Kategori: PPC

  • Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?

    Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?

    Sosyal medya yönetiminin en can sıkan noktası şikayet edilmektir, evet eğer haklı sebepten ise şikayet edilmek en doğru müşterilerin en doğal haklarındandır. Fakat bazen sizin rakipleriniz tarafından da markanızı bitirmek istemeye çalışanlarda olacaktır.

    Sosyal medya yönetimi, markalar için yeni bir imtihan yerine dönüştü. Markalar hakkında bir çok sorunun cevabını yaptıkları şikayet yönetiminde bulabiliyorsunuz.

    • Marka özenli mi?
    • Müşterisini önemsiyor mu?
    • Zamanında cevap veriyor mu?
    • Müşterisini tek seferlik ürün ya da hizmet alan bir kişi olarak mı görüyor?

    Tüm bu soruların cevaplarını sosyal medya şikayetlerini gözlemleyerek bulabileceksiniz.

    Sosyal medyada şikayet yönetimi, zor bir iş, bilgi ve tecrübe istiyor. Bu konuda katkı sağlamak adına, sosyal medya şikayetlerinin yönetimi hakkında, tecrübelerimi de göz önüne alarak sizin için tavsiyeler hazırladım.

    Sosyal Medyada Şikayet Yönetiminde Nelere Dikkat Etmelisiniz?seo, genel seo, seo uzmanı, Şikayet Yönetimi, Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?, Sosyal medya şikayet yönetimi konusunda ilk konumuz, her şikayetin önemli olduğu ve önem göstermemiz gerektiğidir. Şikayet varsa, markamız için bir iletişim imkanı doğar. İyi yönetip, müşterimizle bağımızı kuvvetlendirebiliriz.

    Sosyal medya şikayetlerini önemsemeyen markalar zaman içinde itibar kaybına uğrayarak, markalarına zarar veriyorlar. Cevapsız bırakılmış her şikayet markanız için bir tehdittir. Markanıza zarar verebilir, müşterilerinizi olumsuz etkileyebilir, potansiyel müşterilerinizin kararlarını etkileyebilir. O yüzden mümkün olduğunca her şikayeti önemsemeli ve gereken ilgiyi göstermeliyiz.

    Sosyal medya şikayeti her zaman firmanızın hesaplarına yapılmaz. Bazı kullanıcılar firmalar ile bağ kurmadan şikayet etmeyi tercih ediyorlar. Firma ile muhatap dahi olmak istemiyorlar.

    Sosyal medya şikayetinin iyi yönetimi, yapılan hazırlığın kalitesiyle orantılıdır. İyi hazırlık, kaliteli yönetimin anahtarıdır. Sosyal medya şikayet yönetiminde önceden hazırlık yapılması fayda sağlar. Hata ihtimalleri azaltır.

    Ne tür şikayetler Gelebilir?

    Bu konuları önceden belirlemek sürecin sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacaktır. seo, genel seo, seo uzmanı, Şikayet Yönetimi, Sosyal Medyada Şikayet Yönetimi Nasıl Yapılır?,

    Mümkünse, bu hazırlığı yazılı olarak yapmalısınız. Yazılı yaptığınızda diğer departmanların ve aranıza yeni katılan arkadaşların uyum sağlaması kolaylaştıracaktır.

    Şikayet yönetimi için “sosyal medya şikayet kılavuzu” tarzında bir döküman hazırlamak ve bu dökümanı düzenli olarak güncellemek, markanıza fayda sağlar.

    Şikayet Yönetim Sistemi Oluşturmalısınız

     

    Sosyal medya şikayetleri bir çok konu ve hizmetle ilgili olabilir. Bu durum, iyi yönetilmezse kötü sonuçlara neden olmakla birlikte iş yoğunluğunuz artar. Süreç içinden çıkılmaz bir hale gelebilir.

    Şikayeti iyi yönetebilmek için, şikayet geldiğinde ne yapacağınıza dair bir stratejiye ihtiyaç duyacaksınız. Şikayet geldikten sonra, hangi departmana iletileceği, cevaplanması ve çözülmesi konusunda neler yapılacağı hakkında bir hazırlığa sahip olmalısınız.

    Şikayet yönetim sistemi, bu soruların cevaplarının bulunmasında kolaylaştırıcı etkiye sahip olacaktır.

    Sosyal medya şikayet yönetiminde en önemli unsurlardan biri, zamanlamadır. Herhangi bir şikayet geldiğinde en geç kaç gün içerisinde cevap verileceğine dair bir standart olmalıdır.

    Sosyal medya şikayetlerinde cevaplama sürenizi en aza indirgemeniz önerilir.  Aksi takdirde, şikayete değer vermediğiniz, müşterinizi önemsemediğiniz anlamına gelebilir.

    Zamanlama noktasında sık yapılan bir hata: Cevap vermek için sorunu çözmeyi beklemektir. Bazı markalarda bu hatanın yapıldığını görüyorum. Şikayet geliyor, marka yöneticileri sorunu çözmeden şikayete dönüş yapmıyorlar. Bu pekte sağlıklı bir yol değildir.

    Bir şikayet geldiğinde, mümkün olduğunca kısa sürede cevap vermelisiniz. Çözümü hemen bulamasanız bile, şikayeti aldığınızı, gerekli çalışmayı yapacağınızı belirten bir cevap vermeniz gerekmekte. Çünkü şikayete geri dönüş yapmadığınızda, şikayeti yapan kişi de o şikayeti gören diğer kişiler de markanızın özensiz olduğunu düşünebilirler.

    Marka yönetiminde en kritik konulardan biri, tutarlı olmaktır. Sosyal medya şikayet yönetiminde de tutarlılık esastır. Tutarlı olmadığınız, takdirde müşterinizin gözünde itibar kaybedebilirsiniz. Markanız hakkında olumsuz düşünce ve yorumlara neden olama ihtimali yaratabilirsiniz.

    Şikayet Yönetiminde Nasıl Tutarlı Olabiliriz?

    Sistem kurarsanız, bu sisteme uygun hareket ederseniz ve özenli olursanız tutarlı olabilirsiniz. Bu yüzden sosyal medya şikayet sistemi ve stratejisi oldukça önemlidir. Şikayet yönetimine dair yapılacaklar belliyse ve siz gerekli çalışmaları titizlikle yapıyorsanız tutarlı olmanız kolaylaşır.

    Müşterileriniz şikayet yönetiminde tutarlı olduğunuzu, günü kurtarmaya çalışmadığınızı görürlerse markanıza güvenleri artar. Bu durum, marka itibarınıza olumlu yönde yansıyacaktır.

  • Kalite Puanı Nedir?

    Kalite Puanı Nedir?

    Google Adwords Kalite Puanı Nedir?

    Google Adwords kalite puanı; reklam kampanyanız, seçtiğiniz anahtar kelimeleriniz ve açılış sayfanızın kalitesine göre hesaplanan bir tahmindir. Kalite puanları 1-10 arası bir ölçek kullanılarak belirlenmeketedir. Reklam sıralamasına doğrudan etki sağlayan iki parametre vardır. Bunlar tıklama başına maliyet ve kalite puanı olarak bilinmektedir. Google tarafından bunun formülleştirilmiş hali ise; ‘Reklam sıralaması = Maksimum TBM x Kalite puanı’ şeklinde olmaktadır. Reklamınızın kalite puanı ne kadar yüksekse, tıklama başına ödenecek tutar o kadar düşük olacaktır. Bunu açıklayacak olursak, Google için kaliteli reklam, sizin için ucuz maaliyetli reklamdır. Kalitesi yüksek reklamlar, reklam maliyetlerinin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesine olanak vermektedir.

    Google’daki arama sonuç sayfalarının üst sıralarında yer almak istiyorsanız, ya SEO çalışması yaparak organik sonuçları hedeflemeniz ya da Google Adwords’ü tercih edip ücretli konumlarda yer almanız gerekmektedir. Fakat Google Adwords reklamları kullanmanız ve reklam bütçenizin yüksek olması, sonuç sayfalarında ilk sırada olmanız için yeterlilik  sağlamamaktadır.

    adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords
    adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords

    Google’ın en önemli misyonu, internet kullanıcılarına aradıkları konu ile ilgili en doğru ve kaliteli içeriği sağlamaktır.  Böylece, aynı anahtar kelimedeki reklamları sadece bütçelerine göre değil bazı kalite kriterlerine  göre de sıralama yapar.

    Reklam sıralamasına doğrudan etki eden bu iki yöntem arasında ters orantı bulunmaktadır. Reklamlarınızın kalite puanı ne kadar yüksek olursa tık başına ödediğiniz tutar da o kadar düşer. Yani Google için kaliteli reklam, sizler için ucuz reklam olmaktadır

    Yüksek kalite puanına sahip olmanın avantajları nelerdir

    1. Yüksek kalite puanına sahip anahtar kelimeler, düşük puanlı anahtar kelimelere göre daha düşük tıklama başına maliyetlerle ödüllendirilir.
    2. Kalite puanızın çok düşük olması reklam gösterimlerinizi azaltabilir.  Böylece her arama sorgusunda reklam gösteremeyebilirsiniz.
    3. Yüksek kalite puanı üst sıraları hedefleyen reklamverenler için önemli faktördür. Daha düşük maliyetlerle daha yüksek reklam konumu elde edebilirsiniz.
  • Adwords İpuçları

    Adwords İpuçları

    Adwords İpuçları

    Google, çoğunluğa  göre, en tutulan  arama motorudur ve bütün  bu işletmeleri için birden fazla  avantaj sağlamaktadır ve ürünlerinden bir tanesi ise  Google AdWords . Bu sayede, işletmelere potansiyel müşterilerine ulaşmaları – web sitesi trafiğini ve mağazanıza gelen trafiği artırmaları ve sonuç olarak karları artırmaları için kolay bir yol sağlamış olmaktadır .

    Küçük işletmeler için AdWords kampanyası oldukça basit  görünebilir fakat  AdWords’e yatırım yapmak, ürününüzün veya hizmetlerinizin pazarlanmasında ve sonuçta daha fazla dönüşüm ve gelir elde etmek sizler  sağlam bir yöntem olabilir .

     

    • Ana Sayfanızı Reklamlarla Birleştirin

    Daha önce bir Google reklam kampanyası çalıştırmayı denediyseniz Google’ın açılış sayfanıza bakmayı düşündüğünü ve bunu değerlendirdiğini bilmeniz gerekmektedir . Açılış sayfanız ilgili bağlılık ve gezinme kolaylığı sağlarsa Google reklamınızı Google’ın ilk sayfasının en üstüne veya ilgili aramalara olabilir

    İnsanların günümüzde bütün bu  arama deneyimleri boyunca tutarlılık istediklerini düşünecek olursak , anahtar kelimeler ile reklamlar arasındaki bağlantıların hatasız olmasının gerektiği kolayca anlayabiliriz. Bu bağlantılar reklamlarınızın alaka düzeyini iyileştirerek, kalite puanınızı yükseltecektir.

    Mobil cihazlardan yapılan aramalar – doğal olarak, masaüstü veya dizüstü bilgisayarlardan yapılan aramalardan farklıdır. Telefonlardan arama yapan kullanıcıların düşünce yapıları oldukça farklıdır. Bu kullanıcılar hareket halinde – daha az sabırlı – daha çok görev odaklı ve satın alma yolculuğunun son kısmına daha yakın olabilirler . Özellikle mobil ve masaüstü açık arttırmaları edindiğiniz dönüşüm oranı, tıklama başı maliyetleri göz önüne alarak hareket edin. Kullanılması gereken anahtar kelime kombinasyonlarını belirlemek.

    Google Adwords,Google Adwords nedir,Google Adwords özellikleri nelerdir,Google Adwords avantajlı özellikleri,Google Adwords reklamları
    Google Adwords,Google Adwords nedir,Google Adwords özellikleri nelerdir,Google Adwords avantajlı özellikleri,Google Adwords reklamları
    • Kullanılması gereken negatif anahtar kelimeleri belirlemek

    Negatif anahtar kelimeler;  hangi anahtar kelimelerin ürününüze veya hizmetinize uygun olmadığını belirten bir anahtar sözcük türlerindendir. Bunlar anahtar kelimelerinizin tam tersi olan anahtar kelimelerdir . Bu, müşterilerinizin amacına hedefine  uymayan anahtar kelime aramalarında reklamlarınızı göstermeyerek tıklama oranlarınızı artırabilir . Örnek verecek olursak: Sadece kadın ürünleri satan bir siteniz varsa, sadece nitelikli trafik almalarını sağlamak için erkekler –  çocuklar – bebekler  kelimelerini negatif kelimeler olarak kullanım sağlayabilirsiniz . Bu tür kelimelerle herhangi bir aramada reklamınızı göstermez . Negatif anahtar kelimeler, Google’a ürün ve hizmetinizin ne olmadığını söylemek ve doğru pazarı hedeflemek için daha gelişmiş bir yöntemlerden biridir.

    • Doğru Anahtar Sözcükler

    Doğru kelime eşleşme türlerini kullanmak . Anahtar Kelimeler Reklamlarınızın en önemli unsurlardan bir tanesidir. Bir kişi Google’a bir arama sorgusunda yazdığında, AdWords, açık artırma sisteminin arama terimini ne kadar uygun olduğuna bağlı olarak bir reklam görüntülemesi sağlayabilir. . Google –  işletmeniz – reklam kampanyanız – reklam kopyanız ve kampanya açılış sayfanız ile oldukça  alakalı anahtar sözcükleri ve anahtar kelime ifadelerini  sever.

    • Müşterin Gibi Gör Ve Düşün

    Anahtar kelime planlama aşamasında olduğunuzda, müşterilerinizin düşündüğü gibi düşünmeye çalışın. Kendinize şu soruyu sorun : Potansiyel müşterim sattığım ürün veya hizmeti arıyorsa ne arıyor olabilir? Aramalarını ne kadar iyi eşleştirirseniz, reklam kampanyalarınız o kadar iyi sonuç elde eder

  • Facebook Reklamları Nelerdir?

    Facebook Reklamları Nelerdir?

    Facebook Reklamları Nedir?

    Facebook reklamları, markaların ve işletmelerin hedeflediği kitlelere, kendilerini en iyi anlatan cümleleri kurarak erişebildikleri ücretli mesajlara verilen isimdir. Reklam vermek isteyenler, hedeflerine en çok uyacak Facebook reklam şeklini kullanarak belirli kampanyalarını tanıtabilir ve destek sağlayabilir.
    Facebook Reklamları Vererek Ne Yapmak İstiyorsunuz?
    Marka ve işletmenin hedefi her ne olursa olsun, Facebook pazarlama araçları sayesinde hedefe ulaşmaları kolaydır. Fakat hedefin iyi belirlenmiş ve hedeflemenin doğru yapılmış olması gerekliliğini unutmamak gerekiyor
    Marka ve işletmelerin Facebook reklamlarını kullanarak;
    – Varlıklarını güçlendirmek,
    – Bilinirlik oluşturmak,
    – İnsanların keşfetmesini sağlamak,
    – Potansiyel müşteri bulmak,
    – Satışları arttırmak,
    – Sadakat oluşturmak gibi hedefleri olabilir.
    Kullanıcı davranışlarını çok iyi analiz eden ve bu yönde sürekli kendini geliştiren bir platform olan Facebook, bu maddelerde bahsettiğimiz bütün hedefler için reklam verenlerin amaçlarını gerçekleştirmesine yardımcı olabilmektedir.

    Facebook İşletmelerin Varlığını Nasıl Güçlendirir?

    facebook reklam maliyeti düşürme, facebook reklam modelleri, facebook reklam verme incelikleri, facebook reklam yöneticisi, facebook reklamları kapatma, facebook reklamları nasıl çalışır, facebook reklamları nedir, facebook reklamları yönetme
    facebook reklam maliyeti düşürme, facebook reklam modelleri, facebook reklam verme incelikleri, facebook reklam yöneticisi, facebook reklamları kapatma, facebook reklamları nasıl çalışır, facebook reklamları nedir, facebook reklamları yönetme

    Facebook ve Instagram analizlerine göre; kullanıcıların büyük bir kısmı yeni bir şeyler keşfetmek için hesaplarını açıyor ve günün hafife alınmayacak bir bölümünde online takip yapıyor. Bu keşfetme sürecinde; arkadaş, akraba ya da ünlüleri merakla izlemenin yanı sıra marka ve işletmelerin kampanya takipleri, yeni ürünleri, indirim günleri gibi haberlerini takip etmek de bulunmaktadır. İşte tam da bu nedenden, özellikle online alışveriş imkanı sağlayan bütün markaların kesinlikle Facebook’da da yer alması gerekmektedir. Üstelik işletmeleri hiç yormayan zaten mobil uyumlu bir yapıya sahip olan Facebook sayfaları, müşterilerin her yerden ve her zaman işletmelere kolay biçimde ulaşmasını, ürünler hakkında düşüncelerini belirtmesini ve işletmeye özel mesaj atabilmelerini de sağlamaktadır. Burada dikkat edilmesi gereken tek bir şey vardır. O da; işletme sayfaları oluşturulurken doğru tanımlamalar yapmak, sayfaya amaca uygun düğmeleri yerleştirmek ve kolayca ulaşılmasını sağlamak için profilde yer alan bilgileri eksiksiz biçimde doldurmak.
    İşletmelerin varlığını güçlendirecek olan Facebook reklamları; öncelikle Facebook kullanıcılarının sayfanın varlığından haberdar edilmelerine yardımcı olmaktadır. Sayfayı takip etmelerini, iletişime geçmeleri sağlamak ve potansiyel müşterilere ulaşmak Facebook sponsorlu reklam tipi ile mümkün olmaktadır. Yine, sayfa profilinde yer alan düğmelere tıklatmak için verilen reklamlar, siteye trafik çekmek ya da telefon ile işletmeye ulaşmak isteyenlere kolaylık sağlamak da bu reklam araçlarının içinde yer almaktadır

    Bilinirlik Oluşturmak İçin Ne Yapılabilir?

    Bir markanın bilinirlik oluşturabilmesi için en iyi yol, kendi hakkında çok konuşulmasını sağlamasıdır. ‘Çok konuşulmak’ kavramının sosyal medyadaki karşılığı ise paylaşımların geniş kitlelere yayılmasına verilen isimdir.Peki, işletmeye ait olan hesaptan nasıl paylaşımlar yapılmalı ki bilinirlik artsın diyorsanız? Aslında bu sorunun cevabını vermek için sosyal medyada uzman olmaya gerek yok. Her kullanıcı, yaptığı paylaşımların başarısının aldığı beğeni, yorum ve paylaşımlarla ölçüldüğünü zaten bilmektedir. O halde şunu söyleyebiliriz ki; ilgi çekici paylaşımlar yapmak ‘konuşulmak’ için ilk şart.
    Facebook’ta reklam verme, bu konuda işletme sayfalarına nasıl katkıda bulunuyor,bunu inceleyelim. Hesaplardan veya sayfalardan yapılan paylaşımların kaç kişiye gösterileceği aktif takipçi sayısı ile alakalı belli bir yüzdedir ve bu yüzde oldukça küçüktür. Gönderilerin oldukça büyük ilgi uyandırması, yorum, beğeni ve paylaşım sayısının çok fazla olması bile, bu yüzdede sadece küçük artışlara neden olur. Kısacası; daha fazla kişiye ulaşmak istiyorsanız kesinlikle Facebook sponsorlu reklam seçeneklerinden yararlanmak zorundasınız.
    Facebook’taki bilinirlik reklamları, erişilmek istenen kişileri belirlemekle başlar. Burada hedef, paylaşımları beğenme ihtimali yüksek olan kullanıcılarla bağlantı kurulmasını hedeflenmektedir. Hedeflemeler; ‘Temel Hedef Kitle’, ‘Benzer Hedef Kitle’ ve ‘Özel Hedef Kitle’ olarak belirlenmektedir. Facebook hedefinin anlatıldığı hikayeler için; video, slayt gösterisi, fotoğraflar, bağlantılar kullanılmasına ve bu içeriklerin isteğe göre Kanvas veya Döngü tipli yayınlanmasına olanak sağlamaktadır. Ayrıca reklam veren isterse reklamların nerede yayınlanacağını da seçebilme imkanı vardır.

  • Kalite puanlarını etkileyen faktörler

    Kalite puanlarını etkileyen faktörler

    Kalite puanlarını etkileyen 3 temel faktör

    Beklenen Tıklama Oranı

    Beklenen tıklama oranı, ilgili anahtar kelime için reklamlarınız gösterildiğinde, gösterilen reklamların tıklanma olasılığına göre hesaplanır. Bu değerlendirme reklamlarınızın konumu, uzantıları gibi görünürlüğü etkileyebilecek etkenlerden bağımsız olarak yapılır.

    Beklenen tıklama oranı sadece bir tahmindir. Gerçek tıklama oranlarınızdan farklı değerler alır. Bunu yaparkende anahtar kelimelerinizin geçmişte nasıl performans gösterdiğini göz önünde bulundurur. Ayrıca bu tahmin anahtar kelimenizin eşleme türünden bağımsız, arama teriminin anahtar kelimeyle tam eşleşecek şekilde yapılır.

    Reklam Alaka Düzeyi

    Reklam alaka düzeyi, anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar uyumlu olduğunu ölçer. Temel mantık şudur. Google, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularıyla ilgili reklamlar göstermek ister.

    Unutmayın yüksek alaka düzeyi puanına sahip olmanın şartı anahtar kelimenin reklamlarda geçmesi değil, reklamlarınızın arama sonuçlarıyla ilgili olması ve kullanıcıların dikkatini çekecek ifadelere yer vermeniz.

    adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords
    adwords kalite puanı hesaplama,kalite puanı nasıl yükseltilir,google ads kalite puanı,adwords kalite puanı nasıl arttırılır,adwords kalite puanı nasıl yükseltilir,adwords kalite puanı nasıl artırılır,google adwords

    Açılış Sayfası Deneyimi

    Yukarıda bahsettiğimiz iki faktör reklamlarla ilgiliydi. Reklamlarınızın tıklama oranları harika, anahtar kelimenizle uyumu mükemmel olabilir ancak kullanıcılara reklamlara tıkladıktan sonra yönlendirdiğimiz sayfanın da kalite puanlarına etkisi vardır.

    Açılış sayfası alaka düzeyi, kısaca ziyaretçilerinizin yönlendirdiğiniz sayfanın oları ne kadar mutlu ettiği ile ilgilidir. Yüksek açılış sayfası alaka düzeyine sahip sayfalar genellikle kullanıcı deneyimine uygun tasarlanmıştır. Ayrıca kullanıcıların arama sorguları ile ile alakalı bilgiler de içermektedir.

    Kalite Pularını Etkileyebilecek Diğer Faktörler

    Aşağıda belirteceğimiz faktörler her ne kadar dolaylı olarak yukarıda saydığımız temel faktörlerle ilgili olsa da biraz detaya inmenin faydalı olacağını düşünüyorum.

    Reklam Metinleri

    Reklam metinlerinde kullandığınız başlık, açıklama, görünen URL doğrudan tıklama oranlarınıza etki edeceği için kalite puanlarını üzerinde doğrudan etkisi olacaktır.

    Google’da “nike air max erkek” araması yapan kullanıcının yukarıdaki reklam metnini gördüğünü düşünelim.

    Reklam başlığı: Oluşturulmuş olan reklam başlığının aradığımız şeyle birebir ilgili olduğunu görüyoruz. Bu reklam başlığının “nike air max” başlığına göre çok daha yüksek tıklama oranına sahip olacağına bahse girerim. Aynı zamanda reklam başlığında CTA’da mevcut. harika! Kullanıcılara aradığının burada olduğunu harekete geçirici bir mesajla sunmuş olduk. Reklam başlığında bu oldukça önemlidir!

    Görünen URL: Görünen URL’iniz reklamlarda gösterilen URL’in sonundaki alt dizin bölümüdür. Burası kullanıcıları hangi sayfaya gideceği hakkında bilgiler sunabilen bir alan olabilir. Reklamların görünen URL’i kullanıcıların arama sorgularıyla uyumlu olması tıklama oranlarınızı artırabilecek başka bir faktör olabilir. Yukarıdaki örnekte kullanılan /nike-air-max/erkek benim reklama tıkladıktan sonra nasıl bir sayfaya gideceğim hakkında açıkça bilgi vermektedir. Tabi burada yanıltıcı ifadelere yer vermekte bir o kadar yaşayacağım deneyimi olumsuz etkileyecektir.

    Reklam metni: Reklam metinleriniz, reklam başlığınız kadar dikkat çekici olmasa da kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabileceğiniz alanlardır. Reklam metinlerinizde rakiplerinizin sağlayamadığı özellikleriniz, kullanıcıların ürün veya hizmetinizde dikkat ettiği noktaları vurgulamak tıklama oranlarınızı artırabilir. Unutmayın birden fazla reklam metni ile Google reklamlarını aktif edebilirsiniz. Böylece reklamlarınızın performansını gerçek veriler ile değerlendirme şansınız olacaktır.

     

  • Facebook Reklamları Hakkında

    Facebook Reklamları Hakkında

    Facebook Reklamları Hakkında

    2,27 milyardan fazla aktif kullanıcısı olan Facebook, dünyadaki en büyük ve en güçlü sosyal medya reklam platformu haline gelmiştir.. Platformun yapısı gereği, kullanıcılardan topladığı verilerden faydalanarak çeşitli filtreleme olanakları sunar. Facebook hedefleme seçenekleri İlgi, demografi, konum, davranış vb. gibi filtrelemeler ile en ilgili  kitleye ulaşmanızı sağlamaktadır.Günümüz sosyal medya kullanım oranlarını ve reklam mecraları göz önüne alındığında  düşük maliyetler ile yüksek performans alabileceğiniz alanın Facebook reklamları olduğunu belirtebileriz.

    facebook reklam maliyeti düşürme, facebook reklam modelleri, facebook reklam verme incelikleri, facebook reklam yöneticisi, facebook reklamları kapatma, facebook reklamları nasıl çalışır, facebook reklamları nedir, facebook reklamları yönetme
    facebook reklam maliyeti düşürme, facebook reklam modelleri, facebook reklam verme incelikleri, facebook reklam yöneticisi, facebook reklamları kapatma, facebook reklamları nasıl çalışır, facebook reklamları nedir, facebook reklamları yönetme

    Facebook reklamlarını hedeflemenin birden fazla seçeneği vardır.En temel strateji olarak, yaş, cinsiyet veya ilgi alanı gibi kategori seçimleri yaparak hedeflemek iyi sonuçlar olabilir. Fakat kampanyalarınızdan en iyi şekilde yararlanabilmek için, kullanıcıları şirketiniz için daha fazla kar  elde edecek şekilde özel filtrelemeler oluşturmak en mantıklısıdır.

    Özel bir hedef oluşturma sürecine hız kazandırmak için potansiyel müşterilerinizin listesini veya müşteri e-posta adreslerini yükleme sağlayabilirsiniz.

    Facebook’u etkili bir şekilde yeniden hedefleme platformuna dönüştürmek, pazarlama yönetiminizi güçlendirmenin oldukça güzel  bir yöntemidir.

    Özel kitleniz için eklenmiş olan  veritabanınızı, veritabanınızdakilerle benzer profil özelliklerine ait  kullanıcıları hedefleyen “benzeyen” bir kampanya oluşturmak için kullanım sağlayabilirsiniz. “Benzer”bir kampanya, yüksek dönüşüm potansiyeli olan yeni trafiği sağlamaya  oldukça önemli bir biçimde  etki sağlayabilir.

    Facebook reklam hedeflemelerine uygun bir reklam fikri ortaya çıkarmak, sektöre uygun hedef kitle seçmek ve hedef kitleye göre ilgili  bir facebook reklam metni oluşturmak da oldukça  önem sağlamaktadır. Ayrıca kullanılan görsel ve bu görsellerin üzerinde varsa içerik oranı gibi hassas noktalar da bulunmaktadır. Bu ve benzeri diğer detaylara dikkat etmemek facebook reklamlarınızın durdurulmasına ve hesabın askıya alınmasına dahi sebep olabilmektedir.

    Sık Kontrol, Doğru Optimizasyon

    Doğru oluşturulmayan  hedef kitle veya diğer filtreleme seçenekleri gereksiz maliyetler harcamanıza ve olumsuz sonuçlar ile karşılaşmanıza yol açabilir. Kadın ürünleri tanıtımı yapmış bir mağazanın erkek kullanıcıya görünmesi ne kadar mantıklı olabilir? Bu sebeple hedeflemelerinizi kontrol ve optimize sini yapmalısınız

    Facebook Reklam Kampanyalarının Optimize Edilmesi

    Doğru hedef kitleyi belirlemenin yanında kampanyalarınızı dönüşüm için ayarlamak oldukça önemlidir. Genel olarak konuşacak olursak, farklı reklamlara ve tanıtılan içeriğe sahip olmak en iyisidir. Bazen beklenmedik şeyler kitlenizin ilgisini çekebilir, bu sebeple  neyin işe yaradığını anlayana  kadar farklı reklamları test etmeye devam etmek mantıklı bir işlemdir.

    Ayrıca açılış sayfalarınızın tıklamaları mümkün olduğunca verimli bir şekilde dönüşümlere dönüştürdüğünden emin olmak önemlidir. Kampanyalarınızdan sadece sitenize trafik sağlamak yeterli olmamaktadır. Müşteriyi dönüşüme çevirecek tutarlı bir deneyim oluşturmak gerekmektedir.

     

     

     

  • Google Adwords Avantajlı Özellikleri

    Google Adwords Avantajlı Özellikleri

    Google Ads Nedir?

    Google Ads, Google firmasından sunulmuş olan  bir reklam hizmetidir. Adsense ve Google Ads adı altında iki destekçisi  olan bu reklam sisteminde Adsense reklam Yayıncıları için Google Ads ise reklamını Yayınlatmak İsteyenler için hizmet sağlamaktadır.
    Google Ads üzerinden neredeyse her gün uğradığımız Google’da arama bazlı açılan sayfalara anahtar kelimeler yardımıyla reklam yerleştirilebilmekte, ürününüzle ilgili yayın yapan ya da paylaşım yapan web sayfalarında Banner ya da Link olarak reklam vermeyi sağlayabilmektedir.
    Google Ads dünyada ki önemli bir reklam ağı olan Adsense ile iyi bir takımdır. Yani birisi olmadan diğeri kesinlikle  ayakta duramaz Reklam Verenlerin reklamları Adsense sayesinden kullanıcı ile buluşmaktadır ve gerektiği değeri bulmaktadır.
    Ülkemizde de en önemli yere sahip Online reklam merkezi Google Ads’dür. Diğer firmaların yüksek reklam fiyatlarına karşı düşük fiyat politikası, ziyaretçi başı ödeme, video, resim, flash diğer  reklamlara imkan  sağlaması bu sistemin önemli artı yönde  değerlerinde olmaktadır.

     

    Google Adwords Avantajlı Özellikleri

    Satışa yönelik bir reklam verme yöntemi olması.

    Google Adwords reklamlarının hedef odaklı olduğunu rahat bir biçimde  söyleyebiliriz. Google’ da yer almış olan hedef kitle satın almaya yönelik arama yapan kullanıcılar olmaktadır. Google Adwords reklamlarının da bu hedefe  yönelik direkt reklamlar olması satışa yönelik bir reklam yolu olduğunu ortaya koymaktadır. Bu biçimde Google Adwords reklamları markaların dijital pazarlamada avantajlı olduğu bir reklam yöntemi olarak kullanım sağlamaktadır.

    Düşük ve kontrol edilebilir maliyet özelliği olması

    Google Adwords küçük biçimde veya büyük biçimde  marka olması önemli olmadan oldukça hesaplı bir reklamlama yoludur. Reklam veren Google Adwords’ de önceden belirlenmiş bir bütçe ile üst limit belirleyebilir. Bununla birlikte anlık olarak kampanyalarını durdurabilme ve başlatabilme avantajı vardır. Maliyet biçiminden markaların yarar sağlayabileceği bir reklam yolu olmaktadır.

    Google Adwords,Google Adwords nedir,Google Adwords özellikleri nelerdir,Google Adwords avantajlı özellikleri,Google Adwords reklamları
    Google Adwords,Google Adwords nedir,Google Adwords özellikleri nelerdir,Google Adwords avantajlı özellikleri,Google Adwords reklamları

    Esnek yapısı ile ön plana çıkar.

    Google Adwords’ de marka reklam kampanyalarını, duyurularını, anahtar kelimelerini anlık biçimde olarak takip edebilirsiniz ve değişen şeylere göre düzenleme sağlayabilirsiniz İstenilen zamanda reklamların durdurulup sonra devam ettirilebilme özelliği gibi  bütün bunların hızlı ayarlama özellikleri ile kısa sürelerde gerçekleştirilebilmesi Google Adwords’ u diğer reklam metotları arasında avantajlı olarak ön plana çıkmasını sağlar

    Ölçülebilir ve analiz edilebilir raporlama özelliklerini içerir.

    Özellikle geleneksel reklam biçimlerinden ve diğer dijital reklam yöntemlerinden daha detaylı raporlama özelliği reklam veren markaya oldukça  avantaj vermektedir. Reklam veren marka Google Adwords reklamları ile oldukça detaylı verilere kolaylıkla erişim sağlayabilir. İlerleyen zamanda nasıl bir strateji üzerine reklam oluşturması gerektiğinde en doğru bilgiyi Google Adwords’ un bu özelliği ile sağlayabilirsiniz.

    Erişim bakımından kontrol edilebilir özelliklere sahiptir.

    Google Adwords dil, şehir gibi hedef belirleme özellikleri ile markanın reklamını hitap ettiği hedef kitleye yönelik yayınlama sağlayabiliyor. Bu sebepten dolayı erişim oranı dijital medyada yüksek olan Google Adwords’ un daha etkili bir hal  almasını sağlıyor ve markaların bu reklam yöntemi ile etkileşim oranını arttırmasında avantajlı hale getiriyor.

     

  • Google Adwords İpuçları

    Google Adwords İpuçları

    Google Adwords İpuçları

    Günümüzde, İnternet’in güncelliği ile müşteriler satın almadan önce bilgi, ürün, hizmet veya indirim aramak için internette dolaşıyor. Herhangi biri, teklifinizi arayacak potansiyel müşteriniz olabilir. İş yapıyorsanız, Google’ın ilk sayfasında bulunmak istiyorsanız dijital pazardaki fırsatlardan faydalanmanız gerekir.

    Google,günümüze  göre, en popüler arama motorudur ve bütün bu işletmeleri için birden fazla  avantaj sunmaktadır ve ürünlerinden biri Google AdWords. Google AdWords, reklamverenlerin Google’ın arama sonuçlarında görünmeleri için belirli anahtar kelimeleri kullanarak tıklanabilir reklamlarını teklif ettiği en etkili reklam sistemidir.

    Google AdWords’ün size sunmuş olduğu hizmetler;

    Hedeflenen erişim

    Artık Google’da arama yapan kişilere yönelik reklam vermeyi sağlayabilirsiniz. Hatta, Google’ın arama sonuçlarında zaten görünüyorsanız, AdWords, Google’da yeni hedef kitleleri ve reklamcılık ağımızı hedeflemenize yardımcı olabilir

    Ölçülebilir değer

    Minimum harcama gerekliliği veya zaman şartı  yoktur. Ayrıca, tıklama başı maliyet seçeneği ile  sadece reklamlarınız tıklandığında borçlandırılırsınız. Buda, bütçenizin sadece size yeni müşteri adayları kazanmak için kullanılacağı anlamına gelmektedir.

    Maliyetler konusunda endişeniz varsa merak etmeyin. AdWords, harcamalarınız üzerinde tam kontrol sağlamasını sunar.

    Daha fazla denetim

    İstediğiniz sonuçları alana kadar reklamlarınızı düzenleyip bütçenizde ayarlama yapabilirsiniz. Ayrıca, birçok reklam şeklini  görüntüleyebilir, hatta reklamlarınızı belirli dillere ve coğrafi bölgelere  göre hedeflenmesini sağlayabilirsiniz.

    Bütçenizi belirleyin

    Minimum harcama zorunluluğu yoktur; AdWords için ödediğiniz tutarını kendiniz  belirlersiniz. Öernek vericek olursak , reklamınıza on TL’lik bir günlük bütçe ve her tıklama için yirmi  kuruşluk bir maksimum maliyet belirmelesi sağlayabilirsiniz.

    Denemenizde fayda olan  Google Adwords ipuçları:

    Google Adwords,Google Adwords İpuçları,Google Adwords İpuçları nelerdir,google adwords hakkında,google adwords hizmeti
    Google Adwords,Google Adwords İpuçları,Google Adwords İpuçları nelerdir,google adwords hakkında,google adwords hizmeti

    Cihaz Bazlı Açık Arttırmayı Kullanın

    Özellikle mobil ve masaüstü açık arttırmaları edindiğiniz dönüşüm oranı, tıklama başı maliyetleri göz önüne alarak optimize etmelisiniz

     

     

     RLSA ile Hedefleyemediğiniz Kelimeleri hedeflemesini sağlayın

    Sadece bayan ayakkabı sattığınızı düşünün. Performans ve bilinmezlikden dolayı “ayakkabı”, “ayakkabı al” şeklinde cinsiyeti belli olmayan kelimelerin hedeflenmesini sağlayamazsınız. Fakat RLSA yani arama reklamlarında yeniden pazarlama listelerini kullanarak bu şekilde kelimeleri hedeflemesini yapabilirsiniz.

     Lokasyon Bazı Açık Arttırmayı Kullanın

    Hedef tanımlaması yapıyor veya bir e-ticaret kampanyası yapıyorsanız, kesinlikle  dönüşüm oranı metriğiyle birlikte lokasyon bazlı açık arttırmaları kullanın. Google Analytics veya başka bir web analiz aracılığıyla mevcut datanızı analiz edebilir ve teklifleri buna göre ayarlama yapabilirsiniz

     Farklı Dil Seçeneklerini Test Edin

    Özellikle çok fazla dil konuşulan bir yeri hedefliyorsanız, tek dil hedeflemesinden kaçınıp konuşulan diğer dilleri de hedeflemeniz sizin için yararlı olacaktır bunu  test edin. Hedeflediğiniz sektöre göre Türkiye için İngilizce, Almanca ve Arapça’yı test etmenizi önermektey,z. Özellikle İnşaat kampanyalarında Arapça mutlaka test edilmelidir.

  • Sosyal Medya Kuralları

    Sosyal Medya Kuralları

    Bütün  sosyal medya platformları için genel kurallar;

    1. Gün içerisinde birkaç kez paylaşımda bulunuyorsanız, paylaşımlarınızın arasında belli bir süre geçtiğinden emin olmalısınız. Çünkü sosyal medyada art arda aralıksız paylaşımda bulunduğunuzda takipçi sayınızda azalma olacaktır.

    2. Yapılan bütün yorumlara olabildiğince hızlı cevap verin. Yapılan araştırmalar bir markanın paylaşımına yorum yapan kullanıcıların yüzde 53’ünün 60 dakika içinde geri dönüş beklediğini göstermektedir.

    sosyal medya,sosyal medya kuralları,sosyal medya kuralları nelerdir,en önemli sosyal medya kuralları,sosyal medya görgü kuralları,sosyal medya kullanım kuralları nelerdir
    sosyal medya,sosyal medya kuralları,sosyal medya kuralları nelerdir,en önemli sosyal medya kuralları,sosyal medya görgü kuralları,sosyal medya kullanım kuralları nelerdir

    3. Hashtag sanatını öğrenin. Bir hashtag iyi sonuç verirken on hashtag ile risk almış olursunuz. Aslında bu sayı platforma göre değişiklik göstermektedir: Twitter’da en fazla 2, Instagram’da ise en fazla 11 hashtag uygun görülürken, Facebook’ta ya da Pinterest’te hashtag kullanımı tavsiye edilmemektedir.

    Facebook için;

    Kendi paylaşımlarınızı beğenmeyin. Bu sizin tamamen beğeni toplamak amacıyla paylaşımda bulunduğunuz izlenimi göstererek hayranlarınızın gözünde itibar kaybetmenize sebep olabilir.

    Paylaşımınızla ilgisiz alakası olmayan insanları etiketlemeyin. İnsanlar alakasız paylaşımların bildirimini almaktan hoşlanmamaktadır. Sürekli ilgilenmediği konularda bildirim alan kullanıcıların şikayet ettiğini mutlaka siz de tanık olmuşsunuzdur.

    • Görsel kalitesi her içerik için önemli bir detay olmaktadır
    • Günlük yorum takipleri ve analizler düzenli olarak yapılmalıdır.

    Twitter

    • En önemli SEO araçlarından bir tanesi olan Twitter üzerinden yapılan paylaşımlardır. Google sıralamaları için bu platformun önemi daha önce de belirtilmiştir.
    • Odak noktasında etkileşim olmalıdır. Sosyal medya bilinirliğinin üst seviyede olması için bu durum trafik kazandırmaktadır.

    Youtube

    • Görsel anlamda en etkili reklam mecralardan bir tanesi Youtube’tur. Markanız için Vlog hazırlayarak içerik stratejisi oluşmasını sağlayabilirsiniz.
    • Bilgilendirme videoları, popüler kültüre uygun videolar, markanızın bilinirliğini artmasına katkı sağlayacaktır.
    • Video için yazılan başlığın izlenme oranı açısından önemi oldukça fazladır. Görseli çok iyi şekilde açıklayan başlığın olması gerekmektedir.

    Linkedin

    • Marka tanıtımları için en ideal sosyal medya mecralarından bir tanesi de  Linkedin’dır. Hedef kişilere markanızın ulaşabilmesi için köprü niteliği taşımaktadır.
    • Sayfa içeriklerinin eksiksiz bir şekilde doldurulmasına dikkat etmelisiniz. Görseller, link inşaları ve markayı temsil eden gruplara katılım şeklinde bir strateji sağlayabilirsiniz.
    • Bağlantı taleplerinizi kişiselleştirin. Onlara neden bağlantı kurmak istediğinizi açıklayın.Talep metni yerine kendi cümlelerinizle onları bağlantılarınıza eklemek istediğinizi söylemeniz bile fark yaratılmasına sebep olacaktır.
    •  Bağlantı kurduktan sonra “hoş geldiniz” mesajı gönderin Bu sosyal medya kuralı size çok sıradan gelebilir. Fakat, çok basit bir şey olmasına rağmen bu mesajı gönderen gerçekten çok az kişi var. İnsanlarla iletişime girmekten çekinmeyin. Karşılığını mutlaka alacaksınız.

    Instagram

    • Bilindiği üzere reklamcılıkta en yüksek etkileşimi görseller almaktadır. Bundan yola çıkarak Instagram hesaplarının son derece etkili şekilde kullanılabileceğini belirtmemiz gerekmektedir. Markanızı temsil eden paylaşımların akılda kalma olasılıkları yükselecek ve bilinirlik artmış olacaktır.
    • Instagram’ın en önemli kuralı Hashtag kullanımıdır. Diğer sosyal medya sayfalarındaki hashtag benzerlerini kullandığınızda trafik artışı sağlayabilirsiniz.
    • Sayfanızda siteniz yönlendiren linklerden fayda sağlayabilirsiniz
    • Fazla paylaşım yapmaktan kaçının. Yapılan araştırmalar Instagram’da yapılması gereken paylaşım sıklığıyla ilgili net bir veri sunmakta yetersiz kalmaktadır. Yine de insanların anasayfasını fazlasıyla meşgul edecek kadar sık paylaşım yapmamakta yarar var.
    •  Markanızla uyumlu olacak hashtagler kullanmalısınız. İdeal hashtag sayısı 11’dir. Daha önce de belirttiğimiz gibi, Instagram hashtag kullanmak için en ideal platformlar arasında yerini almaktadır

     

  • PPC ipucu ve taktikleri

    PPC ipucu ve taktikleri

    E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri

    PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan bir tanesidir. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve markalara birden fazla  avantaj sağlamaktadır.

    Planlamalarınızı yapın

    Reklam kampanyası oluşturmadan önce hangi hedef ile  bu reklamları çıkacağınızı belirlemeniz gerekmektedir. Ürün tanıtımı, marka bilinirliği, web siteye trafik çekmek gibi birden çok  amaçlar ile reklam kampanyalarını oluşmasını sağlayabilirsiniz. Bu nedenle de öncelikle amaçlarınızı belirleyin ve hangi ürünler üzerinde ne şekilde  içerikler hazırlayacağınız, eyleme çağrı ifadelerinizi ve meta açıklamalarınızı belirlemeniz ve planlamanız önem sahibidir.

    Sadece ana sayfaya yönlendirme yapmak zorunda değilsiniz

    Reklam kampanyalarınızı oluştururken, kullanıcıları sadece ana sayfanıza yönlendirmek zorunda değilsiniz. Başka varış sayfalarına da yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi, ürünlerle ilgili reklam kampanyaları oluşturuyorsanız bu reklamları ürün sayfalarına da yönlendirme sağlayabilirsiniz. Bu nedenle  de yönlendirme linklerinizi de doğru bir biçimde  seçmeniz önem sahibidir.

    Kötü performans gösteren anahtar kelimelerinizi analiz edin

    Dijital reklamlara yeni başlıyorsanız, birkaç farklı deneme yapmanız gerekecektir. Bu denemeler sonrasında da sizin için iyi performans göstermeyen anahtar kelime gruplarını belirleyebilirsiniz. Bu kelimeleri belirleyerek, ilerleyen zamanlardaki reklam kampanyalarınızda bu anahtar kelime grupları haricindeki kelimelere odaklanabilirsiniz.

    PPC,PPC ipuçları,PPC ipuçları nelerdir,pay per click nedir, cpc nedir, ppc reklam, dijital pazarlama terimleri
    PPC,PPC ipuçları,PPC ipuçları nelerdir,pay per click nedir, cpc nedir, ppc reklam, dijital pazarlama terimleri

    Negatif anahtar kelimelerden yararlanın

    Özellikle Adwords üzerindeki reklam kampanyalarınızda, negatif anahtar kelimeler belirlemeniz, reklamlarınızın daha ilgili arama sonuçlarında görülmesini sağlayacağı gibi reklam bütçenizin de daha iyi bir şekilde yönetilmesini sağlayacaktır. Negatif anahtar kelime kullanımıyla ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki rehberimize bakabilirsiniz.

    Mobil reklamları unutmayın

    Mobil reklamlar da günümüzde oldukça önemli bir yere sahiptir. Mobil kullanıcı sayısının artmasından dolayı kullanıcılar büyük bir kısmı  mobil cihazları üzerinden ürün araması sağlayabiliyor. Mobil trafiğiniz fazlaysa ya da potansiyeli varsa, reklam bütçenizin bir kısmını mobil reklamlara ayırabilirsiniz ve reklam bütçenizi daha iyi yöneterek, reklamlarınızın da performansını yükseltebilirsiniz.

    Potansiyeli olan kampanyalarınızı büyütün

    İyi geri dönüş aldığınız ve satışa dönüşen reklam kampanyalarınızın bütçesini artırmak da önemli bir yere sahiptir. Böylelikle daha uzun süre bu kampanyalardan geri etkileşim alabilirsiniz. Bu nedenle de reklamlarınızı yakından takip ederek, hangilerinin sizler  için iyi bir performans verdiğini incelemeniz gerekir. Potansiyeli olan kampanyalarınızın ortalama bütçesini artırarak süresini uzatmak, satışlarınıza da olumlu bir şekilde etkilemiş olacaktır

    Reklamlarınızda sayılara yer verin

    Reklam içeriklerinizi oluştururken, kullanıcıların dikkatini çekmek için rakamlardan ve sayılardan faydalanabilirsiniz. Örnek vericek olursak  bir indirimle ilgili kampanya çıkıyorsanız, reklam metninizde %30 indirim gibi, belli bir sayı belirten ifadelerin kullanımını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde  sayılar kullanmak, reklamınızın da içeriğini daha iyi ifade edeceği için, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüşler sağlayabilirsiniz

    Hangi kanallar üzerinden reklam çıkacağınıza karar verin

    PPC modeli birçok değişik  kanal üzerinde kullanılabiliyor. Bu sebeple de hangi kanallar üzerinden reklam kampanyaları çıkacağınıza da karar vermeniz gereklidir. Adwords sizin için doğru bir yer olmayabilir ya da Adwords’le ilgili çok fazla deneyiminiz olmayabilir. Bu durumda da sosyal medya platformlarını  tercih edebilirsiniz. Bunun yanında hedef kitlenizin en çok hangi kanalları kullandığını da analiz etmeniz, reklamlarınızı hangi kanallar üzerinden çıkacağınız konusunda size bir takım fikirler oluşmasını sağlayacaktır.