Çoğu kuruluşta, organik arama optimizasyonu, gerçeklerden sonra uygulanan bir katman haline gelir. Marka ekiplerinden sonra, ürün sahipleri ve teknoloji ekipleri bir web sitesinin mimarisinin ne olması gerektiğine karar vermişlerdir.

    organik arama nedir,site mimarisi,kullanıcı deneyimi,UX,UX mimaride nasıl bir rol oynar?

    Bununla birlikte, eğer arama sitenizin mimarisinde birincil bir sürücü olsaydı organik kanalınızdan (ve organik sayfalara ödeme yaparsanız ödenen kalite puanlarını)% 200’lük bir performans artışı görebileceğinizi söyleseydim marka kurallarına ve teknik gereksinimlere uygun mu?

    Organik arama ile yönlendirilen mimarinin ilk 5 faydası

    1. Google alaka düzeyi sinyallerini kitlesi ve kullanıcı talebi ile eşleşme sağlayın
    2. Topikal ve tematik içerik silolarının sınıflandırılması
    3. Hedefli URL adlandırma şemaları
    4. Dönüşüm hızı yükseldikçe içeriği ölçeklendirme yeteneği
    5. Hem kitlenizin hem de Google’ın anlayabileceği mantıklı bir kullanıcı deneyimi

    Arama stratejisi mimarinizle aynı hizada olduğunda , Google’ın web sitenizi anlamak için ihtiyaç duyduğu önemli alaka düzeyi sinyallerini alırsınız.

    Aksi takdirde kaybedeceğiniz hacim ve pazar payını elde etmek için kendinizi konumlandırırsınız. Ek olarak, Google’daki organik site bağlantıları, cevap sonuçları ve yerel harita paketi edinimi için hazır bulunacaksınız .

    Google’ın web sitenizin neyle ilgili olduğunu ve nasıl bir araya getirildiğini anlamasını istiyorsanız, sitenin düzgün bir şekilde tasarlandığından emin olun ve doğru şekilde iletişim kurun – bu da uygun site mimarisi için ilk adımdır.

    Kullanıcı deneyimi (UX) mimaride nasıl bir rol oynar?

    Karşılaştığımız ortak bir kavram , arama, içerik pazarlaması ve mimari ile ilgili UX’dir. UX tipik olarak minimum içerik, sınırlı gezinme seçenekleri ve kontrollü bir kullanıcı izlenimi ister.

    Bununla birlikte, bir UX yolculuğunun bir giriş noktasından (genellikle ana sayfa) kabul edildiğini ve uygun şekilde arama yapılırken, her sayfanın bir giriş noktası haline geldiğini unutmayın. Bu yüzden her ikisi için de çözmemiz gerekiyor.

    İyi haber şu ki, saf mimari yapı ve URL adlandırma şemaları UX’ten tamamen farklı olabilir ve olabilir. Mimariyi uygun şekilde oluşturun ve yine de herhangi bir UX’i bir kaplama olarak uygulayabilirsiniz.

    Birincil farklılıkların ortaya çıktığı yer UX ve navigasyon arasındadır. Burada yine, UX tipik olarak seçenekleri sınırlamak ve yolculuğu kontrol etmek istemektedir; bu, gezinmenin azaldığı ve tüm mimari seviyelerin bulunmadığı ve görünür olmadığı anlamına gelir.

    Buradaki zorluk, Google’ın tüm bu sayfalar için sizi dünyada bir numaraya çekmesini istemektir; ancak, Google’a navigasyonunuz için bile sizin için yeterince önemli olmadığını söylenmiş oluyor.

    Neredeyse 20 yıl önce öğrendiğim bir kural, her sayfanın kendi başına durmasını sağlamaktır. Bir kullanıcının ileri gitmek için asla “geri” gitmesi gerekmemelidir. Bu nedenle, navigasyonunuzun ve kategorik sayfalarınızın her sayfadan erişilebilir olduğundan emin olun, özellikle organik arama için bir kullanıcı, sitenize ve yolculuğa her seviyede girecektir.

    Şimdi bu UX’ten vazgeçmek anlamına mı geliyor? Hayır. Navigasyon veya mimariden ödün vermeden, birincil CTA’larınız ve görüntüleriniz üzerinden yolculuğu kontrol edebilirsiniz.

  • SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    SEO’nun geleceği hakkında tahminler

    Mevcut eğilimler aramanın yönü hakkında ne söylüyor ve nasıl hazırlanabilirsiniz?

    SEO sürekli değişen ve büyüyen bir endüstridir. Artık arama motoru optimizasyonu internet “kara büyü” olarak görülmüyor, ancak şimdi ciddi bir dijital pazarlama stratejisinin önemli bir parçası olarak kabul ediliyor. Geçen yıl , işletmelerin SEO hizmetlerine 65 milyar dolardan fazla yatırım yaptıkları ve bu sayının 2018 yılına kadar 70 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor.

    Bir endüstri olarak uzun bir yol kat ettik  ve bunun görünümünden, en iyi günlerimiz hala önümüzde. Arama dünyasındaki en zor şey daha sonra ne olacağını tahmin etmektir. Büyük motorlar algoritmalarını ve SERP ekranlarını güncellemeye ve hassaslaştırmaya devam ettikçe, sahada sadece tepki vermek için beklememeliyiz. Proaktif olmamız gerektiğine ve bize yol göstermesi için geçmiş trendlere bakmamız gerektiğine inanıyorum.

    Bu ruhla, bir adım atıp SEO endüstrisinin geleceği hakkında üç öngörüde bulunacağım.

    UX daha büyük bir rol oynayacak

    Geçmişte, SEO BT ekibi için bir iş olarak görülüyordu. Yaratıcı bir pozisyondan çok teknik bir rol olarak görülüyordu. SEO’da birçok teknik unsur varken, özünde bir sanat formu var. Günümüzün SEO profesyonellerinin, web sitelerini ve arama motorları için farklı türdeki içeriği nasıl optimize edeceklerine dair teknik bir anlayışa sahip olmalarının yanı sıra, insanların web ile nasıl etkileşime girdiklerini de anlamaları gerekir.

    Ama bilmek savaşın sadece yarısı. Bu bilgilerin pratikte nasıl uygulanacağını anlamak, “profesyonelleri” “Joes” den ayırmaya devam edecek olan şeydir.

    Google kullanıcıya takıntılı – ve siz de olmalısınız. Arama sonuçları gittikçe daha fazla kişiselleştikçe, kullanıcı deneyimi (UX) aramada daha büyük bir rol oynayacaktır. İçeriğiniz kullanıcılarınızı etkilemiyorsa, bilgileriniz ne kadar büyük olursa olsun kaybedersiniz.

    Sitenizi şimdi daha iyi konumlandırmak için kullanıcılarınızı içeride ve dışarıda öğrenmek için zaman harcayınız. O zaman sadece onlara yardım etmekle kalmayıp aynı zamanda onları da ilgilendiren bir içerik yaratacağım. Bunu, kullanıcılarınızın ne yaptığını izleyen ve öğrenen ücretsiz analiz araçlarını kullanarak yapabilirsiniz.

    Şu anda çevrimiçi pazarlama çabalarınızı takip etmiyorsanız, yalnız değilsiniz. Ama bu hala iyi bir bahane olmamalı…

    • Pazarlamacıların yüzde 45’i hala analitik niteliklerini kalite ve doğruluk açısından değerlendirmiyor (veya daha da kötüsü, yapıp yapmadıklarını bilmiyor).
    • Küçük işletmelerin yüzde 30’undan azı web sitesi analitiği, çağrı izleme veya kupon kodları kullanır; Küçük işletmelerin yüzde 18’i hiçbir şeyi takip etmediğini itiraf ediyor.

    Sırf diğerleri bunu ciddiye almıyor, fakat yapmamalısın demek değil. Yüzde 100 ücretsiz olan Google Analytics ve Arama Konsolu gibi araçlar, başlamak için yeterli bilgiye sahiptir. Hangi içeriğin çalıştığını ve nedenini öğrenin, ardından bundan daha fazlasını oluşturun. Kullanıcılarınızın, markanızla çevrimiçi olarak etkileşimde bulunduklarını istediklerini düşünün ve onlar için benzersiz bir deneyim oluşturun.

     AMP bir sıralama faktörü olacak

    seo, seo uzmanı, Google Optimizasyon,Şimdi bölünmüş bir dünyada yaşıyoruz. Geleneksel olarak, Google, arama sorgularını çekerken tek bir doküman dizininden işlemektedir. Bugün, biri mobil, diğeri masaüstü için iki dizin oluşturma sürecinde  mobil birincil dizin haline geliyor.

    Mobil ilk dünyaya geçtiğimizde, arama, etkileşim ve satın alma yöntemlerimiz değişti. Mobil bizim baskın cihazımız oldu ve Google beklemeyecekti.  Hitwise tarafından yayınlanan yeni bir  rapor(kayıt gerekli) ABD’de mobil aramanın toplam arama sorgusu hacminin yaklaşık yüzde 58’ini oluşturduğunu savunuyor.

    Ancak kullanıcılar sadece mobil cihazlarda güzel görünen bir şey istemiyorlar – aynı zamanda hız istiyorlar. Aslında, Google’ın kendi araştırması, insanların yüzde 53’ünün üç saniye veya daha kısa sürede yüklenemeyen bir siteden ayrılacağını gösteriyor . Bu, Google ve diğerlerinin Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) projesini başlatmasının en büyük nedenlerinden biri .

    Bu noktada bildiğimiz kadarıyla AMP bir sıralama sinyali değildir , ancak bunun arama ya da web sitenizin performansı üzerinde hiçbir etkisi olmadığı anlamına gelmez. AMP içeriği, genellikle organik listelerin üstünde bulunan mobil arama sonuçlarında belirgin bir şekilde öne çıkıyor. İçeriğinizin orada görünmesini istemez miydiniz? Ek olarak, kullanıcılar mobil cihazlarda yavaş yüklenen siteleri terk ediyorlarsa, zaten en üstteki organik noktaya sahip olsanız bile mobil sayfa hızına öncelik vermek mantıklı olacaktır.

    Ayrıca, AMP’yi uygulamadan önce resmi bir sıralama sinyali olmasını beklerseniz, bu gerçekleştiğinde bundan yararlanmak için çok geride olacaksınız. Öyleyse, içeriğiniz için şimdi AMP sayfaları oluşturmaya başlayın! AMP‘yi şirketimizin blogunda etkinleştirdiğinden beri, mobil arama ziyaretlerinde yüzde 12’lik bir artış gördük – ve sonuçları gören sadece biz değiliz. Bu istatistiklere göz atın:

    • Washington Post  – yedi gün içinde geri dönen mobil arama kullanıcılarında yüzde 23 artış.
    • Arduvaz  – aylık benzersiz ziyaretçilerde yüzde 44 artış ve aylık benzersiz ziyaretçi başına ziyaretlerde yüzde 73 artış.
    • Gizmodo  – AMP sayfalarından Gizmodo trafiğinin yüzde 80’i yeni trafik, gösterimlerinde yüzde 50 artış.
    • Kablolu – Arama sonuçlarında tıklama oranlarında yüzde 25 artış, AMP’deki reklamlarda TO’nun yüzde 63 oranında artması.